2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת אייר אינדיה
מטוס של חברת אייר אינדיה
מטוס של חברת אייר אינדיה
(צילום: shutterstock)
מקרה מוזר ביותר בטיסה של חברת אייר אינדיה ההודית הסתיים בהשעייה של טייס וארבעה דיילים, הרחקה של נוסע למשך 30 ימים ולאחר מכן גם למעצרו.
ב-26 בנובמבר, במהלך טיסה שגרתית מניו יורק לניו דלהי, אחד הנוסעים, גבר בן 34 שמאוחר יותר יתברר כבכיר בענקית הפיננסים העולמית ולס פאראגו, השתכר במחלקת העסקים ולפי דיווחים בכלי תקשורת פתח את רוכסן מכנסיו והטיל את מימיו על נוסעת בת 70. אם לא די בכך הוא המשיך לחשוף את איבר מינו ולא זז ממקומו עד שנוסעים אחרים בטיסה התערבו וביקשו ממנו לחדול ולחזור למושבו.
הנוסעת הנסערת התלוננה בפני צוות הטיסה ואמרה כי כל בגדיה, נעליה והתיק שהיה עימה רטובים משתן. התיאור המחריד של האישה יהפוך בהמשך לוויראלי, בעיקר לאור חוסר תגובה הולם מצד חברת התעופה. לאחר שהנוסעת התלוננה, אנשי הצוות סיפקו לה פיג'מה נקיה שתוכל ללבוש בהמשך הטיסה, אך לא העבירו אותה למושב אחר, נקי ויבש, משום שלטענת הצוות לא היה מושב פנוי באותה העת.
2 צפייה בגלריה
שאנקר מישרה במעצר
שאנקר מישרה במעצר
שאנקר מישרה, הנוסע שהטיל את מימיו, במעצר, אתמול
(צילום: AP)
לאחר הנחיתה בניו דלהי, הנוסע ירד מהמטוס ויצא משדה התעופה באין מפריע ומבלי שמשטרה או לכל הפחות אנשי ביטחון יטפלו באירוע. במכתב זועם ששיגרה הנוסעת למנכ"ל קבוצת אייר אינדיה היא הביעה את אכזבתה הרבה מהאופן שבו טיפלה החברה בתלונה ומכך שלא עירבו את המשטרה.
"אני כותבת כדי להביע את אכזבתי העמוקה בנוגע לתקרית המזעזעת", כתבה, "זאת הייתה הטיסה הכי טראומטית שהייתה לי בחיים. הנוסע פשוט עמד שם, חשף את עצמו בפני וסירב לבקשת שאר הנוסעים מסביבי לחזור למושבו. זה קרה בזמן שהתכוננתי לישון, אחרי שהאורות במטוס כבר כבו".
התגובה הראשונית של החברה לאחר פרסום האירוע הייתה להגיש תלונה במשטרה ולהרחיק את הנוסע ל-30 ימים מלטוס בחברת התעופה. מחברת התעופה נמסר שהם עומדים בקשר עם הנוסעת ומשפחתה ובוחנים טיפול משפטי מול אותו נוסע.
אולם, הפרסום בכלי תקשורת בעולם על אודות התקרית והצעדים של החברה עוררו עניין רב וכעס גדול בקרב הודים רבים שהביעו מחאה חריפה נגד התנהלות חברת התעופה. בניסיון למזער נזקים הודיעה אייר אינדיה לפני יומיים כי היא משעה את קברניט הטיסה ועוד ארבעה אנשי צוות משום שלא טיפלו באירוע כמצופה.
מנכ"ל חברת התעופה הסביר בהצהרה לכלי התקשורת כי "אנשי הצוות לא פעלו בהתאם לנהלים ולא כפי שמצופה מהם. בין היתר הם הפרו את ההנחיות שאוסרות להגיש אלכוהול וגם לא דיווחו על התלונה של הנוסעת בהתאם לפרוטוקולים של החברה".
הודעת מנכ"ל אייר אינדיה

הנוסע, שהוא כאמור בכיר בענקית הפיננסים האמריקנית בסניף שלה בהודו, פוטר מתפקידו בעקבות המקרה ואמש דווח כי הוא נעצר על ידי משטרת הודו.