2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת סינגפור איירליינס
מטוס של חברת סינגפור איירליינס
מטוס איירבוס A380 של חברת סינגפור איירליינס
(צילום: UnknownLatitude Images / Shutterstock.com)
בחודש יוני סינגפור איירליינס נבחרה לחברת התעופה הטובה בעולם על פי דירוג Skytrax שנחשב ל"אוסקר של ענף התעופה". אולם, שתי תקריות שאירעו בימים האחרונים מוכיחות שגם הטובים ביותר טועים לפעמים.
נוסעי טיסת סינגפור איירליינס מספר SQ883 משנגחאי לסינגפור מצאו את עצמם כלואים בתוך המטוס, על הקרקע, במשך שמונה שעות. המטוס – איירבוס A380, מטוס הנוסעים הגדול בעולם – כבר היה בדרכו למסלול ההמראה, כאשר הקברניט הודיע שהוא חוזר אל הגייט.
לנוסעים נמסר כי צוות טכני מגיע למטוס כדי לבחון את תקלה שהתגלתה, והם התבקשו להמתין בסבלנות למשך כחצי שעה. אולם 30 הדקות הפכו בסופו של דבר לשמונה שעות מורטות עצבים שבהם מאות הנוסעים ישבו במטוס כבוי ללא מיזוג אוויר.
בזמן שצוותים טכניים עלו וירדו מהמטוס ובחנו את התקלה, שעדיין לא ברור מה הייתה בדיוק, היו נוסעים שאפילו ביקשו להשתמש במסכות חמצן כדי להתמודד עם האווירה המחניקה. לבסוף החליטו בחברה לבטל את הטיסה, אך המחדל נמשך גם בשדה כאשר הנוסעים המותשים גילו שאין מספיק אנשי צוות שיכולים לטפל בהם. בשורה התחתונה: הטיסה הייתה אמורה להמריא בשעה 16:00 שעון סינגפור, אך הנוסעים הגיעו לחדרי המלון שלהם רק סביב 03:00 בלילה.
חברת התעופה הודתה שבדיעבד היה אפשר לנהל את האירוע אחרת ולתת לנוסעים לרדת מהמטוס בשלב מוקדם הרבה יותר: "לאחר שהתגלתה תקלה במטוס הוזעקו מהנדסים כדי לנסות לפתור אותה במהירות. הנוסעים התבקשו להישאר במטוס כדי לאפשר לצאת לדרך הכי מהר שניתן. אנחנו מאשרים שניתן היה לאפשר לנוסעים לרדת מהמטוס בשלב מוקדם יותר ומתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות שנגרמה, אנחנו נבחן את הנהלים בחברה כדי לוודא שמקרה כזה לא יחזור שוב". מהחברה מסרו כי כל הנוסעים שנפגעו הועלו על טיסה יום למחרת וכולם כבר עזבו את שנגחאי.

כלב התמיכה הרגשית שנזקק לתמיכה רגשית

במקרה אחר, זוג נוסעים מניו זילנד תובעים פיצוי מסינגפור איירליינס בשל התנהגותו של כלב תמיכה רגשית שישב לידם במהלך טיסה בת 13 שעות מפריז לסינגפור. השניים, שרכשו כרטיסים למחלקת פרימיום אקונומי, סיפרו כי לאחר שעלו למטוס גילו שבמושב לידם יושב נוסע שהביא עימו את הכלב שלו כדי שיסייע לו להירגע.
"ניכר שהכלב היה בלחץ ופחד כל הטיסה, הוא לא נהנה להיות בסיטואציה הזו", סיפרו בני הזוג, "הוא הפליץ, רייר ויילל ללא הרף במשך כל הטיסה". השניים התלוננו עוד לפני ההמראה בפני דיילת שהציעה להם לעבור למושבים בחלק האחורי של מחלקת התיירים, אך הם סירבו.
לדבריהם, הכלב לא יכול היה לשכב במעבר כי הוא היה חוסם אותו, ולכן נאלץ להעביר את הטיסה בין רגליהם. בשלב מסוים הזוג נשבר ונטש את מושבי הפרימיום לטובת מושבים נטולי כלב במחלקת התיירים.
2 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס A380 של חברת סינגפור איירליינס
מטוס איירבוס A380 של חברת סינגפור איירליינס
חברת התעופה תזכה את הזוג באופן מלא?
(צילום: shutterstock)
הדיילת שטיפלה בהן התנצלה והבטיחה למלא דו"ח אירוע, אך איש מסינגפור איירליינס לא יצר קשר עם זוג הנוסעים, ורק לאחר שהם פנו ביוזמתם הוצע להם שובר פיצוי בסך 200 דולר לכל אחד לרכישה בחברת התעופה.
הנוסעים דחו את ההצעה וטענו כי הסכום לא מתקרב לשווי כרטיסי הפרימיום שרכשו, והם דורשים החזר מלא. מחברת התעופה נמסר בהודעה לתקשורת: "אנחנו עושים מאמצים להודיע לנוסעים לפני העלייה למטוס על כך שיהיה כלב סיוע במושב לידם. אנו מצרים שזה לא היה ככה במקרה הזה, ונחדד את הנהלים עם הצוותים שלנו בשדות התעופה כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו".