3 צפייה בגלריה
חוף גלארוי
חוף גלארוי
יוון - היעד הכי פופולרי עבור הישראלים הקיץ - OUT. מה כן נשאר?
(צילום: יוסי פישר)
לאור החלטת הקבינט היום (יום ג') להוסיף 18 מדינות לרשימת המדינות מהן חובה לחזור לבידוד של שבוע בארץ (גם עבור מחוסנים ומחלימים), בהן יוון, מצרים, גרמניה, איטליה וארה"ב, החל מיום רביעי הבא 11.8.21, עשינו סדר לאלו מדינות עדיין ניתן לטוס ללא בידוד בחזור.
אוסטריה, מונטנגרו, סלובניה, סרביה, אזרבייג'ן, מרוקו, איי סיישל, פוקט (תאילנד), קנדה, בלגיה, דנמרק, שבדיה, שוויץ, פולין, פורטוגל ורומניה - אלו מרבית היעדים שנשארו ברשימה ה"ירוקה". מדינות שאליהן תוכלו לטוס עוד החודש (חלק רק מסוף אוגוסט דוגמת דנמרק ושבדיה) בטיסות ישירות מישראל ולא להיכנס לבידוד בחזור ארצה למשך שבוע, רק אם אתם מחוסנים או מחלימים מקורונה.
בתוך כך, חברת ישראייר הודיעה היום כי היא נערכת לתגבר את טיסותיה ותפעיל שש טיסות שבועיות למונטנגרו, מחיר כרטיס טיסה החל מ-400 דולר. לבלגרד החברה תפעיל חמש טיסות שבועיות, מחיר כרטיס טיסה יעלה החל מ- 270 דולר. לבאקו ארבע טיסות שבועיות, מחיר כרטיס טיסה החל מ-360 דולר. בנוסף, ישראייר הוסיפה קו טיסות חדש לבוקרשט פעמיים בשבוע, החל מ-17.8. מחיר כרטיס טיסה לבירת רומניה יעלה החל מ-220 דולר לאדם.
3 צפייה בגלריה
איי סיישל
איי סיישל
חוזרת לרשימה המותרת: סיישל
(צילום: Shutterstock)
בישראייר מאמינים שהביקוש ליעדים אלו יעלה וכי הקהל הישראלי רוצה לצאת לחופשה ויותר גמיש בבחירת היעד בהתאם למדיניות הדורשת בידוד בחזרה מהחופשה לישראל. בחברה מדגישים כל לקוחות יכולים לרכוש מגן ביטול נסיעה בתוספת של 35 דולר לאדם ולבטל את ההזמנה מכל סיבה עד 72 שעות לפי מועד הטיסה.
גם חברת ארקיע מסרה ל-ynet על הוספת טיסות אל היעדים סיישל וליסבון, בירת פורטוגל. אל סיישל ייצאו שלוש טיסות בשבועיים לחמישה לילות ואל ליסבון שלוש פעמים בשבוע בימים: שני, רביעי ושישי. בנוסף, ארקיע תתגבר טיסות גם אל בלגרד, באקו ובוקרשט. בנוסף, החברה מוסיפה כעת טיסות אל דוברובניק בקרואטיה, קרקוב בפולין וזלצבורג באוסטריה.
מאל על נמסר שאלו היעדים אליהם החברה תטיס טיסות ישירות בתקופה הקרובה ושמהם לא תצטרכו להיכנס לבידוד בחזור: ציריך, ז'נבה, בריסל, בוקרשט, פוקט, טורונטו, מרוקו וליסבון.

"אין שום שקיפות לאזרח"

נזכיר כי 18 המדינות שהחוזרים מהן יחויבו לשהות מבידוד החל מיום רביעי 11.8.21 הן: אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה.
באל על אומרים ל-ynet כי ההחלטה על הכנסת מדינות נוספות דוגמת ארה״ב לרשימת המדינות החייבות בבידוד מסכנת את עתיד החברה. "ההחלטה עשויה לגרור הוצאה לחל״ת של למעלה מאלף איש. המדינה חייבת להתגייס ולתת פיצוי לאל על כפי שניתן לענפים אחרים במשק והלוואה בערבות מדינה", כך נמסר מגורם בחברה.
אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס: "מדובר בהחלטה הזויה של ממשלת ישראל, וסגירה דה פקטו של נתב"ג. לא פורסמה רשימת הקריטריונים לפיה הוחלט על המדינות הנוספות המחויבות בבידוד, אין שום שקיפות לאזרח ולענף התיירות. על סמך מה החליטו להוסיף מדינות בהן התחלואה נמוכה יותר מישראל, כמו גרמניה ובולגריה? יותר מסוכן להישאר בישראל מאשר לנסוע למדינות אלו. ממשלת ישראל פועלת נגד האינטרסים של עצמה, פוגעת בחופש התנועה של האזרחים ובחופש העיסוק של סוכני הנסיעות".
ניר מזור סמנכ"ל קשרי תעופה אמר: "הרחבת המדינות המחייבות בידוד גם למחוסנים מהווה מכה נוספת לענף התעופה והתיירות הישראלי. דווקא על רקע הדיון החשוב על הסברה וחשיבות ההנעה של ציבור צעיר להתחסן, בוחרים למעשה לחסל את אחת ההטבות המשמעותיות ששווקו בתחילת מבצע החיסונים, 'פטור מבידוד'.
3 צפייה בגלריה
מונטנגרו
מונטנגרו
מונטנגרו - משווקת על ידי מרבית החברות כעת לאור השינויים
(צילום: רון פרץ)
"חשוב לציין,שההחלטה הזו באה בניגוד מוחלט למגמה העולמית של פתיחת התיירות. העולם המערבי, ארה"ב,בריטניה ואירופה מקיימים בימים אלו ממש שגרת טיסות וחופשות שקרובה מאד למספרי טרום קורונה-תוך דגש על תנועה חופשית לחלוטין למחוסנים, ואילו המדינה ״המחוסנת בעולם״ דווקא בוחרת להיסגר. המדינה חייבת ,לכל הפחות, לייצר מנגנון סיוע לחברות ולאלפי העובדים שנותרו שוב מאחור ללא שום חבל הצלה", הוסיף מזור מקשרי תעופה.
זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר התייחס גם הוא להחלטת ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת להרחיב את רשימת המדינות המחייבות בידוד ואמר: "מדובר בגזרה הרת גורל. המדינות שנכנסו היום לרשימה האדומה שייכות ליעדים המבוקשים ביותר.
יוון, ללא ספק בראש רשימת היעדים המבוקשים בקרב כל חברות התיירות, כשכמעט מחצית מסך ההזמנות הן ליעד זה. אנו תומכים בכל החלטה אחראית שתטיב עם בריאות הציבור, יחד עם זאת יש לנהוג בצורה מושכלת כלפי ענף שלם המעסיק עשרות אלפי עובדים. כדי שהציבור יוכל ליישם את ההנחיות, אני מציע לקובעי המדיניות לפרסם באותה נשימה לאלו מדינות ניתן לטוס ולטייל תחת הנחיות בבטחה כדוגמת: אוסטריה, סלובניה, מונטנגרו, סרביה ועוד הנחשבים ליעדים ירוקים ובטוחים".