4 צפייה בגלריה
מטוס של חברת סקנדינביאן איירליינס
מטוס של חברת סקנדינביאן איירליינס
מטוס של חברת סקנדינביאן איירליינס
(צילום: shutterstock)
חברת סקנדינביאן איירליינס, שמוכרת גם בשם SAS, הגישה היום (ג') בארצות הברית בקשה לפשיטת רגל. בחברה מבקשים הגנה כחברה פושטת רגל כדי להיערך לתוכנית ארגון מחדש בטווח של שנה. SAS נמצאת בבעלות ממשלות דנמרק ושבדיה, יחד עם משקיעים נוספים, ובתקופה האחרונה סבלה מסכסוך עבודה חריף בין ההנהלה לטייסים.
מוקדם יותר היום הטייסים הודיעו כי המשא ומתן עם ההנהלה התפוצץ וההערכה הייתה כי החברה תיאלץ לבטל כמחצית מטיסותיה. בנוסף לסכסוך עם הטייסים, החברה נמצאת במשבר כלכלי שהתעצם במהלך מגפת הקורונה. סקנדינביאן איירליינס מפעילה צי של כ-140 מטוסים, רובם צרי גוף. המטוסים מופעלים על ידי החברה עצמה או אחת מחברות הבת שלה וחברות אחרות בקבוצה. החברה לא מפעילה קווים לישראל. על אף הבקשה לפשיטת רגל, טיסות החברה יימשכו.
4 צפייה בגלריה
מטוסים של חברת סקנדינביאן איירליינס
מטוסים של חברת סקנדינביאן איירליינס
הטיסות בינתיים יימשכו
(צילום: shutterstock)

טייסי אמריקן איירליינס נגד ההנהלה

איגוד הטייסים של חברת התעופה האמריקנית אמריקן אירליינס השיק קמפיין נגד הנהלת החברה בטענה שהיא מוכרת יותר כרטיסים ממספר הנוסעים שהיא יכולה בפועל להטיס. במודעה שהאיגוד פרסם במספר עיתונים ואתרים בארה"ב נכתב: "אמריקן אירליינס מוכרת כרטיסי טיסה שהיא לא תוכל לכבד. אנחנו מקווים שכרטיס הטיסה שלך הוא לא אחד מהם". המהלך הזה מכוון לגייס את תמיכת ציבור הנוסעים במאבק שלהם מול ההנהלה. ביום שישי האחרון החברה נאלצה לדחות יותר מ-1,000 טיסות לצד עשרות טיסות שבוטלו.

ביטולי הטיסות באל על נמשכים

גם השבוע ממשיכים ביטולי הטיסות של חברת אל על ונוסעים רבים מקבלים את הודעה הביטול שעות ספורות בלבד לפני ההמראה. היום, לדוגמה, בוטלו טיסות למינכן, לרומא ולברצלונה, וכפי הנראה יהיו עוד ביטולים בהמשך השבוע, כל עוד לא תיפתר המחלוקת בחברה בין ההנהלה לטייסים.
4 צפייה בגלריה
מטוס אל על בנתב"ג
מטוס אל על בנתב"ג
מטוס אל על בנתב"ג
(צילום: shutterstock)

טלטלה באיזיג'ט

על רקע ביטולי הטיסות והבעיות מבית שחווה איזיג'ט בשבועות האחרונים, הודיע סמנכ"ל המבצעים של החברה, פיטר ביליו, על פרישתו מהתפקיד, "כדי לבחון אפשרויות עסקיות אחרות". ביליו הגיע לאיזיג'ט מהמתחרה הגדולה שלה, ריינאייר, רגע לפני פרוץ מגפת הקורונה.
חברת הלואווקוסט האנגלית סובלת גם היא, כמו חברות תעופה רבות אחרות בעולם, מעומסים גדולים, מחסור בכוח אדם ומעליית מחירי הדלק, מה שגורם לחברה לעיכובים ןלביטולים של טיסות ולאי עמידה בביקוש הגבוה מאוד שמאפיין את התקופה הזאת.
4 צפייה בגלריה
מטוסי של חברת איזיג'ט
מטוסי של חברת איזיג'ט
המשבר איזיג'ט מחריף
(צילום: shutterstock)
אחד האתגרים המורכבים שהחברה צריכה להתמודד איתו, ושהיו תחת אחריותו של הסמנכ"ל הפורש, זה המחסור בצוותי קרקע שאחראים על תפעולה המטוסים בשדות התעופה והכנתם לטיסות. המחסור באותם עובדים מקשה מאוד על תפעול הטיסות ועל הוצאתן בזמן, מה שגורר עוד עיכובים ואף ביטולים בלוחות הטיסות.