בשורה למבלים בכינרת ובחופי ישראל: לאחר מאבק ציבורי ממושך החוק שיטיל קנסות על משיטים שיכורים בכינרת ובשאר החופים בישראל עבר בקריאה הראשונה וצפוי לעבור בקרוב בשתי קריאות נוספות.
1 צפייה בגלריה
אופנועי ים ליד סירת שיטור בכינרת
אופנועי ים ליד סירת שיטור בכינרת
אופנועי ים ליד סירת שיטור בכינרת
(צילום: דוברות מרחב כינרת)
מפקד משטרת טבריה, סגן-ניצב יגאל בן לולו, אמר כי יש בעיה של מבלים שמשכרים בכינרת, ובשנים האחרונות כמות הכלים באגם הולכת וגדלה בקצב של עשרות אחוזים בשנה, ולא פעם אנשים משיטים את אותם כלים כשהם בגילופין.
כיום החוק לא מגביל השטה של כלי שיט בגילופין, ולכן מרחב כינרת הציף את בעיית המשיטים השיכורים למטה הארצי ובסיוע המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי הנושא הועבר לטיפול ועדת הכלכלה של הכנסת.
"לקחנו את החוק הקיים שאוכף דיני תעבורה בכבישי ישראל והעתקנו אותו לכינרת עם ההתאמות המתבקשות", הסביר מפקד משטרת טבריה, "ברגע שהחוק יעבור את הקריאה השלישית נצייד את כל שוטרי הים בינשופים ועם כל הציוד המתאים כדי לאכוף את החוק בכינרת, הפרמטרים יהיו זהים לחלוטין לכביש.
"בסופי שבוע אנחנו מתמודדים עם מאות כלים ימיים בכינרת בכל רגע. האתגר שעומד בפני השוטרים הוא ענק, מגיעים כ-60 אלף נופשים לאגם, והאלכוהול הפך עבורנו לאיום ממשי"
"בסופי שבוע אנחנו מתמודדים עם מאות כלים ימיים בכינרת בכל רגע נתון. האתגר שעומד בפני שוטרי טבריה הוא ענק, בסוף שבוע רגוע מגיעים כ-60 אלף נופשים לאגם, והאלכוהול הפך עבורנו לאיום ממשי".
סגן-ניצב יגאל בן לולוסגן-ניצב יגאל בן לולוצילום: דוברות מרחב כינרת
סגן-ניצב בן לולו הוסיף ואמר כי "החוק קובע קנס של 75 אלף קל ועד 3 שנות מאסר לכל משיט שייתפס שיכור בבדיקה. אנחנו רוצים שכל אזרח שמגיע לבלות בכינרת ישוב בשלום לביתו וחלילה לא יפגע מכלי שיט שמופעל על ידי שיכורים, זה חוק שהיה צריך להיות מחוקק כבר אתמול. התמודדנו בשנים האחרונות עם טרגדיות קשות ועצובות שהתרחשו על רקע שימוש באלכוהול בכינרת והמטרה שלנו למנוע אותן".