מוד סנטוריני (Mod Santorini), מלון בוטיק טבעוני באי היווני המפורסם, לא מעוניין לארח ישראלים וציונים. כך עולה מדברים בוטים שכתבו מפעילי עמוד הפייסבוק והאינסטגרם של המלון.
4 צפייה בגלריה
סנטוריני (תירה)
סנטוריני (תירה)
סנטוריני - גם שם יש מי ששונא את ישראל
(צילום: Shutterstock)
באינקה לבלומה, יהודיה מברלין, התעמתה עם המלון ברשת וחשפה את העוינות של מנהליו. "לפני כמה ימים ראיתי באינסטגרם פוסט של מגזין לקיימות שכתב כי 'ישראל היא איום על האנושות'. אחת מהתגובות הייתה של מלון מוד סנטוריני שכתב: 'תודה שאתם לא שותקים, כל עוקב שתאבדו הוא לא חלק מהקהילה שלכם מלכתחילה כי יש לכם אתיקה שונה'".
לבלומה החליטה להגיב למלון וכתבה: "תודה שהודעת לי ולחברים היהודים שלי מאיזה מקום אנחנו צריכים להימנע ביוון". מפעילי הפרופיל של המלון כתבו לה בתגובה: "אין בעיה, ציונים לא רצויים! אין לנו בעיה להבהיר את זה. יוון באופן כללי תומכת בפלסטין". לבלומה השיבה: "מעניין, אז אתם לא מקבלים אנשים מהארץ היהודית היחידה, טוב לדעת".
אחרי שלבלומה נחסמה באינסטגרם על ידי המלון, היא כתבה פוסט בפייסבוק שבו תייגה את המלון. "אפליית אנשים על בסיס מוצאם לא צריכה להיות מקובלת במלון שאמור להיות מקום בטוח לכל היצורים החיים", כתבה לבלומה. "עצוב מאוד, יהודים לא יבקרו".
המלון המשיך בקו האנטי-ישראלי, והשיב: "לא, את לא רצויה. האם את צופה בישראל שורפת תינוקות בשידור חי בזמן שאת מגיבה שאנחנו צריכים לארח ציונים? עצרו את רצח העם!". לבלומה השיבה: "אנא הסירו את המילה 'טבעוני' משם המלון שלכם. אני אפילו לא ארד לרמה הזאת, אבל תהיו בטוחים שחבריי הטבעונים, היהודים והלא יהודים, יקבלו מידע על הגזענות והשנאה שלכם".
4 צפייה בגלריה
מלון בסנטוריני לא רוצה אורחים ציונים
מלון בסנטוריני לא רוצה אורחים ציונים
התגובה של המלון שעוררה את העימות
4 צפייה בגלריה
מלון בסנטוריני לא רוצה אורחים ציונים
מלון בסנטוריני לא רוצה אורחים ציונים
"ציונים לא רצויים" - המתקפה האנטי-ישראלית
4 צפייה בגלריה
מלון בסנטוריני לא רוצה אורחים ציונים
מלון בסנטוריני לא רוצה אורחים ציונים
העימות מסלים וכולל האשמה כי ישראל שורפת תינוקות

תיירות יתר בסנטוריני, קיץ 2024
(קרדיט: רויטרס)

ניסינו לפנות אל המלון, אך נחסמנו על ידו בוואטסאפ. מייל ששלחנו עם בקשה לתגובה טרם נענה עד למועד פרסום הכתבה.
"שלחתי מייל לאתר המלון כדי לוודא שלא פרצו להם לחשבונות ברשתות החברתיות, אך לא קיבלתי מענה", סיפרה לבלומה. "אחרי פרסום הפוסט שלי בפייסבוק, ישראלים רבים התגייסו כדי לדווח על הדף שלהם, וכתבו ביקורות שלילות בגוגל. הדף שלהם בפייסבוק נחסם וגם בגוגל הדירוג ירד".
היא הוסיפה ואמרה: "לא הזדעזעתי מהאנטישמיות, כי למרבה הצער בימינו נראה שעסקים מרגישים מאוד בטוחים להראות בפומבי שהם אנטי-ישראלים - או אנטי-ציונים, כמו שהם אוהבים לכתוב. המלון מקדם טבעונות, וטבעונות היא כולה חמלה לכל היצורים החיים, אבל למרבה הצער המלון הזה בחר להדיר אותנו, היהודים. באופן כללי אני מקווה שאנחנו – הישראלים והיהודים בכל העולם – נוכל לעשות משהו בנוגע ליחסי הציבור שלנו, כי כרגע זה תחום חלש מאוד ורבים מדי שותקים, ואנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו".