1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת איבריה
מטוס של חברת איבריה
מטוס של חברת איבריה
(צילום: shutterstock)
משרד המשפטים הברזילאי והמזכירות הלאומית להגנת הצרכן במדינה קנסו את חברת איבריה בסכום של כ-260 אלף דולר, זאת לאחר שחברת התעופה הלאומית של ספרד ביטלה כ-4,000 כרטיסי הלוך-ושוב בקו פריז-ריו דה ז'ניירו אותם מכרה בסוף דצמבר 2021 בסכום של 118 דולר, במקום בסכום של 1,180 דולר.
זמן קצר לאחר שאיבריה החלה לשווק את הכרטיסים המחיר הנמוך משך את תשומת לבם של חובבי תעופה בעולם והידיעה כי חברת התעופה הספרדית מוכרת כרטיס לטיסה כה ארוכה בקצת יותר מ-100 דולר הפכה לוויראלית.
אלפים מיהרו לרכוש כרטיס, רק כדי לקבל למחרת הודעה מהחברה שבה נאמר להם כי חלה טעות אנוש בתמחור ולכן הכרטיס מבוטל. הרשויות בברזיל החלו לבדוק את העניין ולבסוף קבעו כי איבריה הפרה סעיף בחוק הגנת הצרכן במדינה והשיתו עליה קנס.
באתר חדשות התעופה simple flying דיווחו כי טעות דומה אירעה גם החודש בארגנטינה. באתר תיירות של חברה ספרדית בשם eDreams שווקו כרטיסי הלוך-ושוב של חברת אייר פרנס מארגנטינה לדוחה בירת קטאר במחיר של 1.5 דולרים בלבד. לאחר כמה שעות בוטלו הכרטיסים, ולקוחות שהספיקו לרכוש במחיר השגוי תובעים כעת את חברת התיירות ודורשים ממנה לכבד את הכרטיסים.

החברה שכן לקחה אחריות

בינואר 2019 חברת התעופה הלאומית של הונג קונג קתאי פסיפיק מכרה בטעות בזול אלפי כרטיסי מחלקה ראשונה מווייטנאם לניו יורק ב-675 דולר במקום ב-16 אלף דולר. במקרה הזה החברה לקחה אחריות והודיעה כי תכבד את הכרטיסים.
ינואר 2019, קתאי פיספיק לוקחת אחריות על טעות

בחשבון הטוויטר של קתאי נכתב אז: "עשינו טעות, אבל אנחנו מצפים לקבל אתכם בברכה למטוסינו עם הכרטיסים שלכם. מקווים שזה יהפוך את שנת 2019 שלכם ל'מיוחדת'". החברה הוסיפה בציוץ שני האשטגים, באחד מהם נכתב "הבטחנו, קיימנו", ובשני נכתב "הלקח נלמד".
תקרית נוספת מסוג זה אירעה גם בשנת 2015, אז חברת יונייטד איירליינס לא הסכימה לספוג מחיר שגוי וביטלה מאות כרטיסים שמכרה בטעות ב-100 דולר בגלל מה שהגדירה כטעות של ספק תוכנה חיצוני.