ממשלת סין הודיעה כי ישראל נכנסה לרשימת המדינות שמאושרות לתיירות קבוצתית מסין, זאת לאחר שמאז מגפת הקורונה תיירים סינים שרצו לבקר בארץ הקודש נאלצו לעשות זאת במסגרת יחידנית.
נזכיר כי במרץ האחרון פתחה מדינת הענק שדגלה במדיניות "0 הדבקה" את שעריה לכניסת תיירים מרחבי העולם – ובמקביל התירה לאזרחיה לצאת לטיולים מאורגנים ב-60 מדינות. ישראל לא נכללה ברשימה זו, עד היום.
לפי נתוני סקר משרד התיירות, התייר הסיני נחשב לתייר שמוציא הכי הרבה כסף ליום במהלך חופשה בישראל – 236 דולר ליום פר תייר, לעומת הממוצע שעומד על 180 דולר. למעשה, פוטנציאל התיירות מסין הוא עצום, והוא התעצם באופן משמעותי בעשור האחרון – בשנת 2019 יצאו כ-155 מיליון תיירים סינים לטייל בעולם, פי שלושה ממספר התיירים הסינים בעולם ב-2010.
שר התיירות חיים כץ בירך על ההחלטה ואמר כי "ההכרזה הסינית תגדיל דרמטית את היקפי התיירות הנכנסת מסין. השוק האסייתי הינו בעל פוטנציאל עצום, נמשיך לפעול כדי להביאו לידי מימוש".
בחודש שעבר פרסמנו כי ישראל חידשה את המאמץ למשוך אליה תיירים מסין, ומשרד התיירות אף חתם על הסכם שיתוף פעולה עם וייבו (Weibo) – המקבילה הסינית לפייסבוק – והשיק קמפיין שהגיע בתוך שבוע ל-150 מיליון חשיפות והתברג לעשרת הנושאים החמים בפלטפורמה.
עד לפני מגפת הקורונה במשרד התיירות מיקדו מאמץ רב בשוק הסיני, והשקיעו בו עשרות מיליוני שקלים בשנה. 2019 אף הייתה שנת שיא עם יותר מ-150 אלף כניסות לישראל של תיירים סינים, כאשר למעלה מ-60 אחוזים מהם נכנסו במסגרת קבוצתית. אולם, בעקבות התפרצות המגפה, תנועת התיירים מסין נעצרה לחלוטין.
בחודשים האחרונים פעל שר התיירות חיים כץ מול השגריר הסיני בישראל צאי רון במטרה להעמיק את הקשרים בתחום התיירות בין המדינות. ואכן, לאחרונה הודיע השגריר רון כי סין תיקח חלק בשנת 2024 ביריד התיירות הבינלאומי המתקיים בישראל (IMTM). כמו כן, ב-15 בספטמבר חברת התעופה הסינית האינאן איירליינס תפתח קו תעופה ישיר לישראל משנג', שבדרום סין בתדירות של פעמיים בשבוע. קו זה מתווסף לשני קווים קיימים מערים גדולות אחרות בסין – בייג'ינג ושנגחאי.
במשרד צופים עליה בביקושים ובתדירות הטיסות, גם הודות להמשך פעולות השיווק הישראליות שכוללות, בין היתר, קמפיין דיגיטלי בסינית, אירוח מובילי דעת קהל סינים בישראל ועוד. כמו כן, בישראל מביעים סיפוק מכך שתזמון פתיחת התנועה לישראל מגיע לקראת החג הלאומי הסיני (יום העצמאות של סין) שיתקיים ב-1 באוקטובר.
בתחילת ספטמבר מפיק משרד התיירות מרתון אירועי שיווק בבייג'ינג בשנגחאי ובשנג'ן שבהם ישתתפו נציגי תעשיית התיירות של ישראל: מארגני תיירות נכנסת, סוכני נסיעות, מלונאים, וכו'. בנוסף, בתחילת ספטמבר יקים משרד התיירות ביתן לאומי ביריד ITB China בשנגחאי.