החשש מהסלמה ביטחונית באזור מובילה לביטולי טיסות בקווים לישראל של חברות תעופה זרות. בעקבות הביטולים פרסם משרד החוץ שאלון עבור האזרחים הישראלים השוהים בחו"ל ומבקשים לשוב לישראל, במטרה לקבל עדכון על מיקומם. ניתן למצוא אותו כאן.
(צילום: ליאור שרון)

קבוצת לופטהנזה ביטלה את כל טיסותיה לישראל עד 8 באוגוסט (כולל). קבוצת לופטהנזה כוללת את החברות לופטהנזה איירליינס, סוויס, אוסטריאן איירליינס, בראסלס איירליינס ויורוווינגס. עוד נמסר מקבוצת התעופה כי "לופטהנזה מציעה לנוסעים אשר מושפעים מהביטולים אפשרות לביטול הכרטיסים ללא עלות או הזמנה מחדש".
4 צפייה בגלריה
מטוסים לופטהנזה
מטוסים לופטהנזה
מטוסים של חברת לופטהנזה
(צילום: shutterstock)
חברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר הודיעה כי עקב ההסלמה באזור כל טיסות החברה אל ירדן וישראל ומחוץ להן מבוטלות בימים הקרובים. בסך הכל ביטלה החברה טיסות ל-13 יעדים מישראל. מוויז אייר נמסר: "אנו מתנצלים על אי-הנוחות שנגרמה לנוסעים שלנו עקב המצב הנוכחי, ומציעים ללקוחותינו החזר בסך 120% בקרדיטים של החברה (WIZZ Credits), החזר מלא בצורת התשלום המקורית או אפשרויות להזמנת טיסה חלופית בחינם".
איבריה, חברת התעופה הלאומית של ספרד, ביטלה את טיסותיה בימים שבת וראשון.
אג'יאן איירליינס, חברת התעופה הלאומית של יוון, ביטלה את טיסותיה לישראל בימים הקרובים.
חברת יונייטד איירליינס, שמפעילה 14 טיסות שבועיות מניו יורק ומניוארק, הודיעה ללקוחותיה כי הטיסות בימים הקרובים לישראל מבוטלות.
דלתא איירליינס, ששבה לטוס לישראל רק בחודש שעבר ומפעילה טיסה יומית מניו יורק לתל אביב, ביטלה גם היא טיסות לישראל מנמל JFK.
חברת פליי דובאי ביטלה טיסות לילה לישראל.
אייר בלטיק, חברת התעופה הלאומית של לטביה, ביטלה טיסות לישראל.
גם חברת לוט פוליש איירליינס הפולנית ביטלה טיסות בקווים לנתב"ג.
אייר אינדיה, חברת התעופה הלאומית של הודו, ביטלה את הטיסה היומית לדלהי וממנה.
איי.טי.איי. איירווייז (ITA) ביטלה את הטיסות לישראל וממנה עד 6 באוגוסט.
אתיופיאן איירליינס וקרואטיה איירליינס, חברות התעופה הלאומיות של אתיופיה וקרואטיה, ביטלו גם כן את הטיסות בקווים לישראל.
אייר אירופה הספרדית ביטלה את טיסותיה עד 10 באוגוסט. החברה מפעילה טיסה יומית ממדריד לתל אביב.
4 צפייה בגלריה
נתב"ג לוח המראות
נתב"ג לוח המראות
נתב"ג - פועל כרגיל
(צילום: אסף רוזן)
חברות התעופה הישראליות פועלות כרגיל. מחברת אל על נמסר: "אל על וסאן דור ממשיכות לתגבר את לוח טיסותיהן נוכח המצב הביטחוני. הטיסות החדשות יוצעו במחיר אחיד לנוסעים שטיסתם בוטלה בחברה אחרת ומעוניינים לטוס בכיוון אחד לישראל. חברת אל על ממשיכה לתגבר את לוח טיסותיה, נוכח המצב הביטחוני. ניתן לרכוש את הטיסות החדשות באתר אל על ואצל סוכני הנסיעות.
"על מנת לסייע לנוסעים שטיסתם המקורית בחברה המקורית בוטלה, הטיסות החדשות יוצעו במחיר אחיד בעבור כרטיסי כיוון אחד לישראל במחלקת תיירים: טיסות בכיוון אחד מלרנקה לת״א יעלו 228$ עבור כרטיס LITE. טיסות בכיוון אחד מאתונה לת״א יעלו 283$ עבור כרטיס LITE. מצורפת טבלה עם תוספת הטיסות החדשות והשינויים בטיסות הקיימות.
4 צפייה בגלריה
לוח טיסות מעודכן של אל על וסאן דור
לוח טיסות מעודכן של אל על וסאן דור
לוח טיסות מעודכן של אל על וסאן דור
"כמו כן, מצורף קישור למערכת זמינות מושבים בטיסות אל על הקיימות. בנוסף, על מנת לאפשר את פעילות לוח הטיסות של חברת סאן דור כסדרו, נוכח המצב הביטחוני בארץ, חלק מהטיסות שיבוצעו על ידי חברת קלאס ג'ט (Klas Jet) יבצעו עצירה קצרה בדרכן לישראל להחלפת צוותים בלרנקה שבקפריסין. נדגיש כי לא מדובר על כלל הטיסות שתפעיל החברה, וכי הטיסות הרלוונטיות יופיעו באתר אל על והלקוחות יקבלו סמס עדכון בסמוך למועד הטיסה". בתוך כך, סאן דור נאלצה היום (א') לבטל שלוש טיסות שהיו אמורות להיות מבצועות על ידי חברת קלאס ג'ט (Klas Jet), זאת לאחר שצוות אווירי של החברה סירב להגיע לישראל. מדובר בטיסות מלרנקה לתל אביב ומתל אביב לאי היווני קפלוניה ובחזרה לישראל. שאר הטיסות שהחברה הזרה מפעילה עבור סאן דור מתקיימות כרגיל".
חברת ישראייר פרסמה הודעה שבה הדגישה כי היא "פועלת בהתאם להנחיות גורמי הביטחון ונמצאת בקשר רציף עם רשות התעופה האזרחית". היום (שבת) ביטלה החברה טיסה מנתב"ג לרמון, ואת הטיסה חזור מרמון לנתב"ג.
חברת ארקיע הודיעה כי היא נערכת לביטולי טיסות של החברות הזרות ומתגברת את לוח הטיסות לאתונה. החברה הישראלית מסרה עוד כי היא ממשיכה לפעול כרגיל ופועלת בהתאם להנחיות רשויות התעופה וגורמי הביטחון. ארקיע ביטלה טיסת הלוך-חזור מנתב"ג לרמון שתוכננה ליום ראשון. סיבת הביטול: שינוי לוחות הזמנים של המטוסים שנמצאים בחו"ל.
בנוסף, פרסמה החברה את ההודעה הבאה:
מרשות שדות התעופה נמסר ביום חמישי כי "חלק מחברות התעופה הזרות משהות ו/או מצמצמות חלק מטיסותיהן לישראל, מסיבות פנימיות שלהן. על הנוסעים לקחת בחשבון כי ייתכן וחזרתם ארצה תתעכב, לעמוד בקשר עם חברות התעופה ולהתעדכן לגבי טיסותיהם".
היום (א') צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון כ-55 אלף נוסעים ב-329 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. בסך הכל ייצאו היום כ-29,900 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל 25,100 נוסעים.
פורסם לראשונה: 14:21, 01.08.24