4 צפייה בגלריה
(מהיום הכניסה לבחריין נעשית קלה יותר לישראלים. צילום: shutterstock)
בחריין הודיעה היום (יום חמישי) על הקלה בתהליך הכניסה למדינה עבור ישראלים, לקראת פתיחת קו התעופה הישיר מישראל לבחריין, שיחל בתחילת החודש הבא.
גולף אייר (Gulf Air), חברת התעופה הלאומית של בחריין, מתכוננת להשיק את קו הטיסות הישיר שלה לתל אביב ב-4.10.21. לקראת השקה זו החליטה ממשלת בחריין להקל את תנאי קבלת הוויזה לכניסת למדינה, בין היתר מתוך ציפייה לעלייה בביקוש לטיסות לבחריין בזמן הקרוב.
הווידיאו של גולף אייר על תל אביב בטוויטר החברה
(צילום: מתוך עמוד הטוויטר של גולף אייר)

מה זה אומר?

אחת הדרישות שהיוו קושי בתהליך הנפקת הוויזה לכניסת ישראלים לבחריין היא דרישת המדינה להציג תדפיס תנועות בחשבון בנק משלושת החודשים שקדמו לנסיעה. דרישה זו נבעה מדרישה זהה של ישראל כלפי תושבי בחריין הרוצים לבקר בישראל.
עלות הנפקת הוויזה היא תשעה דינר שהם 80 שקלים. אזרחים ישראלים שרוצים לטוס לבחריין יוכלו להגיש בקשה לאשרה אלקטרונית בקישור ותוך 24 שעות היא תישלח למייל המזמין.
הנחיתה ההיסטורית של גולף אייר בנתב"ג
(צילום: שגרירות ארה"ב בישראל)
גולף אייר תפעיל שתי טיסות שבועיות בימים שני וחמישי. מחיר כרטיס טיסה החל מ-299 דולר כולל כבודה, ארוחה ושירות מלא בשתי המחלקות - עסקים ותיירים. משך הטיסה כשעתיים וחצי.

מצב הקורונה במדינה

בחריין מוגדרת כמדינה ירוקה ומשרד הבריאות הישראלי הכניס אותה לרשימת המדינות הצהובות. זה אומר שמחוסנים ומחלימים אינם נדרשים בבידוד ביעד ואין צורך בבידוד בחזרה לישראל, מלבד הבידוד ל-24 שעות או עד לקבלת תוצאת בדיקת קורונה שלילית.
בסוף חודש אוגוסט הגיע שגרירה החדש של ממלכת בחריין לישראל. ההתקדמות ביחסים בין שתי המדינות הייתה יחסית איטית לעומת השכנה מהמפרץ, איחוד האמירויות. נזכיר כי עם איחוד האמירויות המצב היה הפוך: קודם הושקו קווי הטיסות של החברות פליי דובאי, אתיחאד וחברות התעופה הישראליות ולאחר מכן הגיע השגריר. אין כמובן קשר בין מינוי ושליחת שגריר לבין השקת קו טיסות ישיר, נוכחות שגריר לא מצריכה טיסות ישירות.
4 צפייה בגלריה
מנאמה, בחריין
מנאמה, בחריין
מגדלי התאומים בבירת בחריין
(צילום: shutterstock)
חברת התעופה הבחריינית התכוונה לחנוך קו טיסות ישיר בין שתי המדינות עוד בחודש יוני האחרון, כשבועיים לאחר תום מבצע שומר החומות, אך ימים ספורים לפני ההשקה הודיעו על דחייתה לחודש אוגוסט. ובחודש אוגוסט שוב הודיעו על דחייה סמוך למועד הטיסה המקורי. כעת ובתקווה שזה לא ישתנה שוב, ההשקה המתוכננת היא כאמור ב-4 באוקטובר.
בחברת התעופה מקווים גם למשוך תיירים ישראלים שיגיעו למנאמה ולממלכה בכלל, וגם להוות תחנת קונקשן עבור נוסעים ישראלים שרוצים להמשיך למזרח הרחוק ולאמירויות. בתוך כך, החברה הודיעה בשבוע שעבר על מחיר מאוד נמוך לדובאי - 123 דולר עבור טיסה עם שירות מלא, מזוודה והושבה עם עצירת קונקשן בבחריין (כשעתיים בהלוך ו-45 דקות בחזור).
בנוסף, בגולף אייר מקווים שאולי זה יקל על ערבים ישראלים, שירצו לטוס לערב הסעודית למלא את מצוות החאג', שכן לאחר הנחיתה במנאמה, מדובר בחציית גשר לערב הסעודית ומשם נסיעה ישירה למכה. נכון להיום רוב ערביי ישראל שרוצים להגיע לחאג' במכה עושים זאת דרך ירדן, בתיאום מיוחד ועם אישורי כניסה מיוחדים שמונפקים להם. הטיסות מבחריין יעברו גם הם, ככל הנראה, בשטח האווירי של ערב הסעודית.
בבדיקת ynet עם חברות התעופה הישראליות, נראה שאין כרגע תוכניות לפתיחת קו דומה מישראל.

בחריין - שילוב של מודרניות והיסטוריה

בחריין מדינה קטנה השוכנת במפרץ הפרסי ואחת מהמדינות המודרניות ביותר בעולם הערבי, ייחודה הוא השילוב בין מדינה מודרנית לצד היסטוריה עשירה.
בחריין הוגדרה לפנינת המפרץ בזכות יופייה והאיים המלאכותיים שבה. כחמישה מיליון תיירים פוקדים אותה כל שנה. מנאמה הבירה שנחשבת עיר מערבית לכל דבר מציעה מבחר של מלונות חדישים ומפוארים שרובם בסגנון של ריזורטים, חיי לילה, אזורי קניות, קולינריה בינלאומית, מסלול למרוצי פורמולה 1, מוזיאונים ותרבות ענפה.
4 צפייה בגלריה
מסגד אל פתאח
מסגד אל פתאח
שילוב של היסטוריה וקדמה: מסגד אל פתאח
(shutterstock)
4 צפייה בגלריה
איי אמוואג'
איי אמוואג'
איי אמוואג' בבחריין
(shutterstock)
האתר המפורסם ביותר בעיר הוא שני מגדלי התאומים המתנשאים לגובה של 240 מטר כל אחד ומחוברים זה לזה באמצעות שלוש טורבינות רוח ענקיות.