חודש יולי הגיע, והאווירה בנתב"ג מתחממת. מרשות שדות התעופה נמסר כי בחודשים יולי ואוגוסט צפויים לעבור בנמל התעופה כ-3.7 מיליון נוסעים. היעדים הפופולריים: יוון, קפריסין, איטליה, ארה"ב ואיחוד האמירויות. ימי השיא: 22 באוגוסט עם כ-72,800 נוסעים, ו-15 ו-29 באוגוסט עם כ-72,600 נוסעים שיעברו בשדה בכל אחד מהימים.
2 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג, ארכיון
(צילום: יריב כץ)
בהודעת רשות שדות התעופה נמסר עוד כי כ-1.8 מיליון נוסעים צפויים לעבור בנתב"ג במהלך חודש יולי וכ-1.9 מיליון נוסעים באוגוסט. ימי השיא במהלך חודשי הקיץ צפויים להיות ימים ראשון וחמישי, במסגרתם צפויים לעבור בנתב"ג בין 60 ל-70 אלף נוסעים ביותר מ-400 טיסות ביממה.
במהלך הקיץ צפויות לפעול בנתב"ג כ-50 חברות תעופה בינלאומיות, בנוסף לחברות הישראליות, הצפויות לטוס לכ-100 יעדים.
יוון תכבוש השנה את טבלת יעדי הנופשים לחו"ל עם כ-80 תנועות מטוסים ביממה. קפריסין צפויה להיות במקום השני בהיקף הטיסות עם כ-50 תנועות ביממה. בסך הכל, במהלך הקיץ, תתקיימנה כ-4,250 תנועות מטוסים מנתב"ג ליוון ובחזרה. וכ- 2,100 תנועות מטוסים מנתב"ג לקפריסין ובחזרה. שלושת היעדים הנוספים שסוגרים את החמישייה המובילה הם איטליה, ארה"ב ואיחוד האמירויות.
2 צפייה בגלריה
טרמינל 1, נתב"ג
טרמינל 1, נתב"ג
טרמינל 1, פתוח אחרי חודשים שבהם היה סגור
(צילום: shutterstock.com / Roman Yanushevsky)
בהודעת משרד התחבורה נמסר עוד כי "כחלק מההיערכות רשות שדות התעופה לגידול בתנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות, בנמל התעופה בן גוריון יתגברו את פעילות העובדים והמנהלים. בשני הטרמינלים (טרמינל 1 וטרמינל 3) תהיה נוכחות מלאה של מנהלים בדגש על ימי ושעות עומס. בנתב"ג תפעל סיירת משפחות שתקל על משפחות עם ילדים בצאתם לחופשת הקיץ. מגזר הבידוק למחלקות היוקרה של חברות התעופה (למעט אל על) יפעל בסמוך לשער 01 במפלס הקרקעי- G".
כמו כן, ברשות שדות התעופה קוראים לציבור הנוסעים לעשות צ'ק אין מהבית, להגיע לנמל התעופה שלוש שעות לפני הטיסה ולוודא היטב מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה. ברחבי הטרמינל פרושים קיוסקים לרישום לטיסה ולהוצאת תג המזוודה, עבור חברות התעופה המשתתפות בתהליך. השימוש בקיוסקים יאפשר לשלוח את המזוודה בדלפקי דרופ אוף של חברות התעופה. נוסעים ללא כבודת מזוודה יוכלו לעבור בדוק בטחוני מהיר במגזר דאבליו (W). כמו כן קוראת רשות שדות התעופה לנוסעים לבדוק היטב את כבודת היד ולוודא כי אין חפצים האסורים להטסה בתיקי היד.
שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "אני שמחה על כך שבמאמצים משותפים, יחד עם רשות שדות התעופה והנהלת נתב"ג, הצלחנו להחזיר לפעילות בישראל עשרות חברות תעופה בינלאומיות. אנו ממשיכים במאמצים להחזיר לנתב"ג חברות נוספות במטרה להציע לישראלים מגוון רחב של יעדים ואת המשך התחרות שתביא להוזלת מחירי הטיסות לציבור המבקש לצאת ולהתרענן בחו"ל".