מטוס איירבוס A321 של גאלף אייר, חברת התעופה הלאומית של ממלכת בחריין, נחת בצהריים (יום ה') בנתב"ג במסגרת טיסה מספר GF972 – הטיסה המסחרית הראשונה בין שתי המדינות. מוקדם יותר הבוקר שר החוץ יאיר לפיד נחת בשדה התעופה של מנאמה, בירת בחריין, לביקור מדיני. ממלא מקום מנכ"ל גאלף אייר, קפטין ואליד אל-עלאווי, אמר: "היום אנחנו עושים היסטוריה על ידי חיבור ממלכת בחריין ומדינת ישראל בטיסות מסחריות סדירות. אנו מזמינים את ידידינו בישראל לטוס עם גאלף אייר, לבקר בבחריין ולטוס גם ליעדים מעבר לבחריין ברשת המורחבת שלנו".
בשני נמלי התעופה התקיימו טקסים לציון הטיסות ההיסטוריות. לפני ההמראה מנמל התעופה הבינלאומי של בחריין חגג צוות שדה התעופה את טיסת הבכורה בשער, וכן נערך טקס עם הגעתו לנתב"ג בתל אביב, שם התקבל המטוס בהצדעה קלאסית של סילוני מים והנוסעים התקבלו בברכה על ידי רשויות התעופה, התקשורת וטל תעופה, סוכן המכירות הכללי של גאלף אייר בתל אביב.
לרגל השקת הקו, מציעה גאלף אייר לתקופה מוגבלת מחירי השקה מיוחדים – החל מ-199 דולר לכרטיס הלוך-ושוב לבחריין, או 399 דולר לטיסת קונקשן דרך הממלכה אל יעדים במזרח כגון בנגקוק והמלדיביים.
הטייס, איסמעיל מוחמד, סיפר בשיחה עם ynet: "אני טס 45 שנה בגאלף אייר ותמיד רציתי להגיע לישראל. היום הגשמתי חלום. טסתי המון סביב המדינה הזאת, אבל עד היום לא נכנסתי למרחב האווירי שלה. סיפרתי הבוקר בהתרגשות למשפחה שלי לאן אני טס וכולם התרגשו איתי".
טיסת הבכורה נשאה אנשי הנהלה של חברת התעופה, כמו גם פקידים בכירים ונוסעים מסחריים. הטיסה היא תחילתו של שירות דו שבועי של גאלף אייר בין שתי המדינות, ואשר יופעל על ידי צי מטוסי איירבוס החדש ביותר של חברת התעופה.
ממלא מקום מנכ"ל גאלף אייר הוסיף: "הטיסות שיתקיימו פעמיים בשבוע הן רק ההתחלה ואנו נעריך מעת לעת את הביצועים המסחריים לשדרוג התדירות במידת האפשר וככל שנדרש". פאטימה ג'עפר אל סעירפי, סמנ"כלית במשרד התיירות של בחריין, אמרה במהלך הטקס: "בחריין תמיד הייתה מרכז קוסמופוליטי עם היסטוריה ותרבות מיוחדת. אנחנו נעניק טיול מיוחד מאוד לקהל הישראלי הודות לאופי המיוחד של המדינה באזור".
מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי אמר: "הייתי עד להרבה טיסות ראשונות – מסין, מהודו וכו', אבל הטיסה הזאת מיוחדת ביותר ואנחנו מחכים לפוטנציאל הצפוי מהקו הזה. אני יכול להבטיח לכם שהישראלים יטוסו הרבה לטייל בבחריין, בעיקר במנאמה הבירה. הקו גם יחבר, כמובן, לעוד יעדים במזרח ואנחנו מחכים לקבל תיירים מאוסטרליה, מהמזרח ועוד. גולף אייר היא שחקנית חזקה מאוד בעולם התעופה ואני בטוח שיחד נייצר הרבה טראפיק".
סגן שר החוץ, עידן רול, אמר: "זה רק סימבולי שההשקה בקו זה נעשית בזמן ששר החוץ הישראלי נמצא בבירת בחריין מנאמה. זו גם הזדמנות נהדרת להכיר תודה על שיתוף פעולה עם מלך בחריין, הוד מלכותו חאמד בן עיסא אל כליפא, וראש ממשלת בחריין. הקו הזה הוא לא רק סמל אלא קו שיאפשר לאנשים משני הצדדים לעבוד בתיירות, בספורט, ברפואה ובעסקים בין ממלכת בחריין לישראל. כשחתמו על הסכמי אברהם עשינו היסטוריה ונמשיך לעשות זאת עם מדינות נוספות לעתיד טוב ביותר ולטובת הדור הבא והדור שאחריו".
גאלף אייר החלה לפעול בשנת 1950 והפכה לאחת מחברות התעופה המסחריות הראשונות שהוקמו במזרח התיכון. חברת התעופה מפעילה טיסות סדירות מהמרכז שלה בנמל התעופה הבינלאומי של בחריין לערים באירופה, המזרח התיכון, אפריקה, תת היבשת ההודית והמזרח הרחוק. כיום חברת התעופה משרתת את כל יעדיה בשילוב של צי מטוסים רחב וצר גוף של בואינג ואיירבוס. היא הגיעה למקום ה-44 בדירוג של 100 חברות התעופה הטובות בעולם שפרסמה השבוע חברת Skytrax.