1 צפייה בגלריה
אוניית ויקינג פולאריס עוגנת בארגנטינה
אוניית ויקינג פולאריס עוגנת בארגנטינה
אוניית ויקינג פולאריס עוגנת בארגנטינה לאחר התאונה
(צילום: AFP)
אישה אמריקנית בת 62 נהרגה וארבעה נוסעים נוספים נפצעו כאשר גל גדול פגע באוניית התענוגות ויקינג פולאריס שהפליגה בשבוע שעבר מנמל אושואיה שבדרום ארגנטינה לאנטארקטיקה. האישה נפגעה משבר זכוכית שפגע בה.
האונייה, שניזוקה בסערה, שבה לנמל והרשויות בארגנטינה פתחו בחקירה. פציעתם של ארבעת הנוסעים האחרים אינה מסכנת חיים.
בחברת הקרוזים הנורבגית ויקינג ציינו כי הגל שפגע במעבורת, ושבר את החלון שהזכוכית שלו גרמה לפגיעה הקטלנית, היה "גל פרא" (Rogue wave). גל פרא, שמכונה גם "גל משוגע", הוא גל ים חריג בגודלו המתהווה באופן ספונטני ונדיר על פני האוקיינוסים. בהודעת החברה לא נמסר מה היה גובהו של אותו גל פרא.
הוויקינג פולאריס היא מעבורת שנבנתה בשנת 2022 ויכולה לשאת 378 נוסעים ו-256 אנשי צוות. אורכה 202 מטרים.

כשהקרוז הופך לסיוט

הפלגה באוניית תענוגות היא לרוב חווייה נחמדה, אולם מעת לעת נקלעים הנוסעים למצבים מסוכנים ולא נעימים. כך קרה, למשל, בחודש מרץ 2019 כאשר אוניית "נורוויג'יאן אסקייפ" יצאה מנמל ניו יורק לכיוון דרום אך נקלעה מיד לסערה קשה. שמונה נוסעים ואנשי צוות נפצעו לפני שהאונייה הגיעה לבסוף לנמל מבטחים.
תקרית מפחידה נוספת אירעה בינואר 2018 אז אוניית פאר ששבה לניו יורק מקרוז באיי הבהאמה, כשעל סיפונה 4,000 נוסעים, נקלעה ללב סופה עזה שהיכתה בחוף המזרחי של ארה"ב.
תיעוד מהסערה ב-2018

"חשבתי שלעולם לא אהיה במצב שבו אומר שזה הרגע המפחיד בחיי", אמרה אז קרולין רוס, אחת הנוסעות, ששוחחה עם רשת CBS ניו יורק. "זה היה הרגע הנוראי ביותר בחיי". היא הוסיפה כי "כשאתה בספינה באמצע האוקיינוס ומים זורמים במדרגות, אתה חושב, 'זה לא יסתיים טוב".