נארין מלקומאג'ן, טייסת אווירובטית מהולנד, פרסמה סרטון בחשבון האינסטגרם שלה מטיסה שערכה לפני כשנתיים, שבמהלכה נפתחה חופת המטוס. הטייסת קרת הרוח הצליחה לנחות בשלום חרף הרוח העזה שחבטה בפניה נטולות המשקף. פרסום הסרטון, כך הסבירה, נועד לאפשר לטייסים אחרים ללמוד מהטעויות שלה.

"לפני שנתיים במהלך טיסת אימון אווירובטית שנייה שלי במהלך יום קיץ חם החופה של מטוס ה- Extra 330LX שהטסתי נפתחה באוויר והתנפצה", סיפרה נארין. "כפי שניתן לראות בסרטון, זאת הייתה חוויה מאתגרת שהייתי יכולה להימנע ממנה אם הייתי מבצעת בדיקה נאותה לפני ההמראה. פין הנעילה של החופה לא נכנס למצב נעילה, ואני לא שמתי לב לכך במהלך הבדיקות שלי.
"טעות נוספת שעשיתי הייתה לשוב להתאמן מיד לאחר שהתאוששתי ממחלת הקורונה, מבלי לתת לגוף שלי מספיק זמן לשוב לאיתנו באופן מלא. בנוסף, העובדה שהייתי ללא משקף שמגן על העיניים הפכה את הטיסה למאתגרת אפילו יותר ממה שהיא גם ככה הייתה".
1 צפייה בגלריה
חופת המטוס נפתחה באמצע הטיסה
חופת המטוס נפתחה באמצע הטיסה
נארין ברגע שהחופה נפתחה
(narinemelkumjan / instagram@)
הטייסת הוסיפה וסיפרה כי זו הייתה חוויה קשה, עם רעש רב, קשיי נשימה וכמובן ראות לקויה. "רק לאחר כמעט 28 שעות שבתי לראות כרגיל", כתבה. "מבחינה אווירודינמית, היה מאתגר מאוד לשלוט במטוס. בגלל הרעש היה קשה לשמוע כל מה שהמאמן אמר לי בקשר, אבל דבר אחד שמעתי באופן ברור, הוא אמר: 'פשוט תמשיכי לטוס'".
הטייסת ההולנדית ביקשה להעביר מסר לטייסים שצופים בסרטון: "אני מקווה שהסיפור שלי ישמש אזהרה ושתלמדו מהטעות שלי. אני מצטערת שלקח לי זמן רב כל כך לפרסם את הסרטון הזה. לא היה קל להציג בפני העולם את הפגיעות שלי. אולם, הבנתי כמה חשוב להיות שקופה בנוגע למגבלות שלנו וללקחים שלמדנו לאורך הדרך".