החלופה הירדנית לאילת: מחירי המלונות בעקבה השכנה מירדן
(צילום: משה מזרחי)
הילדים בחופשות מבתי הספר, הימים החמים ביותר בשנה כבר כאן וכל מה שבא זה רק לסגור מלון עם בריכה או עם קרבה לים, רצוי עם שניהם ולצאת לחופשה. השנה כידוע, העסק הזה הפך להיות בגדר חלום, כשמצד אחד יש כבר תפוסה גבוהה מאוד במלונות באזורי התיירות בארץ דוגמת ים המלח, אילת וקו החוף של תל אביב ומצד השני המחירים, הו המחירים.
אלפי שקלים במקרה הטוב אם לא עשרות אלפי שקלים - אלו הסכומים שמשפחה ממוצעת בישראל נדרשת לשלם עבור חופשה כחול-לבן, וזה עוד לפני הדיבור על הרחבת החבילה לחצי פנסיון ויתר ההוצאות.
כעת, כשמעבר הגבול עם ירדן נפתח ועקבה נפתחה לקבל תיירים, מה הפלא שישראלים רבים יתעניינו בעיר הנופש הירדנית? עקבה נחשבת ליעד זול וקרוב מאוד עם מלונות ברמות הגבוהות ביותר ובסטנדרטים שלא בטוח שתמצאו בארץ.
5 צפייה בגלריה
כמה יעלה לכם נופש בעקבה?
כמה יעלה לכם נופש בעקבה?
כמה יעלה לכם נופש בעקבה?
(מתוך אתר המלון Hyatt Regency Aqaba Ayla)
מדריך הטיולים הירדני, עמר אמר, התראיין לאולפן ynet וסיפר שהתחילו להגיע לעקבה הרבה תיירים ישראלים לאחרונה, "בגלל שהשהות פה שונה ונחמדה, עם מחירים טובים במלונות, במסעדות ובהכל". על השאלה האם עקבה בטוחה לישראלים ענה אמר: "כמובן. לא רק לתיירים הישראלים, אלא לתיירים מכל העולם – ישראלים, אירופאים. האנשים כאן ידידותיים, אוהבים את כולם".
ומה מצב הקורונה בעקבה בימים אלו? "כרגע בעקבה בטוח מבחינת הקורונה, לא רק בטוח, אפילו מאוד בטוח. אני חושב שמקסימום שבועיים-שלושה שבועות והקורונה תיגמר כאן", השיב אמר.
מצב התחלואה בירדן - שבה כ-10,300,000 תושבים, עומד כיום על שיעור של 3.05 אחוזי חולים מאומתים מדי יום, שזה כ-500 מקרים בממוצע ליום. שיעור המתים היומי עומד על 2.7 אחוזים. 1,484,972 אנשים התחסנו באופן מלא בירדן, שמהווים 13.9 אחוזים מכלל האוכלוסיה במדינה.
5 צפייה בגלריה
עקבה
עקבה
נפתחה לתיירים - עקבה
(shutterstock)
בדקנו כמה יעלה לזוג לישון במלונות שמדורגים ברמה גבוהה לשלושה לילות בעקבה מול אילת, בשני תאריכים מבוקשים בשיא הקיץ. התאריכים שנבדקו הם סוף השבוע האחרון של חודש אוגוסט ושלושה לילות באמצע שבוע במהלך אותו החודש. מה שעלה בתוצאות הבדיקה הפתיע גם אותנו.

מחירי החופשה באילת מול עקבה

נתחיל מסופי השבוע, שבהם יש יותר זמינות באילת ביחס לאמצע השבוע. כך לדוגמה, לינה במלון ישרוטל המלך שלמה תעלה לזוג 4,374 שקלים לשלושה לילות, בהרודס פאלאס תשלמו 5,550 שקלים לאותו זמן ובמלכת שבא 6,680 שקלים, כל המחירים האלו כוללים גם ארוחת בוקר. אפשר גם לנפוש בקלאב הוטל במחיר של קצת יותר מ-7,000 שקלים ואם תוסיפו את ארוחת הבוקר כבר הגעתם לכמעט 7,500 שקלים לזוג, כלומר 2,500 שקלים ללילה. לבסוף, ישרוטל רויאל ביץ' מציע חצי פנסיון זוגי לשלושה לילות בלא פחות מ-8,758 שקלים.
מחירי מלונות עקבה מול אילת קיץ 2021
מחירי מלונות עקבה מול אילת קיץ 2021
מה קורה בעקבה? מלון Hyatt Regency Aqaba Ayla Resort שנחשב לריזורט יוקרתי בעל חמישה כוכבים יציע לכם שלושה לילות וארוחת בוקר ב-2,374 שקלים, חצי או שליש מחיר מהמתחרים מעבר לגבול. ישנן אפשרויות יותר צנועות כמו מלון Mövenpick שמציע גם הוא מלון גדול עם ספא ב-2,342 שקלים. ושימו לב למלון Lacosta שהוא "רק" ארבעה כוכבים ויעלה לכם 841 שקלים לכל התקופה, בכל אלו ארוחת הבוקר כלולה.
5 צפייה בגלריה
בריכת מלון הייאט הירדני
בריכת מלון הייאט הירדני
בריכת מלון היאט הירדני
(מתוך אתר המלון Hyatt Regency Aqaba Ayla)
5 צפייה בגלריה
841 שקלים בלבד לנופש זוגי במלון לקוסטה
841 שקלים בלבד לנופש זוגי במלון לקוסטה
841 שקלים בלבד לנופש זוגי במלון לקוסטה
(מתוך אתר המלון Lacosta Hotel)
ומה המצב באמצע שבוע? נתחיל מזה שאם תרצו לנפוש באילת במהלך יולי ועד סוף אוגוסט אתם בבעיה כי הרוב הגדול של החדרים כבר תפוס, מה שככל הנראה גרם לעליית מחירים נוספת של החדרים הבודדים שנשארו. מצאנו חדר זוגי בישרוטל ים סוף ב-5,182 שקלים, במלכת שבא ב-6,855 שקלים ובהרודס ויטאליס ב-8,940 שקלים - כל אלו כוללים ארוחת בוקר. ומה קורה באותו הזמן בעקבה? מלון Lacosta עדיין עולה 841 שקלים, ה-InterContinental וה-Mövenpick קצת יותר מ-2,000 שקלים ו-Hyatt יעלה לזוג 2,234 שקלים, כל אלו כוללים ארוחות בוקר.

מה תתבקשו לעשות כדי לנפוש בירדן?

המסקנה ברורה. במקרים מסוימים חופשה באילת יכולה לעלות פי כמה וכמה על חופשה בעקבה, אין ספק איפה התמורה למחיר משתלמת יותר וגם סוכני נסיעות כבר הבינו את הפוטנציאל ומציעים ברחבי הרשת חבילות נופש עם טיסה והעברות משדה התעופה רמון לעקבה, במחירים שנראים הזויים למדי, בעיקר כשמשווים אותם למחירי העיר השכנה.
5 צפייה בגלריה
עקבה
עקבה
כל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לנפוש בעקבה
(shutterstock)
ואחרי שהבנתם כמה זה יעלה לכם, אפשר לדבר על מה צריך להכין בשביל לעבור את הגבול? במעבר לירדן תתבקשו להציג בדיקת קורונה באנגלית עד 72 שעות לפני המעבר. ילדים עד גיל 6 ומחוסנים פטורים מבדיקה, מחלימים לא פטורים ממנה. בנוסף, תיאלצו לשלם 101 שקלים עבור האגרה בישראל ועוד 15 דולר - גם בהלוך לפנ היציאה לירדן וגם בחזור לפני החזרה ארצה.
בכניסה חזרה לישראל, כמו מכל יעד אחר בחו"ל תתבקשו להציג בדיקת קורונה נוספת שנעשתה עד 72 שעות לפני החזרה ארצה. שימו לב שבדיקה נוספת תחכה לכם בגבול הישראלי בעלות של 100 שקלים. מעבר הגבול פועל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:30-15:30, בשלב הזה הכניסה עם כלי רכב עדיין אסורה.