חברות תעופה רבות ביטלו בימים האחרונים את טיסותיהן לישראל בשל המתיחות הביטחונית הגוברת. הירידה החדה בהיצע מובילה לעליית מחירים, וישראלים רבים שנתקעו בחו"ל נאלצים לשלם מחירים גבוהים כדי לשוב ארצה.
4 צפייה בגלריה
נוסעים עוקבים אחרי העדכונים בלוח ההמראות
נוסעים עוקבים אחרי העדכונים בלוח ההמראות
נוסעים עוקבים אחרי העדכונים בלוח ההמראות
(צילום: רועי רובינשטיין)
מבחינה תעופתית ההסלמה מתרחשת בעיתוי גרוע במיוחד שכן חודש אוגוסט הוא מבוקש מאוד גם בשנים רגילות, ובקיץ 2024 המחירים יקרים יותר בכ-25% יחסית לקיץ 2023.
מבדיקת ynet עולה כי קשה למצוא כעת כרטיס בכיוון אחד מאתונה לתל אביב, ובמקרים שכן מוצאים המחיר לא פעם מזנק.
בחברת בלו בירד איירווייז, לדוגמה, מצאנו היום (שבת) כרטיס במחיר של 2,469 שקל לאדם (כ-600 אירו). אתמול המחיר של אותה טיסה באותה חברה עמד על 528 שקל (128 אירו), ומחר המחיר נוסק עד ל-3,255 שקל (791 אירו). מי שיוכל להמתין עד ליום שלישי ישלם 2,105 שקל לכיוון (507 אירו).
בארקיע, למשל, ניתן להזמין כעת (בזמן ביצוע הבדיקה הבוקר – אל"ק) כרטיסים מאתונה רק החל מ-8 באוגוסט. בחברת אל על כלל לא מצאנו מושבים פנויים עד 11 באוגוסט, והמחיר עמד על 408 אירו (1,690 שקל) לכרטיס.
בישראייר אזלו המקומות לטיסות חזרה מאתונה עד 8 באוגוסט, והמחיר עומד כעת על 489 דולר (כ-1,850 שקל). בחברת אל על לא מצאנו מושבים פנויים מאתונה לתל אביב עד 11 באוגוסט, והמחיר – 408 דולר לכיוון.
4 צפייה בגלריה
גרף עליית מחירי טיסות בגוגל פלייטס
גרף עליית מחירי טיסות בגוגל פלייטס
גרף שממחיש את עליית מחירי הטיסות, מתוך גוגל פלייטס
(Google Flights)
כשמדובר ביעד מבוקש נוסף כמו כרטיס חזור מלרנקה שבקפריסין, מבדיקת ynet עולה כי טיסת עם חברת ארקיע מחר (יום א') עולה כרגע 783 דולר (2,975 שקל). מי שיוכל לחכות ל-6 באוגוסט ישלם רק 391 דולר (1,485 שקל). אתמול (יום ו') המחיר לטיסה חזור עם ארקיע מלרנקה עמד על 734 דולר (2,780 שקל).
בחברת בלו בירד עלות טיסת חזור מלרנקה עד יום שני הקרוב נע סביב 267 אירו (כ-1,100 שקל) לאדם לכיוון אחד. ביום שלישי המחיר מזנק ל-600 אירו (כ-2,490 שקל) ורק ב-11 באוגוסט המחיר חוזר להיות שפוי - 156 אירו (כ-645 שקל) לכוון אחד.
בישראייר לא מצאנו כרטיסים מלרנקה לישראל עד יום שלישי. ביום רביעי (7 באוגוסט) מצאנו מקומות על הטיסה חזור בעלות של 216 דולר (820 שקל). טיסה עם ארקיע ב-4 באוגוסט עולה 783 דולר (2,975 שקל), וב-6 באוגוסט המחיר יורד ל-391 דולר (1,485 שקל).
יעד נוסף שבדקנו הוא ברלין. באל על אין מושב אחד לרפואה, אלא אם תוכלו לשלם 1,250 אירו (5,185 שקל) במחלקת הביזנס.
בקווים הישירים לארה"ב, נזכיר, אל על שוב נותרה היחידה בזירה לאחר שדלתא איירליינס ויונייטד איירליינס ביטלו את טיסותיהן לישראל. עוד לפני ההסלמה הביטחונית טיסות אל על לארה"ב היו מלאות כמעט עד אפס מקום, כך שמי שצריך לטוס כעת לארה"ב או לשוב ממנה לישראל יצטרך כמעט בוודאות למצוא לעצמו קונקשן.
יניב לניס, מייסד אתר טיסות סודיות, אמר בשיחה עם ynet: "לצערי, בזמן שחברות התעופה הזרות מבטלות והנוסע הישראלי נשאר כמעט ללא בחירה, דווקא חברות תעופה בבעלות ישראלית כמו ארקיע ובלו בירד מנצלות את המצב הזה לעשיית רווח על גבם של הנוסעים התקועים. אני מצפה משרת התחבורה להתערב ולקבוע במצבי חירום לאומיים מחיר מקסימום לטיסות חילוץ כאלה".
4 צפייה בגלריה
מטוסי אל על בנתב"ג
מטוסי אל על בנתב"ג
מטוסי אל על - מציעה מחיר אחיד לנוסעים שטיסותם בוטלה
(צילום: shutterstock)

אל על: "מחיר אחיד לנוסעים שטיסתם בוטלה בחברה אחרת"

בתוך כך, חברת אל על הודיעה הערב כי "אל על וסאן דור ממשיכות לתגבר את לוח טיסותיהן נוכח המצב הביטחוני. הטיסות החדשות יוצעו במחיר אחיד לנוסעים שטיסתם בוטלה בחברה אחרת ומעוניינים לטוס בכיוון אחד לישראל. חברת אל על ממשיכה לתגבר את לוח טיסותיה, נוכח המצב הביטחוני. ניתן לרכוש את הטיסות החדשות באתר אל על ואצל סוכני הנסיעות.
"על מנת לסייע לנוסעים שטיסתם המקורית בחברה המקורית בוטלה, הטיסות החדשות יוצעו במחיר אחיד בעבור כרטיסי כיוון אחד לישראל במחלקת תיירים: טיסות בכיוון אחד מלרנקה לת״א יעלו 228$ עבור כרטיס LITE. טיסות בכיוון אחד מאתונה לת״א יעלו 283$ עבור כרטיס LITE. מצורפת טבלה עם תוספת הטיסות החדשות והשינויים בטיסות הקיימות.
4 צפייה בגלריה
לוח טיסות מעודכן של אל על וסאן דור
לוח טיסות מעודכן של אל על וסאן דור
לוח טיסות מעודכן של אל על וסאן דור
"כמו כן, מצורף קישור למערכת זמינות מושבים בטיסות אל על הקיימות. בנוסף, על מנת לאפשר את פעילות לוח הטיסות של חברת סאן דור כסדרו, נוכח המצב הביטחוני בארץ, חלק מהטיסות שיבוצעו על ידי חברת KLAS JET יבצעו עצירה קצרה בדרכן לישראל להחלפת צוותים בלרנקה שבקפריסין. נדגיש כי לא מדובר על כלל הטיסות שתפעיל החברה, וכי הטיסות הרלוונטיות יופיעו באתר אל על והלקוחות יקבלו סמס עדכון בסמוך למועד הטיסה.
"נזכיר כי עדכונים שוטפים מתפרסמים באתר אל על וברשתות החברתיות בהתאם לתמונת המצב ולהנחיות גורמי הביטחון ורשויות התעופה. חברת אל על תמשיך לפעול לתגבור לוח הטיסות ככל שניתן ולשמירת הגשר האווירי בין ישראל לעולם".