3 צפייה בגלריה
ביזנס
ביזנס
החברה שביטלה את הקו לארץ וטרם החזירה כספים
(צילום: ליאור קורן)
בחודש יוני האחרון חברת תעופה חדשה יחסית מצרפת בשם לה קומפני, הודיעה על כניסתה לישראל בפעם הראשונה. מדובר בחברה שבמטוסיה יש רק מחלקת ביזנס - 76 מושבים מרווחים שנפתחים כולם למיטות, לצד שאר השירותים שמקבלים במחלקת עסקים. כאשר לפי פרסומי החברה בזמנו, הכרטיסים יימכרו במחירים יחסית סבירים, בהשוואה למחלקות ביזנס בחברות אחרות.
חודשיים לאחר ההכרזה, מטוס ראשון של החברה נחת בנתב"ג באוגוסט 2021, ובכך היה אמור לבשר על התחלת הקו החדש והראשון מסוגו, שייקח את הנוסעים מישראל לפריז במטוס היוקרה של החברה ולאחר מכן, למי שמעוניין, גם לניו יורק בטיסת המשך. לאחר מכן פתיחת הקו נדחתה מאוגוסט לספטמבר, בשל הגבלות התקופה.
3 צפייה בגלריה
ביזנס
ביזנס
החברה עם מטוס ראשון מסוגו שמכיל רק מחלקת ביזנס
(צילום: ליאור קורן)
החברה הייתה אמורה להפעיל שלוש טיסות שבועיות מישראל החל מ-5.9.21. אך גם מועד זה נדחה לנובמבר ואלרח מכן שוב לדצמבר. טיסת הבכורה הייתה אמורה לצאת ב-6.12.21.
הטיסות כאמור, היו אמורות לחבר בין נתב"ג לשדה התעופה הבינלאומי אורלי (ORLY) שבפריז. ולמעוניינים בטיסה לארה"ב - המטוס תוכנן להמשיך לשדה התעופה ניוארק (NEWARK) שבניו יורק, בטיסת המשך לאחר שיעצור למשך שעה וחצי בפריז.
דורון כהן, שראה את הפרסומים על אודות החברה המיוחדת שנכנסת לארץ, רכש זוג כרטיסי טיסה לו ולאשתו לתקופה הנוכחית - לתאריכים 20.12-29.12.21. הטיסה המיוחלת ב-20.12.21 לבסוף בוטלה גם כן, לצד השהיית כל פעילות החברה בקו לישראל.
אם כך, עולה השאלה מדוע החברה המשיכה למכור כרטיסי טיסה ימים ספורים לפני שהחליטה להשהות את כל טיסותיה מישראל והפסיקה את פעילות הקו המדובר, לאחר לא מעט עיכובים ודחיות שהגיעו עוד קודם לכן. לדברי החברה, הם ביטלו את הקו באופן סופי רק ב-10.11.21. שלושה ימים לאחר שכהן רכש את הכרטיסים.
בנוסף, לטענת כהן, כספו טרם הושב לו למרות שלאחר ביטול הטיסה הובטח לו מצד החברה כי הסכום עומד על כ-5,000 דולרים עבור שני כרטיסי הטיסה, יוחזר לו בהקדם.
3 צפייה בגלריה
הזמין כרטיסי טיסה עם לה קומפני ולא קיבל החזר כספי. דורון כהן
הזמין כרטיסי טיסה עם לה קומפני ולא קיבל החזר כספי. דורון כהן
הזמין כרטיסי עם לה קומפני שביטלה את הטיסה מהארץ ולא קיבל החזר כספי. דורון כהן ואשתו גלית
זמן קצר לאחר הבטחה זו, כהן הופתע לקבל מייל מהחברה ובו הסבר מדוע ההחזר הכספי יתעכב.
"מכיוון שהפעילות שלנו הושעתה לחלוטין מאז 18 במרץ 2020 לא קיבלנו הכנסות בתקופה זו. לכן ביקשנו הלוואה מממשלת צרפת שסוף-סוף הגיעה לחשבוננו. חזרנו לפעול מאז אמצע יוני 2020 ולפיכך, אנו מעבדים את ההחזרים לפי סדר כרונולוגי מהתאריך הראשוני של הטיסה המתוכננת הראשונה שבוטלה. החזרים על אודות הטיסות שלך יעובדו במערכת לאחר שיסתיימו כל ההזמנות לשנת 2020. אנו מודים על סבלנותך והבנתך".
"יש כאן הרגשה של עוקץ", אמר כהן בשיחה עם ynet. "מה שמדהים הוא שהם התקשרו אליי והודיעו לי על הביטול ועל החזר התשלום - 'בימים הקרובים', לדבריהם. אחרי חודש שלחו לי מכתב שמבקש ממני להתאזר בסבלנות מאחר שהם עדיין מטפלים בהחזרים של מרץ 2020 (!). זאת אומרת שהם, בשיא חוצפתם, מכרו לי כרטיס טיסה שנה ושמונה חודשים לאחר שאינם עובדים".
מחברת לה קומפני נמסר בתגובה כי "החברה סגרה באופן רשמי את האפשרות להזמין טיסות מתל אביב החל מהתאריך 10.11.21. בחודשים האחרונים פועלת החברה בקדחתנות על מנת להשיב את הכסף לכל הלקוחות שהזמינו כרטיסי טיסה. נכון להיום, מרבית הלקוחות קיבלו את כספם ומי שעדיין לא, צפוי לקבל אותו במהלך השבועות הקרובים".
בנוסף, מלה קומפני הובטח כי כספו של כהן יוחזר בסוף החודש.