חברת התעופה ישראייר נפרדת מהמטוס האייקוני שהיה מזוהה עימה במשך שנים רבות – הלא הוא מטוס הטורבו-פרופ ATR 72 האיטלקי-צרפתי. החברה הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות למכירות שני מטוסי ה-ATR האחרונים שברשותה. במקביל, בישראייר נערכים למעבר לצי מטוסי איירבוס A320 בלבד.
רבים זוכרים את מטוסי הטורבו-פרופ בעיקר מהטיסות בין שדה דב לשדה התעופה אילת לפני ששני השדות נסגרו, ובתקופות מסוימות גם משדה התעופה בחיפה. כיום פעילות המטוסים היא מנתב"ג לשדה התעופה רמון בלבד, ומדי פעם בעונות הקיץ העמוסות המטוס ביצע טיסות קצרות יחסית ליעדים באגן הים התיכון.
במהלך משבר הקורונה בחברה ידעו לנצל היטב את התכונות המגוונות של המטוס והוא שימש במשך שבועות רבים מטוס מטען. בחברת ארקיע, שגם היא הפעילה מטוסי ATR, נפרדו כבר לפני כמה שנים ממטוסי הטורבו-פרופ ועברו לצי מטוסי סילון בלבד, עם מטוסי האמברייר. לפני מגפת הקורונה נשקלה בישראייר האפשרות להחליף את מטוס ה-ATR במטוסי איירבוס A220 החדשניים, אך בסופו של דבר האפשרות הזו ירדה מהפרק לעת עתה.
לקראת סוף חודש דצמבר החברה תקלוט מטוס איירבוס A320 שישי. המטוס יכלול 180 מושבים ויופעל על ידי צוות מלא של טייסי ודיילי החברה. מישראייר נמסר: "מדובר בצעד משמעותי נוסף של החברה, הטיסות הפנים ארציות לאילת יתבצעו רק עם מטוסים רחבי גוף ובכך תשפר החברה את הרווחיות של הקו לאילת".
הצעד של ישראייר מגיע על רקע חוסר כדאיות כלכלית בהמשך הפעלת המטוסים, ומתוך הרצון להגדיל את היצע המושבים בקוים הפנים ארציים. טייסי צי ה-ATR יעברו הסבות למטוסי איירבוס במתקני ההכשרה של חברת איירבוס בטולוז שבצרפת. יתרון נוסף בהפעלת איירבוס הוא המטען הרב יותר והמגוון יותר שהמטוס יכול לשאת איתו.
ישראייר מתכננת להפעיל 30 טיסות חודשיות לאילת מאמצע חודש ינואר הקרוב. הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות של ישראייר, אמרה: "מכירת ה-ATR וקליטת מטוס האיירבוס השישי במספר תביא לכך שצי המטוסים של החברה יהיה אחיד ובסטנדרט משופר. שינוי אסטרטגי זה יגרום לייעול ולשיפור השירות והמוצר התעופתי לנוסעים".