אם אתם מתכוונים לנפוש הקיץ בספרד והעיירה קאלפ (Calpe), ששוכנת בקו החוף הארוך של קוסטה בלנקה בדרום-מזרח ספרד, נמצאת ברשימת היעדים שלכם – שימו לב לחדשות הבאות: מועצת העיר אישרה לאחרונה חוקים חדשים שאוסרים על הצבת כיסאות, מיטות שיזוף או שמשיות על חוף הים לפני השעה 09:30 בבוקר. הקנס לעבריינים: 210 אירו.
3 צפייה בגלריה
חוף הים בקאלפ
חוף הים בקאלפ
חוף הים בקאלפ
(צילום: Go My Media / Shutterstock.com)
בעיירה החליטו להילחם בתיירים מציבים חפצים על החוף רק כדי לשמור לעצמם מקום בזמן שבפועל הם נמצאים במקומות אחרים.
מועצת העיר פרסמה הודיעה ובה כתבה: "בשנים האחרונות המועצה קיבלה מספר רב של תלונות במהלך הקיץ בנוגע לשמירה של מקום בחוף, כאשר מבקרים מגיעים במהלך הבוקר ומוצאים מטרים שלמים של חול תפוסים ללא נוכחות של הבעלים של החפצים. הנהלים החדשים אוסרים על כיבוש חסר הבחנה של שטחים ציבוריים".
בנוסף, גורמים במועצת העיר הסבירו כי הצבת המיטות והשמשיות בשעת בוקר מוקדמת מקשה על ניקוי החופים, ולכן כל חפץ שיימצא על החוף לפני 09:30 יוחרם על ידי המשטרה. כמו כן, במהלך היום שמשיות, כיסאות ומיטות שיזוף שיישארו ללא אנשים לידם למשך יותר משלוש שעות יוחרמו גם הם.
3 צפייה בגלריה
עיירת החוף קאלפ
עיירת החוף קאלפ
עיירת החוף קאלפ
(צילום: shutterstock)

גם ביוון נלחמים בחופים – וגייסו רחפנים לצורך המשימה

גם יוון מנסה לעשות סדר בחופיה. בחודש מרץ העבירה המדינה חוקים חדשים שקבעו כי לפחות מחצית מחופי יוון יישארו פתוחים לציבור, וזאת כדי למנוע השתלטות של מקומות מסחריים על המשאבים הציבוריים.
עוד במסגרת החקיקה החדשה: 70% מהשטח של כל חוף ביוון חייב להישאר ללא מיטות שיזוף, זאת במטרה למנוע עומס יותר וצפיפות. באזורים מסוימים, שמוגדרים שמורים, אחוז השטח בחוף שחייב להישאר נקי ממיטות שיזוף עומד על 85%.
אזורים שנחשבים לעשירים מבחינה אקולוגית יוגדרו כחופים שאסור לגעת בהם – ושם תיאסר לחלוטין הצבת מיטות שיזוף וכיסאות.
3 צפייה בגלריה
אגיוס ניקיטאס - חוף צפוף באי לפקדה
אגיוס ניקיטאס - חוף צפוף באי לפקדה
אגיוס ניקיטאס - חוף צפוף באי לפקדה
(צילום: shutterstock)
ביוון מתכוונים לאכוף בנחישות את החוקים החדשים ולצורך כך הפקחים יפעילו גם רחפנים שיספקו תמונה מצב אווירית של החופים.
ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטאקיס פרסם בזמנו סרטון טיקטוק שבו הסביר את החוקים החדשים. בדבריו ציין כי השגת רישיון להקמת עסק בחוף ייעשה באמצעות מנגנון הקצאות שקוף שיפעל בשיטה של מכירות פומביות מקוונות. הוא הדגיש כי כל מי שיפעיל עסק בחוף הים יהיה מחויב לניקיון של המקום, לנגישות ולהפעלת שירותי הצלה.