3 צפייה בגלריה
אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"אין לנו שום צורך להיות חברים בהתאחדות בתי המלון, שאינה מביאה לנו שום תועלת. אלרוב תעביר סכום השווה ערך לדמי החבר להתאחדות - לטובת מטרות שייטיבו עם המפונים". כך נמסר הערב (יום ג') מחברת אלרוב נדל"ן ומלונאות, שנמצאת בשליטת איש העסקים אלפרד אקירוב ומחזיקה בבעלות על מלונות מצודת דוד וממילא בירושלים. מדובר בתגובה למתקפה החריפה של התאחדות המלונות שהאשימה לפני שבוע את אקירוב בכך שסגר את שערי מלונותיו ולא סייע בקליטת מפונים".
ביום רביעי שעבר, נזכיר, התאחדות המלונות פרסמה הודעה ובה נכתב כי "לצד ההתגייסות חסרת התקדים של כל מלונאי ישראל לטובת הסיוע לעורף הישראלי ולאזרחי מדינת ישראל תחת התקפה המאיימת על חיינו ועל עצם קיומה של המדינה, נמצא מלונאי שסירב לפתוח את שערי מלונותיו לטובת קליטת אזרחים שנאלצו להתפנות לאלתר מבתיהם ולעבור בתי מלון.
"זוהי משימה לאומית שאנו, חברות וחברי התאחדות המלונות גאים לקחת בה חלק! בעוד חברינו עושים לילות כימים למען מפוני עוטף עזה, דרום הארץ, קריית שמונה, קיבוצי ומושבי הצפון, בחר החבר אלפרד אקירוב לסגור את שערי מלונותיו ואף כשהתבקש בכל לשון של בקשה לסייע בקליטת מפונים - עמד בסירובו. לאדם זה, יהיה חשוב ומשמעותי ככל שיהיה, אין מקום בשורות חברות וחברי ההתאחדות. הוא פגע באינטרסים של מדינת ישראל.
"נשיאות ההתאחדות מבקשת מהחבר אלפרד אקירוב לחזור בו מסירובו לאלתר ואם לא - לפרוש משורותיה. אם לא כן, אנו מבקשים מיו"ר מועצת ההתאחדות לכנס את המועצה ולהרחיקו".
3 צפייה בגלריה
מלון מצודת דוד בירושלים
מלון מצודת דוד בירושלים
מלון מצודת דוד בירושלים
(צילום: Opachevsky Irina / Shutterstock.com)
3 צפייה בגלריה
קניון ממילא
קניון ממילא
קניון ממילא
(צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com)
מחברת אלרוב נמסר אז בתגובה: "בשל המצב הביטחוני אין לנו לצערנו את מספר העובדים שדרוש כדי לאפשר תפעול של המלונות בירושלים".
הימים חלפו, בהתאחדות לא מימשו את האיום לסלק את המלונות של אקירוב מההתאחדות, אך בחברת אלרוב בחרו להקדים ולפרוש בעצמם. "טוב יעשו גורמים ממשלתיים, ובכלל זה חיים כץ, אם יתמקדו במציאת פתרונות ארוכי טווח למשפחות ללא קורת גג", נמסר בהודעה שפרסמה אלרוב. "בנסיבות המיוחדות שהביאו לעצירת תנועת התיירות, החליטה החברה על סגירת המלונות כפי שנעשה במשברים קודמים. תפעול המלונות שהינם עתירי כוח אדם בלתי אפשרי בימים אלו.
"אלרוב תורמת מיליוני שקלים לשיכון משפחות שמפונות מאשקלון בתיאום עם ראש העיר תומר גלאם, לבתי החולים איכילוב ושיבא, לרכישת אמבולנס מיוחד בארה"ב עבור הימ"מ ועוד".
בהתאחדות בתי המלון בחרו שלא להגיב לדברים.