המחלקה הראשונה ומחלקת ביזנס באיירבוס A350-1000
(צילום ועריכה: Qantas)

קוואנטס, חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה, מתכננת להשיק בשנת 2025 קו ישיר בין סידני לניו יורק. הטיסות בקו צפויות להיות הטיסות המסחריות הארוכות בעולם – כמעט 20 שעות שבמהלכן המטוסים יחלפו על פני כמעט 16 אלף קילומטרים.
צי של 12 מטוסי איירבוס A350-1000 יבצעו את הטיסות המתישות, והחברה האוסטרלית הציגה – במסגרת מה שזכה לשם "פרויקט זריחה" (Project Sunrise) – את המחלקה הראשונה ומחלקת העסקים שיוטמעו במטוסים.
במחלקות היוקרתיות הנוסעים ייהנו מכל מה שרגילים לראות במחלקות מסוג זה, אבל עם תוספות ושדרוגים. כך למשל, במחלקת העסקים יהיו מושבים שהופכים למיטות, אבל עם דלת גרירה שהופכת כל מושב לכמעט חדר סגור בפני עצמו.
בחברה מתגאים שבהליך התכנון לקחו חלק כמה מומחי תעופה ביחד עם מומחים לעיצוב תעשייתי וקבוצת מדענים מאוניברסיטת סידני. בחברה הסבירו שהעיצוב יעניק לנוסעים יותר מרווח בזכות ההחלטה לצמצם את מספר המושבים במטוסים - מכמות של יותר מ-300, כפי שיש בדגם זה, ל-238 מושבים בלבד.
6 צפייה בגלריה
מחלקה ראשונה באיירבוס A350-1000
מחלקה ראשונה באיירבוס A350-1000
מחלקה ראשונה באיירבוס A350-1000
(Qantas)
6 צפייה בגלריה
מחלקה ראשונה באיירבוס A350-1000
מחלקה ראשונה באיירבוס A350-1000
ומעוד זווית - המחלקה הראשונה
(Qantas)
6 צפייה בגלריה
מחלקה ראשונה באיירבוס A350-1000
מחלקה ראשונה באיירבוס A350-1000
מחלקה ראשונה באיירבוס A350-1000
(Qantas)
6 צפייה בגלריה
מחלקת עסקים באיירבוס A350-1000
מחלקת עסקים באיירבוס A350-1000
מחלקת עסקים באיירבוס A350-1000
(Qantas)
6 צפייה בגלריה
מחלקת עסקים באיירבוס A350-1000
מחלקת עסקים באיירבוס A350-1000
מחלקת עסקים באיירבוס A350-1000
(Qantas)
במטוסים יהיו שישה מושבים במחלקה ראשונה בתצורה 1-1-1. כלומר, שלושה מושבים בלבד בשורה. בנוסף יהיו 12 מושבים במחלקת עסקים בתצורת 1-2-1.
6 צפייה בגלריה
איירבוס A350-1000
איירבוס A350-1000
חלוקת המחלקות
(Qantas)
מנכ"ל קבוצת קוואנטס, אלן ג'ויס, אמר כי "תמיד היינו חברה שמובילה בהשקת טיסות ארוכות טווח חדשות, ואנחנו מביאים כעת את כל הידע שלמדנו, הן מבחינה טכנית והן מבחינת נוחות הנוסעים, לפרויקט הזריחה. אנחנו חושבים שלקבינה של מטוס האיירבוס A350-1000 שלנו יש את העיצוב המתוחכם והמתחשב ביותר מכל חברות התעופה, עיצוב שמשלב טכנולוגיה מתקדמת עם מחקר בתחום השינה כדי לעצב את המראה והתחושה של מה שהוא למעשה עידן חדש בתחבורה האווירית".
מחירי הטיסות בקו עדיין לא נחשפו, אבל טיסה כה ארוכה במחלקה ראשונה שיש בה מעט מאוד מושבים, צפוי לפי הערכות לעלות עשרות אלפי דולרים לנוסע. להשוואה, הטיסה הארוכה ביותר כיום של קוואנטס היא בקו פרת'-לונדון – 14,500 ק"מ ויותר מ-17 שעות. כרטיס טיסה במחלקה הראשונה בטיסה הזו עולה כ-17,500 דולר לכיוון.