(צילום: אלכס בורטמן)

עופר ואורית לוי יצאו לחופשה באילת לה חיכו במשך השנה האחרונה. השניים הגיעו ביום חמישי האחרון והיו צפויים לחזור מהנופש רק מחר, ביום שני בערב. אך בעקבות הסגר שיחל היום (א') מהשעה 17:00, סגר שכולל גם את האיים התיירותיים הירוקים, עליהם לעזוב את המלון מוקדם מהצפוי ולחזור הביתה.
"היה לנו כל כך כיף פה, כל כך רגוע אבל אמרו לנו שאנחנו נצטרך לעזוב עכשיו. אנחנו אתכם בשידור ומייד אחריו אנחנו נוסעים הביתה", סיפר עופר בריאיון לאולפן ynet. עופר, בעלים של חדר כושר בגדרה סיפר עד כמה הייתה נחוצה לו החופשה הזאת.
5 צפייה בגלריה
עופר ואורית לוי באילת
עופר ואורית לוי באילת
חוזרים מוקדם מהצפוי: עופר ואורית לוי באילת
(אלבום פרטי)
"אני סגור למעלה משנה לסירוגין ויצאתי לפה רק בגלל השקט, קצת לקבל שלווה לנפש. מי שמכיר אותי, יודע שיש לי פוסט-טראומה, יצאתי לפה דרך משרד הביטחון כדי לנוח מכל ההפגנות והמחאות שאנחנו עושים לטובת ענף הכושר שגוסס ועכשיו גם ענף התיירות. רואים את האנשים פה שעובדים בענף ממש עצובים לסגור וללכת הביתה. אין שום הצדקה, באמת, אין שום הצדקה. חבל".

"לוקחים נשימה אחרונה לפני המועקה הגדולה"

"אני חייבת לציין שמעולם לא ראיתי את אילת כל כך עצובה. יום ראשון, אמורים להגיע תיירים, במקום זה כולם מתקפלים, עולים על הרכבים והעיר מתרוקנת. פשוט עצוב. אנחנו לוקחים נשימה אחרונה לפני המועקה הגדולה שמצפה לנו. ממש עצוב", הוסיפה אורית.
עופר התייחס להקפדה על הנחיות משרד הבריאות בעיר הנופש הדורמית ואמר כי "כל כך משתדלים פה, באמת. גם בכניסה לעיר וגם במסעדות. ובמלון שבו אנו שוהים יש הקפדה בצורה יוצאת דופן".
5 צפייה בגלריה
עופר ואורית לוי באילת
עופר ואורית לוי באילת
"אילת מתרוקנת. זה פשוט עצוב"
(אלבום פרטי)
על השאלה האם הסגר הזה מובן ונראה להם הגיוני ענתה אורית: "ממש לא, זה לא מובן. זה כמו תוכים, כמו שה שמובל לטבח - אנחנו עושים מה שאומרים לנו כי אנחנו שומרי חוק, אבל זה פשוט לא מובן, זה מקומם, זה מעצבן".
עופר הוסיף כי "אנחנו בעד כל מה שיעשה טוב לתושבים, לציבור. אבל סגר אחרי סגר, סגר אחרי סגר כבר אין כוח. אנחנו נכנסים עוד פעם לרוטינה של סגרים ועוד פעם לשבת עם הילדים בבית ועוד פעם אני סוגר את מה שנשאר לי מהמתעמלים שלי כדי לחיות ולהתקיים. ועוד פעם, הכסף לא יוחזר לנו. הנופש שלנו התקצר. אנחנו נחזור הביתה מאושרים אבל גם עצובים בגלל המצב".

"מלון זה לא קיוסק"

ברשתות בתי המלון זעמו ביום חמיש האחרון על אי החרגתם של איי התיירות הירוקים אילת וים המלח מהסגר: "זה לא קיוסק", אמר ל-ynet מנכ"ל ישרוטל ליאור רביב. "אי אפשר לפתוח ולסגור מהיום למחר, לא הספקנו לשלם את עלויות הפתיחה וכבר אנחנו משלמים את עלויות הסגירה".
5 צפייה בגלריה
בריכת המלון הריקה
בריכת המלון הריקה
מנכ"ל ישרוטל: "הממשלה מחסלת את האיים הירוקים"
(צילום: רועי עידן)
רביב הוסיף ואמר: "בשעת השין הממשלה מחסלת את האיים הירוקים, אחרי השקעה של עשרות מיליוני שקלים מכספי ציבור. המדינה סוגרת את בתי המלון ומחייבת אותנו לשלם תשלומי ארנונה מלאים, אין שום פיצוי ושום התחשבות, איפה ההיגיון? באילת יש 11 אלף חדרים, 54 בתי מלון ועשרות אלפי עובדים. כעת הביטוח לאומי הופך להיות המעסיק הגדול ביותר באילת. זה הרס מוחלט של העיר, רוב בתי המלון לא ייפתחו עד פסח, או בכלל. למרות החקיקה, ההיגיון מחייב להשאיר את האיים הירוקים פתוחים בתקופת הסגר, לשם כך הם נוצרו מלכתחילה".
5 צפייה בגלריה
הכנות לקראת הפתיחה המחודשת
הכנות לקראת הפתיחה המחודשת
הכנות לקראת הפתיחה המחודשת והקצרה במלון ישרוטל ים המלח
(צילום: רועי עידן)
5 צפייה בגלריה
מלון הרודס ים המלח
מלון הרודס ים המלח
ההכנות שהיו במלון הרודס ים המלח
(באדיבות רשת מלונות פתאל)
מנכ"לית רשת פתאל אביה מגן אמרה ל-ynet: "עצוב שמדינת ישראל נכנסת לסגר השלישי ולא מחריגים את האיים הירוקים. אילת וים המלח ירוקות מתמיד ומאפשרות לאלפי עובדים להישאר במעגל העבודה ולמאות אלפים לצאת ולנפוש בבטחה ואין שום הצדקה לסגור אותן. חבל שפתרונות אחרים, כמו סגר דיפרנציאלי, לא נלקחים בחשבון ומדינה שלמה נסגרת בפעם השלישית על כל ההשלכות המשתמעות מכך. לא נותר לנו אלא לקוות שזה הסגר האחרון ובקרוב מאוד נחזור לשגרה ולארח שוב בזרועות פתוחות".
שרת התיירות אורית פרקש הכהן אמרה כי "מודל איי תיירות ירוקים הוכיח עצמו כמודל מוצלח של חיים ופרנסה לצד הקורונה. לצערי, עליית התחלואה והחלטת הממשלה בעקבותיה על סגר כללי מחייבת השהיית פעילות איי התיירות. כבר סיכמתי עם שר הבריאות כי איים אלו יחזרו לפעולה מיידית אחרי הסגר והוא גם הצהיר זאת באופן ברור בישיבת הממשלה האחרונה".