עידן חדש בתעופה הסינית: מטוס נוסעים מתוצרת סין המריא היום (א') לטיסה המסחרית הראשונה שלו. חברת התעופה צ'יינה איסטרן רשמה היסטוריה כאשר מטוס מדגם קומק C-919 (Comac, Commercial Aircraft Corporation of China) המריא בטיסה מספר מספר MU9191 משגנאחי לבייג'ינג.
על סיפון המטוס היו 130 נוסעים ושישה אנשי צוות. הטיסה נמשכה שעתיים והמראתה שודרה בערוצי הטלוויזיה השונים בסין.
חברת קומק היא בבעלות ממשלת סין ובשלב הראשון המטוס יתחרה בשוק הסיני בלבד במקביליו מאיירבוס (A320neo) ומבואינג (737 MAX).
המטוס נמסר לצ'יינה איסטרן בחודש דצמבר האחרון לאחר שעבר את כל הליך הרישוי הסיני לפעילות טיסה מסחרית. מיום מסירתו ועד היום, המטוס נדרש לבצע לפחות 100 שעות טיסה בחברת התעופה כדי שיוכל לטוס באופן מסחרי עם נוסעים. במשך החודשים האחרונים הוא יצא לכמה טיסות מבחן, רובם משדה הבסיס בשגנחאי, כאשר לפי אתר מעקב הטיסות FlightRadar24 הטיסה הארוכה שבהם נמשכה כשלוש שעות.
לא רק בסין עקבו בסקרנות אחרי הטיסה, חובבי תעופה רבים חיכו למאורע המרגש ועקבו אחרי הטיסה בזמן אמת. אתר מעקב הטיסות FlightRadar24 שיתף בטוויטר מידע על אודות הטיסה והזמין אנשים לעקוב. עם הנחיתה בבייג'ינג ציפה למטוס טקס קבלת פנים מסורתי שכלל הסלנת מים חגיגית.
בשלב זה המטוס לא מורשה לטוס באירופה ובארה"ב, אולם הסינים הודיעו שהם עובדים על הנושא כדי לקבל את ההיתר האירופי והאמריקני בתקווה להתרחב לעוד שווקים מחוץ לסין.
לפי פרסומי היצרן, המטוס יכול לטוס לטווח שנע בין 4,000 ק"מ ל-5,555 ק"מ, ומגיע בתצורות שונות שיכולות להטיס בין 158 ל-168 נוסעים. נכון לסוף שנת 2022 הביעו עניין במטוס 32 לקוחות, כולן חברות סיניות, שהזמינו בסך הכל כ-1,200 מטוסים. לפי פרסומי החברה, יש להם יכולת לייצר 150 מטוסים בכל שנה במשך חמש השנים הבאות. הערכות מערביות מטילות ספק במספרים האלה ומעריכים כי יש קרוב ל-500 הזמנות בסך הכל ולא כפי שהחברה טוענת.