חברת התעופה אל על החלה בתחילת החודש בתוכנית פיילוט שתימשך חודשיים, במסגרתה טיסה אחת ביום בקו מנמל התעופה JFK בניו יורק לתל אביב תהיה ללא גופות על המטוס. מטרת הפיילוט: לאפשר לכהנים לטוס ללא חשש לגבי טומאה.
2 צפייה בגלריה
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
(צילום: shutterstock)
נוסעים רבים לא מודעים לכך, אבל בטיסות לא מעטות, לצד המטען הרגיל בבטן המטוס, ישנם גם ארונות קבורה שבהם מעבירים מתים ממדינה למדינה לקראת קבורה.
מכיוון שעל פי האמונה היהודית, אסור לכהן להיטמא למת שאינו "שׁארוֹ", כלומר משבעת קרוביו, יישמו כבר לפני שנים פתרון הלכתי בטיסות אל על במסגרתו משתמשים בכיסוי מיוחד שמבודד בין הארון של הנפטר לבין שאר הנוסעים במטוס, אך מתברר כי לא כולם מסתפקים בכך.
בעקבות ביקוש שעלה בקרב הנוסעים החלו להפעיל באל על תוכנית פיילוט של טיסות "נטולות ארונות קבורה". בהודעה ששלחה אל על לסוכני נסיעות בארה"ב נכתב: "בעוד שחלק מהרשויות הדתיות מתירות לכהנים לטוס בנסיבות מסוימות, אחרות אוסרות זאת לחלוטין. כדי להקל על חשש זה, אל על מציגה אפשרות לטיסה נטולת ארונות קבורה, המבטיחה שנוסעים כהנים יוכלו לטוס ללא כל חשש לגבי טומאה".
2 צפייה בגלריה
הודעת אל על על תוכנית הפיילוט
הודעת אל על על תוכנית הפיילוט
הודעת אל על שבישרה על תוכנית הפיילוט
נציין כי ללא קשר לפיילוט מנמל JFK, אל על באופן קבוע אינה מטיסה גופות בארונות קבורה מנמל התעופה הבינלאומי ניוארק ליברטי, זאת בשל קושי תפעולי להטסת מטען מנמל זה.