ירושלים ותל אביב נבחרו לרשימת עשר ערי התיירות הטובות ביותר במזרח התיכון ובאפריקה, על ידי קוראי מגזין התיירות האמריקני היוקרתי "טרוול אנד לייז'ר" (travel and leisure).
2 צפייה בגלריה
תל ואביב וירושלים
תל ואביב וירושלים
תל ואביב וירושלים - שומרות על מעמדן בשכונה
(צילומים: shutterstock)
בסקר השנתי השתתפו יותר מ-186 אלף מקוראי המגזין שהתבקשו לדרג את הערים, בציון של בין 1 ל-5, על פי הקטגוריות הבאות: אתרים, תרבות, אוכל, ידידותיות, קניות ותמורה לכסף.
ירושלים הגיעה למקום השלישי עם ציון של 87.25 ותל אביב הגיעה למקום השלישי עם ציון של 82.46. בשנים האחרונות שתי הערים הישראליות נכנסו לרשימה היוקרתית, אך השנה, על רקע המלחמה ומיעוט התיירים בישראל, הכניסה לעשירייה הראשונה לא הייתה מובנת מאליה.
על פי נתוני משרד התיירות, מתחילת השנה ועד לסוף חודש יוני ביקרו בישראל כחצי מיליון תיירים בלבד, זאת לעומת כשני מיליון תיירים בתקופה המקבילה אשתקד.

העיר שהגיעה למקום הראשון בהצבעות הקוראים, בקטגוריית ערים במזרח התיכון ובאפריקה, היא מרקש שבמרוקו. קייפטאון הגיעה למקום השני, ירושלים, כאמור, במקום השלישי, דובאי רביעית וקיגאלי בירת רואנדה במקום החמישי.
מגזין התיירות פרסם גם את רשימת 25 הערים הטובות בעולם. במקום הראשון סן מיגל דה איינדה, שמוכרת גם כסן מיגל, ואשר שוכנת במדינת גואנחואטו שבמקסיקו. אודייפור ההודית הגיעה למקום השני קיוטו (יפן) במקום השלישי, הוי אן (וייטנאם) במקום רביעי וצ'אנג מאי התאילנדית במקום החמישי.
2 צפייה בגלריה
סן מיגל דה איינדה
סן מיגל דה איינדה
סן מיגל דה איינדה - אחד מהמדרגים כתב כי היא "מנצחת בכל קטגוריה"
(צילום: shutterstock)