שוב מהומה באוויר בעקבות סיכה פרו-פלסטינית על מדי דיילים: אחרי דלתא איירלינס וג'ט בלו, גם אמריקן איירלינס מוצאת את עצמה במרכז סערה בעקבות עימות ויראלי בין דיילות לבין נוסע יהודי בטיסה ממיאמי בשבוע שעבר - עימות שהסתיים רק לאחר התערבות משטרתית.

התקרית החלה כאשר הנוסע הבחין בסיכה בצורת אבטיח על מדי אחת הדיילות והתעמת איתה בטענה כי היא תומכת בטרור ואנטישמיות. הוא החל לצלם את השתלשלות העניינים, דבר שעורר את כעסן של הדיילות, שטענו בפניו כי הוא עובר על החוק בכך שהוא מצלם אותן ללא אישור. יצוין כי על פי תקנות רשות התעופה האמריקנית, חל איסור על צילום בלתי מורשה של אנשי צוות אוויר במהלך עבודתם, אך על פי מדיניות אמריקן איירלינס חל איסור על ענידת סיכות שאינן חלק מהתלבושת הרשמית או שקיבלו אישור מראש. דיילים רשאים לענוד סיכות בגודל ובמיקום מאושרים, כל עוד הן אושרו ומייצגות חופש ביטוי בענייני דת, לאום, גאווה, זכויות נשים ומיעוטים.
האבטיח, נסביר, הפך לסמל פרו-פלסטיני בשל הקשרו ההיסטורי, התרבותי והחזותי למאבק הפלסטיני. צבעי האבטיח – ירוק, אדום, שחור ולבן – זהים לצבעי הדגל הפלסטיני. בשנות ה-80, כאשר ישראל הגבילה את השימוש בסמלים לאומיים פלסטיניים, כולל הדגל עצמו, האבטיח שימש דרך עקיפה להביע הזדהות לאומית. לכן סיכת האבטיח, במקרה זה, הפרה את הנהלים של חברת התעופה.
1 צפייה בגלריה
הדיילת עם סיכת האבטיח
הדיילת עם סיכת האבטיח
הדיילת עם סיכת האבטיח
בחזרה לתקרית. על אף מחאת הדיילות, הנוסע המשיך לצלם והאשים אותן באנטישמיות וטען כי הן פועלות נגדו רק כי הוא יהודי. הדיילות דרשו ממנו למחוק את התיעוד ואיימו שלא לאפשר לו לרדת מהמטוס עד שיעשה זאת. הנוסע התעקש, ולאחר שהדיילת התלוננה כי דחף אותה והרים עליה יד - הוזעקה משטרה למקום.
העימות הלך והסלים. "את תומכת בטרור בזה שאת עונדת את הסיכה וגורמת לנו להרגיש לא בנוח כי אנחנו יהודים", הטיח הנוסע. "למה את עוצרת אותי, כי אני יהודי?". הדיילות השיבו: "בכלל לא ידענו שאתה יהודים", אבל הנוסע המשיך: "את אנטישמית, את מתנהגת באנטישמיות".
בהמשך הדיילת הזהירה את הנוסע כי הוא "מטריד את הצוות", והנוסע השיב כי היא זאת שמטרידה אותו בכך שהיא מונעת ממנו לרדת מהמטוס: "מי את? תזוזי מהדרך". הדיילת השיבה: "מי אתה שתיגע בי?". הנוסע השיב: "זה מגוחך". הדיילת אמרה בתגובה: "אתה מגוחך! אסור לך לצלם", ולאחר מכן פנתה לעמיתה, ואמרה: "הוא נגע בי".
רק כשהשוטרים הגיעו למקום הנוסע הורשה לצאת, ולווה בחזרה אל הטרמינל. הוא סירב למחוק את הסרטון ואמש העלה אותו לרשתות. "שתי הדיילות נעלו אותי ולא נתנו לי לרדת מהמטוס עד שאמחק את הסרטון", כתב. ף,ברור שלא הסכמתי וביקשתי מהמשטרה לבוא לעזור. ברגע שהשוטרים הגיעו הם אמרו להן שלא עברתי על שום חוק והן אלה שעוברות על החוק בכך שהחזיקו אותי במטוס בטיפשות. אז השוטרים ממש התעצבנו והורידו אותי מהמטוס". הנוסע תייג את החברה בפוסט וכתב: "זה היה מאוד מרגיז להתייחס אליי כאל פושע".
בתגובה לפניית ynet נמסר מחברת אמריקן איירליינס: "אנחנו רוצים שלכל לקוח שטס איתנו תהיה חווית נסיעה חיובית. חבר בצוות שלנו פנה אל הלקוח כדי ללמוד עוד על הניסיון שלו".

ובינתיים ביונייטד איירליינס: נוסע השתין על נוסע אחר

ובתוך כך, תקרית אווירית נוספת - חריגה ומביכה במיוחד - מציפה את הרשתות, לאחר שבמהלך טיסה שגרתית של יונייטד איירליינס מסן פרנסיסקו למנילה, נוסע במחלקת עסקים השתין על נוסע אחר. הקורבן, ג'רום גוטיארז, סיפר כי הוא נרדם חגור במושבו, כשלפתע התעורר מתחושה חמימה אך מוזרה למדי. הוא גילה שאחד הנוסעים מטיל עליו את מימיו.
לדברי משפחתו של גוטיארז, האירוע התרחש כארבע שעות לאחר ההמראה. "הוא היה בהלם מוחלט וחשב שהוא חולם. כשגילה מה קרה, הוא הבין שהוא ספוג בשתן מהבטן ועד כפות הרגליים”, סיפרה בתו החורגת לכלי התקשורת המקומיים. למרות המבוכה, גוטיארז נאלץ להמשיך לשבת בבגדיו הרטובים למשך שמונה שעות נוספות עד לנחיתה במנילה.
צוות הטיסה של יונייטד מנע מגוטיארז להתעמת עם המשתין מחשש שהמצב ידרדר לאלימות. עם הנחיתה, המשטרה המקומית הוזעקה למטוס, והנוסע הבעייתי הורחק מטיסות יונטייד לצמיתות. הוא התנצל והתחנן בפני משפחת הקורבן שלא להגיש נגדו תביעה. דובר יונייטד מסר כי ננקטו צעדים מיידיים, אך משפחתו של הקורבן האשימה את החברה בטיפול רשלני וטענה כי טובת הנוסעים לא עמדה בראש סדר העדיפויות של הצוות. "זאת סכנה ביולוגית! המטוס היה צריך להסתובב מיד כדי לטפל בבעיה הזאת", טענו.