3 צפייה בגלריה
קו הרקיע של דוחא
קו הרקיע של דוחא
קו הרקיע של דוחא, קטאר
(צילום: shutterstock)
חלק מהמלונות ברשימה הרשמית של פיפ"א לטורניר גביע העולם בכדורגל שייערך בהמשך השנה לא מוכנים לקבל הזמנות של זוגות להט"בים. כך עולה מתחקיר שביצעו עיתונאים מקבוצות תקשורת בשבדיה ובדנמרק.
מתוך 69 המלונות המומלצים ברשימה של פיפ"א (הפדרציה הבינלאומית לכדורגל), שלושה בתי מלון סירבו לקבל הזמנה מעיתונאים שהציגו את עצמם כזוג חד-מיני שזה עתה נישאו. 20 בתי מלון הסכימו לקחת הזמנה בתנאי שהם לא יפגינו בפומבי שהם חד-מיניים, ו-33 בתי מלון הסכימו לקבל את ההזמנה ללא בעיות או תנאים מיוחדים.
פיפ"א (הפדרציה הבינלאומית לכדורגל) ומארגני הטורניר המקומיים הדגישו בעבר כי כולם מוזמנים להגיע לקטאר ולצפות במשחקי הגביע העולמי, זאת על אף שהומוסקסואליות אינה חוקית במדינה וגזר הדין למי שמפר את החוק עלול להגיע עד שבע שנות מאסר.
בעקבות התחקיר, גורמים בפיפ"א יצרו קשר עם הוועדה המארגנת בקטאר כדי להבטיח שבתי המלון שהוזכרו בתחקיר יהיו מודעים למדיניות חסרת הפשרות של קבלת כל האורחים.
3 צפייה בגלריה
זוג אוהדות כדורגל לסביות
זוג אוהדות כדורגל לסביות
זוג אוהדות כדורגל לסביות
(צילום: shutterstock)
"קטאר מודעת לגמרי לאחריות שלה לעמוד בציפיות ובדרישות של פיפ"א בנושא זכויות אדם, שוויון ואי-אפליה", נמסר מפיפ"א. "קטאר מחויבת להבטיח שכולם יוכלו ליהנות מהטורניר בסביבה בטוחה ומסבירת פנים, כדי לבנות גשרים להבנה תרבותית וליצור חוויה כוללת לכל המשתתפים, כולל כאלה מקהילת הלהט"ב".
בחודש שעבר עבדאללה אזיז עבדוללה אל אנסארי, קצין בדרגה המקבילה לאלוף בישראל וגורם רשמי בממשלת קטאר, אמר לסוכנות הידיעות AP כי אוהדי כדורגל להט"בים מוזמנים להזמין חדרים במהלך הטורניר. "תזמינו את החדר ביחד, תישנו ביחד – זה לא העניין שלנו, אנחנו כאן כדי לארגן טורניר. בואו לא נלך מעבר לזה אל דברים אישיים שיכולים לקרות בין בני אדם".
עם זאת הוא אמר כי "אם אוהד יניף את דגל הלהט"ב, ואני אקח ממנו את הדגל, זה לא כי אני רוצה, אלא כדי להגן עליו, כי מישהו עלול לתקוף אותו. אנחנו לא יכולים לשנות את החוקים, אתם לא יכולים לשנות את הדת בשביל 28 ימים של גביע עולמי".
3 צפייה בגלריה
מונדיאל קטאר
מונדיאל קטאר
הדשא כבר מוכן, זכויות האדם פחות
(צילום: AP)

ישראלים יוכלו להיכנס לקטאר באופן חד-פעמי

המונדיאל הקרוב יהיה הראשון בהיסטוריה שייערך במדינה ערבית, והוא מלווה בעננה כבדה בשל דיווחים מדאיגים על אלפי פועלים זרים שנהרגו במהלך ההכנות. ישראל וקטאר אינן מנהלות יחסים דיפלומטיים רשמיים, אם כי מגעים שוטפים בין המדינות מתקיימים מאחורי הקלעים, בעיקר בכל הנוגע לסיוע הקטארי לרצועת עזה. נציגים קטארים רשמיים עוברים בישראל בדרכם לרצועת עזה ופועלים לתווך בין הצדדים.
אמנם כניסת אזרחים ישראלים לקטאר אסורה, אך אחד מהתנאים שמציבה פיפ"א בפני מארחות המונדיאל הוא לאפשר כניסת תיירים מכל מדינה וללא הגבלה בזמן האירוע. לפיכך, תינתן בזמן המונדיאל לישראלים הזדמנות ייחודית לבקר במדינה ששעריה אינם פתוחים בפניהם. טיסות ישירות מנתב״ג לדוחא ככל הנראה לא יהיו, אבל לתיירים הישראלים יהיו לא מעט אפשרויות להגיע לקטאר עם עצירת ביניים קצרה, לדוגמה באיחוד האמירויות, בבחריין, בירדן או בטורקיה.
לפי ההערכות בקטאר, במהלך חודש המונדיאל צפויים לבקר במדינה כ-1.2 מיליון תיירים, מספר עצום עבור המדינה הזעירה. עם זאת, בגלל האופי של הטורניר ופיזור המשחקים, התיירים הרבים האלו אינם אמורים לשהות בקטאר בו-זמנית, אלא להתפרש על פני כל 28 הימים של האירוע. רוב האוהדים יגיעו כמובן במטוסים, ובנמל התעופה חמד הנמצא בבירה דוחא, ושהוכתר יותר מפעם אחת בתואר "נמל התעופה הטוב ביותר בעולם״ לפי מדדי דירוג בינלאומיים, נערכים לרכבת האווירית הצפויה.