אנשי ביטחון בנמל התעופה הית'רו בלונדון ענדו תגים עם דגל פלסטין וסמלים של הזדהות עם הפלסטינים, תוך יצירת סביבה עוינת לנוסעים יהודים וישראלים. התקרית התרחשה ביום ראשון בנתיב המהיר של טרמינל 4, שם חמישה אנשי אבטחה ענדו את התגים בעת בדיקת מזוודות בטיסה לתל אביב.
1 צפייה בגלריה
סיכה של דגל פלסטין
סיכה של דגל פלסטין
סיכה של דגל פלסטין
(צילום: shutterstock)
נוסעים התלוננו כי התגים גורמים להם להרגיש מאוימים ולחוש חוסר נוחות. עורכי דין בבריטניה דרשו לפתוח בחקירה של האירוע. לטענת ארגון UKLFI (UK Lawyers for Israel), המייצג יהודים וישראלים, הצוות הפר את מדיניות המדים של הית'רו ואת חוק השוויון על ידי ענידת תגים "פוגעניים ביותר".
"האנשים שאחראים לוודא שמחבלים לא יפוצצו מטוסים ענדו תגים שמזדהים עם מחבלים", אמר אחד הנוסעים. בעקבות התלונות צוות האבטחה הוחלף בצוות אחר, והתגים שלהם נלקחו. ארגון עורכי הדין הבריטי טען כי "על ידי ענידת התגים אנשי הביטחון יצרו סביבה מאיימת, עוינת ופוגענית".
דובר ארגון UKLFI ציין בתלונה כי "ברור שאם הצוות יענוד את התגים האלה, זה יגרום לרוב הנוסעים היהודים והישראלים להרגיש לא בנוח ולא בטוח, במיוחד באזור הבידוק הביטחוני בהית'רו. היינו רוצים לדעת מדוע כל כך הרבה אנשי ביטחון הורשו לענוד תגים פוליטיים פוגעניים תוך כדי הפרה של מדיניות נמל התעופה".
דובר שדה התעופה הית'רו מסר בתגובה: "כולם צריכים להרגיש בטוחים ומבורכים בהית'רו. יש לנו הנחיות לגבי מה שעובדים יכולים ללבוש בעבודה, ואם ההנחיות לא יקוימו, נוודא שהפריטים האלה יוסרו מיד, כפי שהיה במקרה הזה".