3 צפייה בגלריה
נתב"ג שטח אווירי מטוסים מטוס המראה
נתב"ג שטח אווירי מטוסים מטוס המראה
הפעם הזאת בשנה שהפעילות האווירית של נתב"ג נפסקת ליממה
(צילום: שירי הדר)
זה לא כל כך נעים לראות נתב"ג סגור: מחרתיים - יום שלישי 4.10.22, ערב יום כיפור תשפ"ג, תיפסק הפעילות האווירית בנתב"ג בשעה 14:00. למחרת ביום רביעי 5.10.22 ביציאת יום הכיפור תתקיים הנחיתה הראשונה בשעה 22:30, והמראה בינלאומית ראשונה בשעה 23:30. זו למעשה היממה היחידה בשנה שבה כל הפעילות בנתב"ג נעצרת לחלוטין.

מתקרבים למספרי השיא עם מעל 2.1 מיליון נוסעים

זמן קצר לאחר מכן הפעילות חוזרת לסדרה בנמל התעופה הבינלאומי של ישראל. וב"סדרה" אנחנו מתכוונים לעומסים גדולים וחדשים סביב חג סוכות. כדי לסבר את האוזן - רק החודש צפויים לעבור בנתב"ג יותר מ-2.1 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. אם נשווה את המספרים לשנת השיא בנתב"ג - 2019 מדובר על התקרבות גדולה למספרים אז, עם פער של כמאה אלף נוסעים לטובת 2019.
לפי דוברות רשות שדות התעופה, היום (יום ראשון, 2.10.22) יעברו בנתב"ג מעל 82 אלף נוסעים נוסעים בטיסות בינלאומיות וכך גם מחר.
3 צפייה בגלריה
מגדל הפיקוח של נתב"ג
מגדל הפיקוח של נתב"ג
השקט שלפני הסערה הגדולה סביב סוכות
(צילום: שירי הדר)
בערב יום כיפור יעברו בנתב"ג עד להפסקת הפעילות האווירית בצהריים כ-45 אלף נוסעים ועם צאת החג בליל רביעי כאמור, ייצאו 11 טיסות רק בין 23:00 לחצות (!).
השיא הראשון לחודש זה יגיע ביום חמישי הקרוב, 7.10.22, בו צפויים לעבור בנתב"ג כ-84 אלף נוסעים ובשישי שאחריו כ-73 אלף נוסעים.

איך להתמודד עם התורים בסוכות?

ערב סוכות, יום ראשון 9.10.22, יעברו בנתב"ג כ-81 אלף נוסעים. ביום שלישי - יום ראשון של חול המועד סוכות 11.10.22 יעברו מעל 78 אלף נוסעים ולמחרת ברביעי 79 אלף נוסעים. השיא מגיע בחמישי 13.10.22 שבו יעברו כ-90 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג.
וזה לא מסתיים שם. באיסרו חג 18.10.22 יעברו 81,700 נוסעים וביום חמישי 20.10.22 יעברו 86,700 נוסעים, ככל הנראה בעיקר נוסעים שישובו לארץ עם סיום תקופת החגים.
3 צפייה בגלריה
נתב"ג טרמינל 3 תורים צ'ק אין המראות
נתב"ג טרמינל 3 תורים צ'ק אין המראות
כך תוכלו לקצר המתנות ותורים בחגים
(צילום: שירי הדר)
ומה עם התורים? בדומה למתכונת יולי-אוגוסט וראש השנה, גם כאן ממליצים להגיע שלוש שעות לפני הטיסה (לא לפני כי דלפקי הצ'ק-אין לא ייפתחו עדיין), לבצע צ'ק-אין מראש ולהדפיס את כרטיס העלייה למטוס. אם אפשר להגיע עם טרולי בלבד - עשו זאת. אז גם תוכלו לגשת ישירות לאזור W בטרמינל 3 ולדלג על התורים הארוכים של הבידוק הביטחוני והצ'ק-אין הרגיל ולהמשיך ישירות לתור בדיקת כבודת היד, העברת דרכונים ואתם כבר בירידה השמחה לעבר הדיוטי פרי.
בנוסף, דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, סיפר כי אנשי הרשות - בכל הדרגים כולל הוא בעצמו וכולל מנכ"ל הרשות - ממשיכים לתת יד ולתגבר את הצוותים בנבתב"ג בכמה נקודות. כך שאם תראו אנשים בחליפות מבצעים לכם את השאלון "אם ארזתם לבד", אתם יכולים להניח שמדובר במתגברים שיצאו ממשרדם הממוזג כדי לייעל מעט את התורים וההמתנה הארוכה.
בהמשך השנה צפויים עוד שינויים חיוביים בשדה כמו המעבר שלו לשדה דיגיטלי בצורה מלאה. "טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון יעבור החל מהשנה הקרובה הליך דיגיטציה שיאפשר לנהל את היציאה לחו"ל בקלות בהליכים עצמאיים. היעד המרכזי שלנו הינו שיפור השירותים הניתנים לנוסעים תוך מעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם שישפר את השירות בנמל התעופה בן גוריון וחווית הטיסה לנוסעים", מסר מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי, שהנחה לפעול בדחיפות כך שכבר במהלך 2023 יקודם פרויקט השדה הדיגיטלי.