4 צפייה בגלריה
מטוס ג'פאן איירליינס
מטוס ג'פאן איירליינס
הכול כלול - כולל הבגדים: ניסוי של ג'פאן איירליינס
(צילום: shutterstock)
כל מי שטייל בעולם מכיר את ההתלבטויות האלה: לקחת מזוודה גדולה או רק טרולי? וכמה בגדים נצליח לדחוס לתוך תיק קטן? נוסעי חברת התעופה הלאומית של יפן "גאפן איירליינס" (Japan Airlines) יוכלו כעת להימנע מהשאלות האלה. החברה החלה ניסוי של שנה, שמטרתו לגרום לנוסעיה לא להגיע עם מזוודות לטיסה.
השירות החדש נקרא Any Wear, Anywhere, "כל לבוש בכל מקום", ומאפשר לנוסעים להזמין סט בגדים שאותו יקבלו עם הגעתם למלון ויחזירו בתום שהותם. אם אתם ממהרים לחפש כרטיסים איתם? כדאי לדעת שהחברה לא טסה בקו לישראל אך תגידו לטוקיו בקרוב, תוכלו לקחת איתם טיסת המשך.
המשתמשים בשירות יוכלו לבחור באתר החברה את הסט המתאים: בגדי נשים או גברים, מידות, סטייל מועדף ולאיזו עונה הם מיועדים. מחירי החבילות נעים בין 34 ל-48 דולר לכל תקופת השכירות. בחברה מעריכים כי בעזרת השירות היא תוכל לצמצם את פליטת הפחמן, כתוצאה מהפחתת המשקל שנושאים המטוסים שלה.
4 צפייה בגלריה
סט בגדים במקום מזוודה - הייתם לוקחים?
סט בגדים במקום מזוודה - הייתם לוקחים?
סט בגדים להשכרה במקום להביא מזוודה - הייתם לוקחים?
(any wear, anywhere)
חיסכון של עשרה קילוגרמים במטען שווה, בערך, להפעלת מייבש שיער עשר דקות ביום במשך 78 ימים.
"אני אוהבת לטייל והייתי בהרבה מדינות זרות, אבל תמיד פחדתי לגרור מזוודות או לעשות כביסה בחו"ל", סיפרה מיהו מוריה, שהגתה את הרעיון ומנהלת את התוכנית עבור Sumitomo, חברה יפנית המטפלת בהזמנות, משלוחים וניקוי הבגדים.
"בנסיעה, שלושת הדברים החשובים ביותר עבורי הם לינה, אוכל וביגוד. מלונות ומסעדות מספקים לינה ואוכל, אבל לא ביגוד. למה אנחנו צריכים להביא את הבגדים שלנו מהבית?".
4 צפייה בגלריה
"למה אנחנו צריכים להביא את הבגדים שלנו מהבית"
"למה אנחנו צריכים להביא את הבגדים שלנו מהבית"
"למה אנחנו צריכים להביא את הבגדים שלנו מהבית"
(צילום: Shutterstock)
חברות תעופה רבות מתמודדות כיום עם המצב החדש שנוצר שבו מרבית הנוסעים (תלוי ביעד כמובן) מעדיפים לוותר על המזוודה הגדולה ולהגיע רק עם טרולי לטיסה, זאת מאחר שבחלק גדול מהמקרים על הטרולי לא צריך לשלם תוספת כבודה או שהתוספת קטנה מזו של מזוודה גדולה.
4 צפייה בגלריה
העמסת מזוודות על המטוס
העמסת מזוודות על המטוס
ניסיון לגרום לאנשים להפסיק לבוא עם מזוודות לטיסות
(צילום: שאול גולן)
כעת מנסים למצוא פתרונות גם למצב הזה, שבו המטוס עדיין מלא במזוודות, פשוט כעת הן נמצאות יותר בתא הנוסעים מאשר בבטן המטוס. בזמן שחברות רבות מנסות לגבות יותר ויותר כסף גם על טרולי או להקשות בתנאי הכבודה, אין ספק שהפעם מדובר בפתרון יצירתי ומפתיע.
עכשיו רק נותר לראות אם קהל הנוסעים היפני ואחריו הבינלאומי, שחש כמו מוריה מנהלת התוכנית, אכן יעבור לטייל "קל" יותר וישאיר את בגדיו בבית.