תוספת יצירתית בתרגום סרט בטיסת אל על. ישראלי שטס השבוע עם החברה הישראלית מתל אביב לניו יורק הבחין כי התרגום בסרט שבו צפה כולל תוספת של המילים "של האנטישמים" כאשר אוניברסיטת קולומביה האמריקנית מוזכרת, זאת על אף שבסרט עצמו לא נאמרו אותן מילים.
2 צפייה בגלריה
"לומד בקולומביה של האנטישמים" - הקטע עם תוספת התרגום שלא נאמרה
"לומד בקולומביה של האנטישמים" - הקטע עם תוספת התרגום שלא נאמרה
"לומד בקולומביה של האנטישמים" - הקטע עם תוספת התרגום שלא נאמרה
"כזה דבר בחיים עוד לא ראיתי", סיפר אותו נוסע בשיחה עם ynet. "אני בדרך כלל מקשיב גם לאנגלית וגם קורא את התרגום, אז בהתחלה חשבתי שאני לא מרוכז, אבל זה קרה בשלושה מקומות שונים בסרט. הסבתי את תשומת לב הצוות והם אמרו שיטפלו בזה. הפרסרית אמרה שמדובר בספק חיצוני. כשיצאתי מהמטוס הם אמרו שהעבירו הלאה את הנושא".
מדובר בסרט אמריקני בשם problemista (עושה צרות, בתרגום מילולי מספרדית), דרמה קומית משנת 2023 שעוסקת במעצב צעצועים מאל סלבדור שמתקשה להביא את רעיוניתיו יוצאי הדופן לכדי מימוש בניו יורק, כאשר ברקע ויזת העבודה שלו עומדת לפוג.
2 צפייה בגלריה
תקציר הסרט Problemista במערכת הבידור של אל על
תקציר הסרט Problemista במערכת הבידור של אל על
תקציר הסרט Problemista במערכת הבידור של אל על
מאל על נמסר בתגובה לפניית ynet: "הסרטים במערכת הבידור מועברים לאל על על ידי ספק חיצוני כשהם מתורגמים. הנושא נמצא בבדיקה על ידי הספק ועל ידי חברת אל על. אל על תמשיך להציע ללקוחותיה מערכת בידור עשירה עם מגוון תכנים המותאמים לכלל האוכלוסיות בהתאם להעדפת הלקוחות ולבחירתם".
בחודש אפריל האחרון, נזכיר, פרצו מחאות אנטי-ישראליות גדולות בקמפוס של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק – מחאות שבהמשך התפשטו גם לאוניברסיטאות רבות נוספות ברחבי ארה"ב, חלקן אוניברסיטאות יוקרתיות המשתייכות ל"אייבי ליג" ("ליגת הקיסוס"). גל ההפגנות התבסס בין היתר עקב היעדר אכיפה מצד ראשי האוניברסיטאות. בהפגנות נראו גילויי אלימות מילולית - ולעיתים אף אלימות פיזית - נגד סטודנטים יהודים וישראלים, נשמעו באופן תדיר התבטאויות אנטישמיות ואף נראו הבעות תמיכה מובהקות בטרור. בין היתר, אחת הדרישות הבולטות של המפגינים הייתה הסרת השקעות בישראל.
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אפריל 2024
(צילום: רויטרס)

בסוף החודש שעבר פורסם דו"ח רשמי של אוניברסיטת קולומביה ובו ביקורת פומבית חריפה על המוסד האקדמי, על כך שלא התמודד עם אנטישמיות נגד סטודנטים ישראלים ויהודים בקמפוס. בדו"ח, שהוכן על ידי כוח משימה מיוחד של 14 חברי סגל ומתפרש על פני 91 עמודים, מתוארים מקרים של מאות סטודנטים שספגו איומים, נרדפו, הוטרדו, הותקפו וגם ספגו יריקות בפנים בשנת הלימודים האחרונה. הוא גם מתאר כיצד אנשי סגל רבים סירבו להאמין לתלונות הרבות, וחלקם אף שלחו את הסטודנטים שהתלוננו על אנטישמיות לייעוץ פסיכולוגי במקום לפעול כדי לעצור את התופעה, וניסו "למזער את חששותיהם", נכתב בדו"ח.