אנדראדס מונצובר, פעיל ניאו נאצי גרמני בכיר, מעד ונפל אל מותו לפני כשבועיים במהלך טיול בהר אונטרסברג שבבוואריה, סמוך לגבול עם אוסטריה. הוא טייל יחד עם כ-30 בני אדם נוספים בהר שהיה אהוב במיוחד על הצורר הנאצי אדולף היטלר.
2 צפייה בגלריה
היטלר על רקע הר אונטרסברג
היטלר על רקע הר אונטרסברג
היטלר על רקע הר אונטרסברג
(צילומים: shutterstock ו-Andreas Wolochow / Shutterstock.com)
הנוף שנשקף מההר בגובה 1,972 המטרים היה כה אהוב על הפיהרר של גרמניה הנאצית שאף בחר למקם באזור זה את "קן הנשרים", בית הנופש הידוע לשמצה שלו.
המשטרה הגרמנית מסרה כי המטייל ככל הנראה מעד על שורש חשוף ונפל מגובה של 60 מטרים. הוא נהרג במקום. המבצע לחילוץ גופתו כלל שני מסוקים.
על פי אתר החדשות הגרמני T-Online, מונצובר היה חבר הנהלה בכיר ב"דרך השלישית", מפלגה פוליטית ימנית קיצונית ונאו-נאצית גרמנית. הוא נחשב לגזבר של הסניף בבוואריה. המפלגה נוסדה ב-2013 על ידי פקידים מהמפלגה הנציונל-דמורקטית של גרמניה (NPD) לשעבר, ופעילים מרשת Free Network South שהוצאה מחוק לחוק. על פי הערכות, רשומים בה 600 חברים מרחבי גרמניה.
2 צפייה בגלריה
"קן הנשרים"
"קן הנשרים"
"קן הנשרים"
(צילום: shutterstock)
בדיווח החדשותי בגרמניה הפעיל הנאצי זוהה בשם אנדראס מ' בלבד, זאת בשל חוקים להגנת הפרטיות, אבל כלי תקשורת ברחבי העולם שדיווחו בסוף השבוע על התקרית כתבו את שמו המלא.
ה"טלגרף" הבריטי דיווח כי השם המלא של מונצובר נכתב גם באתר גיוס המונים שנפתח עבורו ברשת בבקשה לסייע בהוצאות של הלווייתו. "מונצי, כפי שכולם קראו לו, היה בן 37 בלבד ועדיין היו לו המון תוכניות בחיים. מותו היכה בנו קשה", נכתב באתר.
"החוסר הגדול ביותר מורגש בשולחן ארוחת הערב בביתו. רעייתו צריכה כעת לגדל את בתם לבד. היא בת פחות מארבעה חודשים והייתה קרן אור בחייו של מונצי. היא דומה לו שתי טיפות מים. הוא ימשיך לחיות בה, ובליבנו". עד כה גויסו כ-12 אלף אירו לכיסוי הוצאות הלוויה.