10. "כשהגעתי לחוף הזה הרגשתי שאני בחו"ל"

לרגל חודש ספטמבר ביקשנו מחן יוסף, בלוגרית הטיולים וחובבת המעיינות, המלצה על מקום לבילוי איכותי בחיק הטבע. "החוף הקסום של מעגן מיכאל הוא אחד החופים הכי יפים בארץ ואני ממליצה עליו בחום", השיבה חן. "רוב האנשים מכירים את החוף המפורסם של מעגן מיכאל עם הפסל הרומנטי שכולם מצטלמים לידו, אבל יש עוד חוף, שקט יותר, שמוכר בעיקר למקומיים". לכתבה המלאה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
חן יוסף בחוף של מעגן מיכאל
חן יוסף בחוף של מעגן מיכאל
חן יוסף בחוף של מעגן מיכאל
(צילום באדיבות חן יוסף)

9. רשת "ארבע העונות": "איסמעיל הנייה לא שוהה במלון שלנו בדוחא"

ב-15 באוקטובר רשת המלונות היוקרתית הכחישה, באופן חריג, ציוץ של חוקר ביטחון אמריקני שטען כי מנהיג חמאס שוהה במלון יוקרה שלה בקטאר, בזמן שהוא מפציר בעזתים להישאר במקומם חרף כוונת ישראל לפלוש לרצועה. יותר משמונה חודשים לאחר מכן, בסוף יולי, חוסל הנייה כשהוא שוהה במתחם הארחה מפנק קצת פחות של משמרות המהפכה באיראן. לכתבה המלאה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
הנייה על רקע מלון פור סיזנס בדוחא
הנייה על רקע מלון פור סיזנס בדוחא
הנייה על רקע מלון ארבע העונות בדוחא
(צילומים: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
רשת ארבע העונות מכחישה שהנייה שוהה במלון בדוחא
רשת ארבע העונות מכחישה שהנייה שוהה במלון בדוחא
רשת ארבע העונות מכחישה שהנייה שוהה במלון בדוחא
(צילום מסך מתוך רשת X)

8. התלונן על סיכת Free Palestine של הדיילת – וטיסתו למחרת בוטלה

יהודי אמריקני מפלורידה התלונן בחודש מאי כי הדיילת ששירתה אותו בטיסת ג'ט בלו ללאס וגאס הבליטה את הסיכה הפרו-פלסטינית כדי לעורר פרובוקציה. לאחר שהמטוס נחת האשימו אותו אנשי הצוות בהפרעה לטיסה והוא כמעט נעצר. סרטון שפרסם ברשתות ובו גולל את הצד שלו בסיפור הוביל להתנצלות ולשינוי נהלים. לכתבה המלאה – הקליקו.

7. 19 שנים אחרי: הצלם הישראלי מצא בהודו את האישה שצילם בילדותה

בשנת 2005 טייל חמי כרם בפושקר וצילם שם ילדה יפת עיניים בשם מאמטה. השנים חלפו, אך התמונה ההיא הפכה עבורו לבלתי נשכחת. בחודש מאי הוא טס שוב להודו, והצליח לאתר את מאמטה ולהעניק לה עותק ממוסגר של אותה תמונה. "זה היה מפגש מאוד מרגש", סיפר בשיחה עם ynet. "היא מפורסמת בראג'סטאן, והרבה צלמים עולים לרגל כדי לצלם אותה". לכתבה המלאה – הקליקו.
(צילום: אסף חן)

6. ההשפלה של החטופה הישראלית בנמל התעופה בהולנד

זה קרה בחודש אפריל. עובד ביטחון הולנדי בנמל התעופה סכיפהול שבאמסטרדם התעמר, עיכב והשפיל שתי נשים ישראליות, אחת מהן חטופה משוחררת, שהגיעו לביקור הסברה בהולנד בחסות משרד הביטחון הישראלי. הישראלית שליוותה את החטופה הגישה תלונה רשמית נגד העובד למשטרת השדה, ולפי גורמים בשדה מדובר היה בעובד ממוצא פקיסטני-מוסלמי אשר הועלו נגדו בעבר תלונות בגין עיכוב אזרחים ישראלים שטסים דרך השדה. לכתבה המלאה – הקליקו.

5. 28 שעות טיסה כדי להגשים חלום: ביקרנו באיי פיג'י

כשמפנטזים על חוף לבן מלא בעצי קוקוס לצד ים טורקיז, מדמיינים בדיוק את החופים היפהפיים של פיג'י, מדינה שמורכבת מ-322 איים בדרום האוקיינוס השקט. לרובנו אותם איים נחשקים יהיו חלום רחוק, תרתי משמע, אולם גלעד ילון ואשתו הצליחו להגשים אותו, וכחלק מירח הדבש השאפתני שלהם הגיעו עד לחופיו של האי הקסום. ליומן החופשה המלא – הקליקו.
הטיול שלנו בפיג'י

4. "הצילום היה בשבילו תשוקה": גלעד תיעד את המחבלים רגע לפני שנרצח

"הוא עמד וצילם את הרקטות ופתאום הופיעו מולו רחפנים עם מחבלים מעופפים. התמונה האחרונה היא של אחד כזה". גלעד כפיר ז"ל, הנדסאי אלקטרוניקה וצלם חובב בן 48, עמד להגשים חלום ולהפוך לאבא, אך מתקפת הטרור של 7 באוקטובר קטעה הכול. "הוא חלם על הרגע שבו יינשא לג'ינקי בת זוגו", סיפר אביו. הצלם רועי גליץ: "הוא התחיל לצלם מאוחר יחסית ולקח את זה לרמות מאוד גבוהות". לכתבה המלאה – הקליקו.
5 צפייה בגלריה
גלעד כפיר על רקע התיעוד של מחבל חמאס שצילם בבוקר מתקפת הטרור
גלעד כפיר על רקע התיעוד של מחבל חמאס שצילם בבוקר מתקפת הטרור
גלעד כפיר על רקע התיעוד של מחבל חמאס שצילם בבוקר מתקפת הטרור
(צילומים: גלעד כפיר)

3. מלון בפריז סירב לארח משפחה ישראלית – "חושבים שאתם מלכי העולם"

בני זוג שהגיעו בחודש יוני עם בתם בת השלוש למלון ברובע ה-15 נתקלו בפקיד קבלה שסירב לאשר את הזמנתם, ובשעה 01:30 בלילה זרק אותם לרחוב כשהוא מטיח בהם: "לא תקבלו חדר במלון הזה". המשפחה הגישה תלונה למשטרת פריז. שגריר ישראל בצרפת: "מגנים מכל וכל את התנהגות צוות הקבלה במלון". לכתבה המלאה – הקליקו.
(צילום: שמוליק דודפור)

2. מבצע ההנחות בבתי המלון שעורר עניין

בחודש ספטמבר 2023 התעוררה בהתאחדות בתי המלון דאגה מהירידה בתפוסה, ולכן החליטו על מבצע מיוחד שבמסגרתו תינתן הנחה של לפחות 20% על הזמנות נופש ביותר מ-200 מלונות בארץ. דקות לאחר פתיחת המבצע האתר קרס מעומס. לכתבה המלאה – הקליקו.

1. ביטולי טיסות בשל המלחמה

חברות תעופה רבות מרחבי העולם ביטלו מאז תחילת המלחמה את הטיסות שלהן לישראל וממנה. בשיא השפל היינו עדים לשבועות שבהם נמל התעופה בן גוריון היה כמעט שומם, כאשר היה קל יותר לציין אילו חברות זרות כן טסות לישראל, במקום למנות את הרשימה האין-סופית של החברות שלא טסות לישראל. הכתבות שעוקבות אחרי אותם ביטולים היו הכתבות הנקראות ביותר בערוץ החופש במהלך השנה העברית החולפת.
5 צפייה בגלריה
נתב"ג שומם בימי המלחמה
נתב"ג שומם בימי המלחמה
נתב"ג שומם במהלך חודש נובמבר
(צילום: שאול גולן)