4 צפייה בגלריה
איסטנבול
איסטנבול
כיכר טקסים, איסטנבול
(צילום: shutterstock)
לראשונה מזה 15 שנים, חברות תעופה ישראלית חוזרות לטוס לטורקיה. על רקע ההתחממות ביחסים בין ירושלים ואנקרה וחתימה על הסכמי הסדרת הטיסות בין שתי המדינות מוקדם יותר השנה, הודיעו היום (ד') ארקיע וישראייר כי יחזרו להפעיל טיסות לטורקיה בחודש פברואר.
ארקיע קיבלה את כל האישורים הנדרשים להתחלת הפעלת הטיסות, והיא תשיק קו לאיסטנבול ב-26 בפברואר, ולאחר מכן לקראת פסח תחל להפעיל גם טיסות לאנטליה. ארקיע תפעיל ארבע טיסות שבועיות לאיסטנבול, ובהמשך תגביר את הקצב לטיסה יומית.
4 צפייה בגלריה
מטוס אמבראר 195 של חברת ארקיע
מטוס אמבראר 195 של חברת ארקיע
מטוס אמבראר 195 של חברת ארקיע
(צילום: shutterstock)
ישראייר הודיעה כי היא נערכת להפעלת בין שלוש לארבע טיסות בשבוע לאיסטנבול החל מ-2 בפברואר. הטיסות יופעלו בימי ראשון, שני, רביעי, חמישי ושישי.
הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות בישראייר, אמרה כי "ישראייר מברכת על ההסכם פורץ הדרך במסגרתו החברות הישראליות יוכלו לטוס ליעד. איסטנבול הינה אחד מהיעדים האטרקטיביים ביותר בקרב הישראלים ומשלבת מלונות מצוינים, מקומות בילוי ושופינג זול במיוחד, כל זאת לצד טיסה קצרה המאפשרת קפיצה קטנה וזולה יחסית לחו"ל. ישראייר מברכת את כל הגורמים העוסקים במלאכה ובטוחה כי נופשים ישראלים רבים יפקדו את היעד בשנה הקרובה".
4 צפייה בגלריה
מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר
(דני שדה)
עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, אמר: "לאחר המתנה של מספר חודשים ניתן האור הירוק להפעיל טיסות לטורקיה. יהיה בהחלט מרגש לראות את מטוסי ארקיע בשדות התעופה של איסטנבול ואנטליה. אנו רוצים להודות לכל הגורמים ובפרט ליחידה הממלכתית לאבטחת טיסות ישראליות בחו"ל על המאמצים לפתיחת היעד. טורקיה היא היעד הפופולרי ביותר בקרב הישראלים, ואני מאמין שהקיץ הזה הם יחזרו לשם בהמוניהם".
4 צפייה בגלריה
קו החוף של אנטליה
קו החוף של אנטליה
קו החוף של אנטליה
(צילום: shutterstock)
למעט טיסות מיוחדות בודדות, כולל טיסות מטען בזמן מגפת הקורונה, הפעם האחרונה שבה הייתה טיסה מסחרית בין ישראל לטורקיה על ידי חברת תעופה ישראלית הייתה בשנת 2007.
כיום רק חברות תעופה טורקיות פעילות בקווים שבין נתב"ג ליעדים בטורקיה. במהלך עונות התיירות פועלות יותר מ-20 טיסות שבועיות בין המדינות.
קברניט מידן בר, יו"ר איגוד הטייסים הישראלי שהיה בין מובילי המאבק לפתיחת הקווים לטורקיה, אמר ל-ynet: "בשם טייסי ישראל אני מברך על תחילתן של הטיסות לטורקיה, ומקווה ומייחל כי יצטרפו יעדים נוספים וסוף סוף אפשר באמת יהיה לקיים שמיים פתוחים שוויוניים וחופשיים לטובת הנוסע הישראלי, התעשייה הישראלית ומדינת ישראל".
מחירי הטיסות צפויים להתחיל ב-119 דולר לכיוון. חבילות נופש לאיסטנבול בחודשים פברואר ומרץ יעלו החל מ-325 דולר לאדם במלון ברמת ארבעה כוכבים על בסיס טיסה, שלושה לילות וארוחת בוקר. בהמשך ישווקו החברות גם חבילות נופש לאנטליה.