טורקיש איירליינס, חברת התעופה הלאומית של טורקיה, הודיעה לסוכני נסיעות ולספקיות התעופה כי היא מאריכה את ביטול טיסותיה לישראל לפחות עד ל-26 באוקטובר, וייתכן שאף מעבר לכך.
מי שרכש כרטיס טיסה בטורקיש איירליינס יכול לקבל החזר מלא על דרך ספקיות התעופה או ישירות בחברה עצמה.
טורקיש איירליינס, כמו מרבית חברות התעופה בעולם, הפסיקה לטוס לישראל ימים ספורים לאחר פרוץ המלחמה. במקביל, יחסי ירושלים-אנקרה הידרדרו במהירות וב-17 באוקטובר המטה לביטחון לאומי העלה את אזהרת המסע לטורקיה לרמה הגבוהה ביותר בכל שטחי המדינה וקרא לישראלים לצאת ממנה בהקדם.
פרשת מעצרו בטורקיה מוקדם יותר החודש של הכדורגלן הישראלי שגיב יחזקאל, שהביע תמיכה בחטופים הישראלים בעזה, הבהירה לכל מי שלא היה ברור לו עד כה כי ישראלים אינם רצויים כעת במדינה זו.
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, אמר בשיחה עם ynet כי "קשה להגיד שמישהו מופתע מהחלטת טורקיש לאור הידרדרות היחסים. די ברור שלא מדובר בהחלטה עניינית הנוגעת לבטיחות תעופה. בכל מקרה, חברות התיירות וחברות התעופה האחרות צפויות להיכנס לוואקום המשמעותי שנוצר ועשויות לבצע מהלכים, כמו הוספת קווים ו/או הגדלת היצע טיסות בקווים מסויימים".
אחרי התביעה בהאג: אל על מבטלת את הקו לדרום אפריקה
הבוקר אל על, חברת הדגל של ישראל, הודיעה כי בעקבות ירידה בביקושים היא "תשהה את פעילותה" בקו ליוהנסבורג שבדרום אפריקה, החל מסוף חודש מרץ. ההחלטה על ביטול הקו התקבלה על רקע התביעה שהגישה המדינה האפריקנית נגד ישראל להאג בגין רצח עם.
בתוך כך, במהלך החודש נתב"ג החל לשוב להתעורר לחיים בהדרגה, זאת בעקבות חזרתן לפעילות בישראל של חברות לופטהנזה, סוויס, אג'יאן איירליינס, אוסטריאן איירליינס, אייר פראנס וטרום הרומנית. כמו כן, חברות הלואו-קוסט וויז אייר וריינאייר הודיעו כי ישובו לפעול בישראל באופן חלקי החל מחודש מרץ. גם החברות בלו בירד, טוס איירווייז ולוט פוליש איירליינס הודיעו על חידוש טיסותיהן לישראל.
החברות הללו חוברות לחברות פליי דובאי, רד ווינגס, אזימוט, אתיופיאן, אייר זינה, איתיחאד איירווייז, הייסקאי, אוזבקיסטן איירווייז והיינאן איירליינס.