החופש הגדול בעיצומו, אך בכל מה שקשור בנופשים וטיולים אסור לשקוט על השמרים וזה הזמן לשריין חופשה לחגי תשרי. נתחיל מהחדשות הטובות: המחירים השנה נמוכים בכ-15% בהשוואה לחגי תשרי של 2023, אך כפי שבכירי התעשייה הדגישו בשיחות עם ynet המחירים עשויים או עלולים להשתנות, ככל שנתקרב למועד.
כך נראתה החופשה שלנו במונטנגרו

יניב לניס, מייסד אתר טיסות סודיות, אמר כי "המחירים לחגי תשרי עדיין נמוכים יחסית, אך צפויים לטפס מהר ככל שנתקרב לחגים. חשוב לזכור שעדיין יש מחסור גדול בהיצע ועשרות קווים שעדיין לא חזרו לפעול כבשגרה שלפני המלחמה, לכן אני ממליץ להזמין טיסות בהקדם. את המחירים הנמוכים ביותר בתקופת החגים ניתן למצוא בין סוף ראש השנה לתחילת סוכות, בטווח התאריכים שבין 4 ל-16 באוקטובר".
לניס צירף כמה דוגמאות לטיסות במחירים נוחים:
5-9.10: לפאפוס עם ריינאייר – 103 דולר.
9-13.10: לסופיה עם וויזאייר – 106 דולר.
9-16.10: לוורנה עם וויזאייר – 98 דולר.
4-11.10 לאתונה עם ריינאייר – 134 דולר.
לדברי לניס, המחירים ליעדים רחוקים יותר בסוכות אינם זולים כבר עכשיו. כך למשך כרטיס הלוך ושוב ללונדון עם וויזאייר עולה 412 דולר. פריז עם טרנסאוויה – 497 דולר, וניו יורק עם יונייטד איירליינס – 1,276 דולר.
ראש השנה, נזכיר, חל השנה ב-2 באוקטובר. "חודש ספטמבר, הידוע גם כחודש ההזדמנויות הגדול, הוא הזדמנות נפלאה לתפוס בטן-גב רגוע וזול יותר בקפריסין וביוון, מאחר שחופשת הקיץ מסתיימת והחגים כולם מתחילים באוקטובר", אמר ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה. "התקופה שבין תום חופשות יולי-אוגוסט לבין תקופת החגים מתאפיינת בכל שנה בירידת מחירים. השנה התקופה היא ארוכה יותר, ולכן ניתן למצוא מבחר גדול של אפשרויות נופש בתאריכים מגוונים וליהנות ממזג האוויר הנעים בתקופה הזו ביוון וקפריסין במחירים אטרקטיביים ונוחים".
4 צפייה בגלריה
לקחת פסק זמן ולא לחשוב
לקחת פסק זמן ולא לחשוב
לקחת פסק זמן ולא לחשוב
(צילום: shutterstock)

מחירי חבילות הנופש לחגים

רודוס בראש השנה: בשטיח המעופף, 3 לילות במלון Delfina Resort 4 כוכבים על בסיס הכל כלול. המחיר: 569$ (כ-2,100 שקל) לאדם בחדר לזוג + 2 ילדים.
רודוס בכיפור: בארקיע, 10.10-14.10, 4 לילות במלון Dyonisos Hotel 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר. המחיר: החל מ-508$ (כ-1,880 שקל) לאדם.
קוס (יוון) בכיפור: בדקה ה-90, 10-13.10, 3 לילות במלון KIPRIOTIS VILLAGE על בסיס הכל כלול כולל פארק מים. המחיר: 409$ (כ-1,515 שקל) לאדם בהרכב זוג + 2 ילדים.
קוס בראש השנה: בקשרי תעופה, 03-06.10, 3 לילות במלון KOUROS PALACE HOTEL 5 כוכבים על בסיס הכל כלול. המחיר: החל מ-689$ (כ-2,550 שקל) לאדם בחדר זוגי + 2 ילדים.
4 צפייה בגלריה
חוף ברודוס
חוף ברודוס
רודוס בחגים - זה אפשרי
(צילום: shutterstock)
כרתים בראש השנה: בשטיח המעופף, 3 לילות במלון Albatros Resort and Spa 5 כוכבים על בסיס חצי פנסיון. המחיר: 599$ (כ-2,215 שקל) לאדם בחדר לזוג + 2 ילדים.
כרתים בסוכות: בקשרי תעופה, 16-19.10, 3 לילות במלון SOLIMAR RUBY HOTEL 4 כוכבים על בסיס הכל כלול. המחיר: החל מ-659$ (כ-2,440 שקל) לאדם בחדר זוגי.
איה נאפה (קפריסין) בראש השנה: בשטיח המעופף, 3 לילות במלון Atlantica Panthea Resort 4 כוכבים על בסיס הכל כלול כולל פארק מים. המחיר: 589$ (כ-2,180 שקל) לאדם בחדר לזוג + 2 ילדים.
רומא בראש השנה: בישראייר, 3-6.10, 3 לילות במלון פריז 3 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר. המחיר: החל מ-731$ (כ-2,705 שקל) לאדם בחדר זוגי.
רומא בסוכות: בישראייר, 13-16.10, 3 לילות במלון פריז 3 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר. המחיר: 801$ (כ-2,965 שקל) לאדם בחדר זוגי.
בטומי (גאורגיה) בכיפור: באשת טורס, 11-14.10, 3 לילות במלון WELMOND על בסיס ארוחת בוקר. המחיר: החל מ-759$ (כ-2,800 שקל) לאדם בחדר זוגי.
4 צפייה בגלריה
בטומי ממעוף הרחפן
בטומי ממעוף הרחפן
בטומי ממעוף הרחפן
(צילום: shutterstock)
בודפשט בראש השנה: בישראייר, 2-6.10, 4 לילות במלון Leonardo 4 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר. המחיר: החל מ-617$ (כ-2,285 שקל) לאדם בחדר זוגי.
מונטנגרו בראש השנה: בשטיח המעופף, 3 לילות במלון Fagus 4 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר. המחיר: 589$ (כ-2,180 שקל) לאדם בחדר לזוג + 2 ילדים.
טביליסי בסוכות: בישראייר, 6-10.10, 4 לילות במלון Iberia 4 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר. המחיר: החל מ-360$ (כ-1,330 שקל) לאדם בחדר זוגי.
בורגס (בולגריה): באופיר טורס, במלון DREAMS SUNNY BEACH RESORT AND SPA 5 כוכבים על בסיס הכל כלול. המחיר: 603$ (כ-2,231 שקל) לאדם בחדר של זוג + 3 ילדים.
סיישל בראש השנה: בספיריט, יציאה ב-3.10, 6 לילות במלון HILTON LABRIZ RESORT & SPA על בסיס חצי פנסיון. המחיר: החל מ-2,150$ (כ-7,955 שקל) לאדם בהרכב זוג + 2 ילדים בחדר KING BEACHFRONT VILLA.
קרוז בקריביים המערביים: ברויאל קריביאן, 8-15.9, 7 לילות באוניית Wonder Of The Seas מפורט קנברל, פלורידה. המחיר: החל מ-880$ (כ-3,256 שקל) לאדם בחדר זוגי.
"תאריכי הזהב לחופשה בחגים הם לאחר יום כיפור ועד שמחת התורה, שמאפשרים לצאת לחופשה ארוכה במינימום ימי עבודה"
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, אמרה בשיחה עם ynet כי "בניגוד לעונת הקיץ שהתאפיינה בהזמנות הרגע האחרון והתווספו בה טיסות חדשות, אפשר לומר שכבר עכשיו המטוסים לחגים מתחילים להתמלא. למי שעוד לא הזמין לחגים, כדאי לעשות זאת בהקדם האפשרי שכן לא יישארו הרבה הזדמנויות הרגע האחרון. היעדים המועדפים לחופשת החגים הם יוון ואיי יוון, מונטנגרו, גיאורגיה, רומניה, הונגריה, תאילנד וארה"ב. תאריכי הזהב לחופשה בחגים הם לאחר יום כיפור ועד שמחת התורה, שמאפשרים לצאת לחופשה ארוכה במינימום ימי עבודה".
טלי נוי, סמנכ"לית השיווק והמכירות של איסתא, הוסיפה ואמרה כי "ישנן הזמנות עם ביקוש גבוה לראש השנה בהשוואה לשנה הקודמת. הסיבה לכך היא שהחג נופל על סוף שבוע בתחילת חודש אוקטובר, ועדיין מאפשר יעדי חופשה של בטן-גב. נוסף על כך, המחירים אטרקטיביים יותר לעומת השנה שעברה, שבה החגים נפלו בחודש ספטמבר החמים יותר. באשר לחופשת סוכות, אנו רואים שתי מגמות עיקריות בעיקר בקרב משפחות. הראשונה היא חופשה של שבוע ליעדים כמו תאילנד וארה"ב. אין ספק שהם ירוויחו חופשה במחיר נמוך יותר לעומת אשתקד, מאחר ולא מדובר בתקופת החופשות, ולכן מחירי בתי המלון נמוכים יותר. המגמה השנייה היא הזמנות חופשות ליעדים עירוניים קרובים ולחופשות קצרות יותר. בכך נמנעים מלשלוח כבודה לבטן המטוס ומסתפקים בטרולי, מה שחוסך בעלויות".
"החופשים יוצאים השנה בצמוד לסופי שבוע וישנם גשרים במסגרות החינוך של הילדים. היעדים המבוקשים ביותר הם איי יוון, קפריסין ולקראת סוכות אנחנו רואים עליה בהזמנות לאירופה הקלאסית"
הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות של ישראייר, אמרה כי "השנה ישנם מספר פרמטרים מרכזיים שמשפיעים על רמות המחירים בחגים בהשוואה לשנה שעברה: בניגוד לשנה שעברה ישנו פרק זמן ארוך של כחודש בין החופש הגדול לחופשות החגים , אלו המעוניינים לצאת לחופשה בתקופה שבה הילדים חוזרים לבית הספר וסטודנטים לפני הלימודים ייהנו ממחירים אטרקטיביים לאורך החודש. נראה כי השנה משפחות שיצאו לחופשת הקיץ בוחנות לנפוש שוב בחגים זאת בשל כך שמועדי חופשות הקיץ אינן סמוכות לחופשות החגים כפי שהיה לפני שנה. בנוסף, חופשת הלימודים מתחילה כבר מיום כיפור ועד אחרי חג סוכות דבר המשאיר זמן רב להורים למצוא תעסוקה לילדים".
אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של השטיח המעופף, אמר כי "השנה, יותר מתמיד, הישראלים צמאים לצאת לחופשה כדי להתאוורר, להוריד לחץ ואפילו לקבל אסקפיזם לכמה ימים בחיק המשפחה. השילוב בין הקיץ שמתארך, מזג האוויר הנעים במגוון יעדים במזרח התיכון והעובדה שהחגים נופלים על אמצע שבוע וניתן לעשות גשר עם הסופ"ש, מביאים לביקושי רבים לאיי יוון, קפריסין, האמירויות ועוד".
4 צפייה בגלריה
איה נאפה קפריסין
איה נאפה קפריסין
איה נאפה, קפריסין. אסקפיזם במרחק של פחות משעת טיסה64
(צילום: shutterstock)
עינת יונגר כרמלי, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל בארקיע, הוסיפה ואמרה: "אנחנו מזהים ביקושים גבוהים לחגי תשרי, בעיקר עבור חופשות משפחתיות ארוכות מעל לשבוע ימים. החופשים יוצאים השנה בצמוד לסופי שבוע וישנם גשרים במסגרות החינוך של הילדים. היעדים המבוקשים ביותר הם איי יוון, קפריסין ולקראת סוכות אנחנו רואים עליה בהזמנות לאירופה הקלאסית. בהיעדר חברות זרות שטסות לישראל וביקוש גבוה לחגים, צפויה עליה במחירי החופשות. מי שיזמין מראש ירוויח פעמיים. פעם אחת במחיר ובפעם השנייה יבטיח לעצמו חופשת חג".
מנגד, אסף דניאל, סמנכ"ל השיווק של הדקה ה-90, ממליץ על טקטיקה שונה מהזמנת חופשה כעת. "יש לפנינו עוד חודש שלם ודי בטוח שתהיה דינמיקה במחירים לטובת הצרכנים, אז שווה לעקוב ולהזמין בסמוך למועד היציאה או באופן ספונטני על פי היעד עם המחיר האטרקטיבי ביותר", אמר דניאל. "בספטמבר ירידת מחירים מיד עם סיום החופש הגדול".
בכל הנוגע למזרח הרחוק, בפלייאיסט מציינים גם כן כי התקופה שבה המחירים הכי נמוכים לטיסות לתאילנד, למשל, היא במהלך ספטמבר, כאשר לאחר מכן המחירים קופצים בצורה משמעותית. מנכ"לית חברת פלייאיסט, מזי ארזי, הסבירה בשיחה עם ynet: "בחודש ספטמבר המחירים לכלל היעדים, בהם כמובן גם המזרח הרחוק כדוגמת תאילנד, צונחים מטה. העלייה מתחילה עם ראש השנה כאשר רוב הטיסות הישירות מלאות כבר. השיא של המחירים השנה הוא דווקא באזור יום כיפור, כאשר בין 7 באוקטובר ל-20 באוקטובר המחירים קופצים וכמעט מכפילים את עצמם, ורוב הטיסות הישירות כבר בשלב הזה מתמלאות. את ירידת המחירים אנחנו רואים רק לקראת סוף אוקטובר ותחילת נובמבר".