קטאר איירווייז זכתה במקום הראשון בדירוג חברות התעופה של חברת Skytrax שנחשב ל"אוסקר של ענף התעופה". אל המקום השני הגיעה סינגפור איירליינס ואמירייטס קטפה את המקום השלישי. אל על, חברת התעופה הישראלית הגדולה ביותר, נמצאת גם הפעם מחוץ לרשימת 100 חברות התעופה הטובות בעולם של Skytrax.

הדירוג השנתי, שמתפרסם מאז 1999, נקבע על פי סקרי דעת קהל של יותר מ-21 מיליון נוסעים מ-100 מדינות מרחבי העולם שדירגו כ-350 חברות תעופה.
זו הפעם השמינית שהחברה הקטארית זוכה במקום הראשון בדירוג זה. בשנה שעברה היא סיימה במקום השני, ולפני כחודש היא זכתה במקום הראשון גם בדירוג היוקרתי של אתר AirlineRatings. קטאר איירווייז זכתה גם בתואר מחלקת העסקים הטובה בעולם לשנת 2024, לאונג' העסקים הטוב בעולם וכמובן החברה הטובה ביותר במזרח התיכון.
2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777 של קטאר איירווייז
מטוס בואינג 777 של קטאר איירווייז
מטוס בואינג 777 של קטאר איירווייז
(צילום: shutterstock)
(המחלקה הראשונה הטובה בעולם)

2 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס A380 של חברת אמירייטס בשמיים נטולי מערבולות אוויר
מטוס איירבוס A380 של חברת אמירייטס בשמיים נטולי מערבולות אוויר
מטוס איירבוס A380 של חברת אמירייטס
(צילום: shutterstock)
טורקיש איירליינס, שהגיעה למקום השביעי והמכובד, זכתה גם בפרס החברה הטובה ביותר באירופה, ובפרס האוכל הטוב ביותר במחלקת עסקים.
סיגנפור איירליינס, שבשנה שעבר זכתה במקום הראשון, זכתה בתואר צוות האוויר הטוב ביותר, המחלקה הראשונה הטובה ביותר והחברה הטובה ביותר באסיה.
מחלקת התיירים הטובה ביותר בעולם היא של חברת קתאי פסיפיק, ומחלקת הפרימיום מספר אחת שייכת לחברת ג'פאן איירליינס.
סעודי ערביאן איירליינס, שהגיעה למקום ה-20 בדירוג הכללי, זכתה בתואר החברה המשתפרת של השנה.
חברת הלואו-קוסט הטובה בעולם, על פי דירוג Skytrax, היא אייר אסיה המלזית שמחזיקה בתואר ברציפות מאז שנת 2010. סקוט הסינגפורית זכתה בתואר חברת הלואו-קוסט הטובה ביותר לטיסות ארוכות. וולוטה הספרדית זכתה בתואר חברת הלואו-קוסט הטובה ביותר באירופה.
בריטיש איירווייז, שהגיע למקום ה-13 בדירוג הכללי, זכתה בתואר החברה הידידותית ביותר למשפחות.
דלתא איירליינס זכתה בפרס החברה הטובה ביותר בצפון אמריקה, אתיופיאן איירליינס זכתה בפרס החברה הטובה ביותר באפריקה בפעם השישית ברציפות.
לפני כחודשיים פרסמה חברת Skytrax את דירוג נמלי התעופה הטובים בעולם לשנת 2024. גם דירוג הסב גאווה לקטאר, כאשר נמל התעופה הבינלאומי חמד שבדוחא נבחר לנמל התעופה הטוב בעולם. הנמל הקטארי הדיח מהמקום הראשון את נמל צ'נגי שבסינגפור שזכה בפרס בשנה שעברה ובסך הכל זכה במקום הראשון 12 פעמים. הסינגפורים נאלצו להתנחם במקום השני ובפרס הנמל הכי טוב באסיה. נמל התעופה בסיאול הגיע למקום השלישי וזכה גם בקטגוריית הנמל הכי ידידותי למשפחות.