חברת התעופה אייר פראנס הודיעה כי תחדש את הקו לישראל החל מ-24 בינואר, זאת לאחר שכמו מרבית חברות התעופה בעולם הפסיקה לטוס לנתב"ג לאחר פרוץ המלחמה. החברה, שבחודש יוני דורגה במקום השביעי במדד של חברת Skytrax שנחשב ל"אוסקר של עולם התעופה", תפעיל שלוש טיסות שבועיות בימי ראשון רביעי וחמישי עם מטוס מדגם איירבוס A350 בעל מחלקת האקונומי ומחלקות היוקרה - הביזנס והפרימיום.
1 צפייה בגלריה
מטוס מדגם איירבוס A350 של אייר פראנס
מטוס מדגם איירבוס A350 של אייר פראנס
מטוס מדגם איירבוס A350 של אייר פראנס
(צילום: Carlos Yudica / Shutterstock.com)
הטיסות מפריז ימריאו בשעה 08:55 וינחתו בתל אביב בשעה 14:10, והטיסות מתל אביב ימריאו בשעה 15:55 וינחתו בפריז בשעה 19:40. מכירת הכרטיסים החלה היום (ד').
כרטיס הלוך-ושוב במחלקת תיירים עולה החל מ-325 דולר (כולל טרולי במשקל עד 12 ק"ג). כרטיס במחלקת ה"פרימיום אקונומי", עם מושבים שניתן להטות עד זווית של 130 מעלות ושליחת שתי מזוודות עבור כל נוסע ואוכל גורמה, עולה החל מ-855 דולר.
כרטיס במחלקת העסקים עולה החל מ-1,165 דולר וכולל מושבי מיטה, תפריט גורמה מאת שפים זוכי כוכבי מישלן, מבחר יינות ועוד.
בתוך כך, סאן דור, חברת הבת של אל על, הודיעה כי החל מ-17 בינואר תגדיל את תדירות הטיסות לוורשה לחמש טיסות שבועיות. הטיסות הללו יתווספו לשתי טיסות שבועיות שסאן דור מפעילה לקרקוב שבפולין. כמו כן, החל מהחודש הבא תוסיף סאן דור עוד שתי טיסות שבועיות לטביליסי בירת גיאורגיה, כך שהקו ימנה עד תשע טיסות שבועיות. בנוסף מפעילה סאן דור גם תשע טיסות שבועיות ללרנקה ושלוש טיסות שבועיות לקישינב.
הטיסות נמכרות באתר אל על ובאמצעות סוכני הנסיעות. גל גרשון, מנכ"ל סאן דור, אמר: "זיהינו את הצורך של הישראלים לצאת להתאווררות בחו"ל בתקופה זו, במיוחד ליעדי מזרח אירופה, שנחשבים זולים וקרובים לישראל. ורשה נמצאת במרחק של פחות מארבע שעות טיסה מישראל ומהווה יעד מבוקש, שכן הנוסעים יכולים לטוס לפרק זמן קצר. בהתאם לכך, החלטנו להפעיל לוח טיסות הכולל חמש טיסות שבועיות וזאת למשך כל עונת החורף כדי לתת מענה לצרכי הנוסעים".

מי טס לנתב"ג? תמונת מצב

אתמול פרסמה רשות שדות התעופה דו"ח סיכום שנתי וממנו עולה כי 2023 הסתיימה עם למעלה מ-21 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג - עלייה של כ- 9.3% לעומת שנת 2022.

מרשות שדות התעופה נמסר כי "במהלך ינואר מספר החברות הזרות הטסות לישראל צפוי להכפיל את עצמו עם חזרתה היום (ב') של קבוצת לופטהנזה לפעילות בנתב"ג. הקבוצה כוללת את החברות לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן איירליינס. החברה האוסטרית תחזור לנתב"ג ביום שלישי הקרוב.
"גם חברת אג'יאן איירליינס היוונית צפויה לחזור בקרוב לפעילות מנתב"ג ותחדש את טיסותיה ארצה ביום חמישי. החברות הללו חוברות לחברת טרום הרומנית שכבר שבה לפעילות בנתב"ג בשבוע שעבר ולחברות פליי דובאי, רד ווינגס, אזימוט, אתיופיאן, אייר זינה, איתיחאד איירוויז, הייסקאי, אוזבקיסטן איירוויז והיינאן איירליינס. חלק מאותן חברות המשיכו להפעיל את הקווים לישראל, וממנה לאורך כל המלחמה. בהמשך החודש צפויות לחזור לפעילות בישראל חברות תעופה נוספות ובכללן חברת טוס הקפריסאית, טראנס אוויה (לצרפת), בלו בירד (לפראג), בולגריה אייר (לסופיה), חברת לוט הפולנית וחברת וויולינג. חשוב לסייג ולהדגיש כי מדובר בצפי. חזרתן בפועל של חברות התעופה הזרות לפעילות בישראל תלויה בהתפתחויות".
פורסם לראשונה: 15:37, 09.01.24