מטוס מדגם איירבוס A321 של חברת בריטיש איירווייז נקלע ביום שני לרוחות צד חזקות ולא צפויות במהלך נחיתה בנמל התעופה הית'רו שבלונדון. הרוח עזה טלטלה את המטוס מצד לצד עד שכנף שמאל כמעט פגעה במסלול. הטייסים החליטו במהירות לבטל את הנחיתה כשהם מטרים ספורים מעל לקרקע. עם הרמת אף המטוס למעלה, לאחר שהפעילו כוח מלא בשני המנועים, זנב המטוס פגע במסלול לשבריר שניה. על אף זאת לא נגרם נזק למטוס, והטייסים ביצעו לאחר מכן נחיתה מוצלחת. ניסיון הנחיתה תועד ופורסם בעמוד הפייסבוק BIG JET TV שעוסק בנושא תעופה.
המטוס הגיע לנמל התעופה בלונדון לאחר שהמריא משדה התעופה אברדין בסקוטלנד. במקביל למסלול הנחיתה יש כמה בניינים עם מרווח ביניהם. המרווח הזה הוא מה שגרם, לטענת מי שצילם את הסרטון ומכיר את השדה היטב, לפרץ רוח צד חזק ולא צפוי שטילטל את המטוס.
הטייסים פעלו בהתאם לפרוטוקולים ולהכשרות שעברו. מטוסי נוסעים בנויים כך שהחלק התחתון של זנב המטוסים מוגן מפני פגיעות במסלול בדיוק בגלל תרחישים כאלה שקורים מעת לעת. הזנב כמובן לא יכול לעמוד בפני פגיעה בעוצמה גבוהה או במהירות רבה, אך במקרה הזה, שבו המטוס היה במהירות נמוכה מאוד, הפגיעה לא הייתה משמעותית. במטוסים רבים יש כיום מערכות שמתריעות מפני פרצי רוח חזקים כדי שהטייסים יוכלו להיערך.
שניים מנוסעי המטוס, כך דווח ברשת CNN, היו חברי פרלמנט בריטים בנסיעת עבודה רשמית. אחד מהם, ריצ'ארד תומסון, אמר לאחר מכן: "אני חב לטייסים הכרת תודה עמוקה על ההתנהלות המקצועית שלהם ועל קור הרוח שבו פעלו. המצב היה עם פוטנציאל גדול לסכנה".
לדבריו, בתחילת הנחיתה הכל היה נראה רגיל, "המטוס נגע במסלול, אבל הייתה עוד נגיעה במסלול והורגש שמיד אחריה תפס אותנו פרץ רוח חזק מאוד. ניכר היה שהטייסים צריכים להחליט בזריזות אם לסיים את הנחיתה או לבטלה. למזלנו הם היו יכולים להאיץ ולצאת מהמצב הזה ולאחר מכן לשוב לנחיתה. למרות שבסרטון רואים את הכנף כמעט נוגעת, רק אחרי שראיתי את הסרטון הבנתי שמה שפגע היה דווקא הזנב".
מחברת בריטיש איירוויז נמסר: "צוותי האוויר שלנו מוכשרים ומתורגלים להתמודד עם קשת רחבה של תסריטים אפשריים בטיסה, בכלל זאת תנאי מזג אוויר קיצוניים. הצוות שלנו הנחית את המטוס בבטחה, הנוסעים והצוותי ירדו מהמטוס בשלום ובבטחה ובצורה רגילה".