חוזרת לחיים: מבט על ניו יורק המתאוששת ביוני 2021
(כתב וצלם: גלעד ילון | עריכה: עמרי צוינגל)
ארה"ב נפתחת לתיירים מכל העולם: אתמול (יום ב') הבית הלבן והמרכז לבקרת מחלות בארה"ב הכריזו על פרטים חדשים במדיניות החיסונים שתיכנס לתוקף עבור נוסעים מכל העולם ב-8 בנובמבר. החל מתאריך זה, נוסעים, שאינם בעלי אזרחות אמריקאית שיגיעו לארה"ב דרך האוויר יידרשו להתחסן באופן מלא ולהציג תעודת מתחסן לפני העלייה למטוס. זאת לאחר כמעט שנתיים שארה"ב הייתה סגורה לתיירים ממרבית המדינות בעולם, בהן מדינות האיחוד האירופי, בריטניה, מדינות במזרח הרחוק ועוד.
2 צפייה בגלריה
ניו יורק
ניו יורק
נפתחת לתיירים מכל העולם: ניו יורק, ארה"ב
(צילום: שירי הדר)
"מדיניות זו נותנת עדיפות לבריאות הציבור, מגינה על אזרחי ותושבי ארה"ב וכן על אלו שבאים לבקר אותנו", כך נכתב בהודעה הרשמית שיוצאת כחלק מהמדיניות הכללית של הנשיא ביידן שמבקשת לשקם את התיירות הנכנסת בארה"ב.
האחריות לוודא שיש תעודת מתחסן עבור כל נוסע תהיה מוטלת על חברות התעופה.

החל מנובמבר: לא רק טיסות ישירות מישראל

מה שזה אומר עבור הנוסעים מישראל, שהחל מ-8.11.21 יהיה ניתן לטוס לארה"ב גם דרך טיסות קונקשן שעוצרות באירופה, ולא רק דרך טיסות ישירות, כפי שהיה מחויב להיעשות מאז תחילת משבר הקורונה.
שינוי נוסף ופחות חיובי שיבוא עם הסרת הכניסה לתיירים זרים הוא עליית המחירים שנתחיל לראות במלונות במרכזי תיירות כמו מנהטן, מיאמי, לוס אנג'לס וכדומה. שכן עד כה, חזינו במחירים חסרי תקדים במלונות במרכז ניו יורק בחודשי הקיץ האחרונים.
הנחיות הנסיעה המעודכנות כוללות גם פרוטוקולים חדשים סביב בדיקות. נוסעים לא מחוסנים - בין אם הם אזרחי ארה"ב, תושבי קבע חוקיים (LPR), או אזרחים זרים - יצטרכו כעת להיבדק עד 24 שעות לפני ההמראה לארה"ב.
2 צפייה בגלריה
אין תיאטראות - קופות הכרטיסים להצגות ברודוויי עדיין סגורות
אין תיאטראות - קופות הכרטיסים להצגות ברודוויי עדיין סגורות
מראות שככל הנראה כבר לא נראה: קופות ברודוויי סגורות
(צילום: גלעד ילון)
גם מחוסנים יצטרכו להציג בדיקות קורונה שליליות אבל עד 72 שעות לפני הטיסה. ילדים מתחת לגיל 18 שאינם מחוסנים יצטרכו להציג בדיקת קורונה עד 24 שעות לפני הטיסה. ילדים מתחת לגיל שנתיים פטורים מבדיקת קורונה.
החיסונים הנדרשים כוללים חיסונים שאושרו על ידי ה-FDA וארגון הבריאות העולמי. במילים אחרות החיסונים המאושרים הם של חברות פייזר, מודרנה, אסטרה זניקה ואף החיסונים הסיניים. החיסון הרוסי "ספוטניק", לא נכלל כרגע ברשימה זו.
תהיה גם רשימה מצומצמת של חריגים שיהיו פטורים מדרישות החיסון: ילדים מתחת לגיל 18 ואנשים שמגיעים ממדינות שבהן אחוז החיסונים נמוך מעשרה אחוזים בגלל חוסר נגישות לחיסונים.