נתניהו מדבר על הדרכון הירוק, אתמול
(צילום: אלכס גמבורג)
נתב"ג עדיין סגור לכניסה וליציאה מישראל, אך מצב זה לא יישאר לנצח. אתמול הכריזו ראשי הממשלה של ישראל ויוון על הסכם הכרה הדדית בתעודת מתחסן לצורך תיירות. המשמעות: בעלי תעודת מתחסן יוכלו להגיע לבקר במדינות מבלי שיידרשו לבידוד או לבדיקת קורונה. מתי? לדברי בנימין נתניהו, "ברגע שנסיר את מגבלות הטיסה נוכל לטוס ליוון ללא כל מגבלות". בדקנו מה מציעות החברות השונות לקראת חג הפסח.
נתחיל מחברת ישראייר שבנוסף למחירים בנקובים מעניקה הנחה של 50 דולרים ללקוחות שיציגו תעודת מתחסן. חבילה לאתונה בין התאריכים 29-26 או 31-28 במרץ במלון Grand Hyatt Athens (5 כוכבים) על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה 454 דולרים לאדם.
4 צפייה בגלריה
אתונה ב-454 דולר לאדם
אתונה ב-454 דולר לאדם
אתונה ב-454 דולר לאדם
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
יוון אקרופוליס האקרופוליס נפתח מחדש אחרי סגר ה קורונה
יוון אקרופוליס האקרופוליס נפתח מחדש אחרי סגר ה קורונה
האקרופוליס
(צילום: רויטרס)
דיל נוסף בין התאריכים 28 עד 31 במרץ במלון Athens Marriott Hotel (5 כוכבים) על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה החל מ-489 דולרים לאדם.
כרטיס טיסה ללא מלון, בין התאריכים 26 עד 30 במרץ, יעלה לכם החל מ-300 דולרים לכרטיס הלוך-חזור לאדם. כל שאר המזמינים באתר ישראייר יוכלו לרכוש גם מגן ביטול נסיעה בעלות של 20 דולרים באמצעותו יוכלו לבטל מכל סיבה עד 48 שעות לפני מועד הטיסה.

כמה עולה להזמין עכשיו דיל לקיץ?

חברת קשרי תעופה פרסמה גם היא את הדילים שלה לחופשה ביוון בפסח. חבילה משפחתית (זוג ושני ילדים) לרודוס, ארבעה לילות, על בסיס הכל כלול במלון Mitsis Grand Hotel (5 כוכבים) עולה 559 דולרים לאדם.
מחיר טיסה הלוך ושוב לרודוס בפסח (בחברות אג'יאן איירליינס וסאן דור) ומתחיל מ-369 דולרים, כולל שליחת מזוודה לבטן המטוס.
למי שרוצה כבר עכשיו לתכנן את חופשת הקיץ, נופש משפחתי של ארבעה לילות בכרתים בחודש יולי במלון סטאר ביץ' וילג' & ווטר פארק (4 כוכבים) עולה 750 דולרים לאדם, כולל טיסות והעברות.
מיקונוס: חבילת נופש של ארבעה לילות במלון רויאל מיקוניאן עולה החל מ-1,289 דולרים לאדם בחדר זוג, כולל טיסות והעברות.
4 צפייה בגלריה
לינדוס רודוס יוון
לינדוס רודוס יוון
האי היווני האהוב - רודוס, ב-559 דולר
(צילום: shutterstock)
חבילת נופש משפחתית ברודוס בחודש יולי, ארבעה לילות במלון אמיליה מארה (5 כוכבים) עולה 755 דולרים לאדם, כולל טיסות והעברות. בנוסף, מציעה החברה הטבה לכל המזמינים: שלמו 100 דולרים במעמד ההזמנה ואת היתרה עד חודש לפני החופשה, כולל אפשרות להחלפת יעד ולדחיית החופשה ללא קנסות או תשלום נוסף.
חברת אשת טורס מציעה חבילת נופש לאתונה במהלך חודש מרץ. על הפרק: טיסות ושלושה לילות במלון ברמה של 5 כוכבים במרכז העיר, כולל העברות וארוחת בוקר. המחיר: החל מ-499 דולרים לאדם בחדר זוגי.
עוד מציעה החברה חבילת נופש של חמישה ימים בפסח באי רודוס במלון ברמה של 5 כוכבים על בסיס הכל כלול. המחיר: החל מ-699 דולרים לאדם בחדר זוגי או החל מ-629 דולרים לאדם במסגרת משפחה (זוג ושני ילדים).

"ההסכם עם יוון הגביר את קצב ההזמנות לפסח"

גם אל על וארקיע צפויות לפרסם בקרוב מבצעים משלהם לחופשות פסח ביוון. באל על ניתן יהיה לרכוש כרטיסי טיסה ובארקיע כרטיסי טיסה וחבילות נופש משולבות.
גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, אמר הבוקר (יום ג') בשיחה עם ynet: "ההסכם עם יוון, יחד עם הרחבת מעגל המתחסנים, הגביר את קצב ההזמנות לפסח. השילוב של שער דולר נמוך, מגן ביטול טיסה, יחד עם ההטבה למתחסנים, מעניקה ערך משמעותי ללקוחות".
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית השיווק והמכירות באשת טורס, בירכה גם היא על ההתפתחויות האחרונות ואמרה כי ההסכם פותח שער להכרה עולמית בדרכון הירוק הישראלי. "עד שתוסכם רגולציה עולמית של הדרכון הירוק, נראה יותר ויותר 'הסכמי בועה'", העריכה כהן עורקבי, "ההכרה של מדינות תיירות חשובות כמו יוון וקפריסין מסמנת את הדרך למדינות נוספות שיושבות על הגדר".
4 צפייה בגלריה
מיקונוס
מיקונוס
התגעגעתם למיקונוס?
(צילום: שירי הדר)
אילן שלו, סמנכ"ל השיווק של קבוצת החברות קווי חופשה, הדקה התשעים ובליק תיירות, אמר ל-ynet כי כבר אמש, לאחר פרסום ההסכם, נרשמה באתרי החברות פעילות ערה של חיפושי טיסות וחבילות נופש ליוון ולקפריסין. "אנחנו מאמינים שאחרי חודשים ארוכים של בידוד, סגרים ואי יכולת לצאת לחופשה, הישראלים יעופו מיד עם פתיחת הטיסות ליוון על כל מושב פנוי", אמר שלו.
ניר מזור, סמנכ"ל שיווק בחברת קשרי תעופה, אמר כי "ההסכם עם יוון, והסכמים נוספים שמתהווים עם מדינות נוספות, יאפשר לתיירים הישראלים לנפוש באופן בטוח כבר באביב ובקיץ ביעדים הפופולריים ביותר. יש לזכור שגם מדינות ענק נוספות מאיצות את מבצעי החיסונים, למשל בריטניה, והן עשויות להציף בביקושים את איי יוון הפופלריים, כך שההסכם המדובר יאפשר לישראלים לשריין בבטחה את חופשות הקיץ והחגים רגע לפני שהביקושים יזנקו ביתר מדינות אירופה ובהתאם גם המחירים".
ניר מזור סמנכ"ל שיווק, קשרי תעופהניר מזור סמנכ"ל שיווק, קשרי תעופהצילום: ניר מזור
נזכיר כי יוון מקיימת מגעים להסכם הכרה הדדי בתעודות חיסון לצורכי תיירות גם עם דנמרק, איטליה וקפריסין. ישראל אף היא מנהלת מגעים עם שורת מדינות להסכמים דומים. יוון היא המדינה הראשונה שישראל סיכמה איתה על הכרה הדדית בתעודות מתחסן. ההערכה היא כי ההסכם ייכנס לתוקף רק כאשר המצב הבריאותי בישראל וביוון יאפשר זאת - אולי רק בחודש הבא או באפריל.