שתף קטע נבחר

צאו מהמלון: יש מה לעשות עם הילדים באילת

לשנרקל בין אלמוגים ודגים צבעוניים, להימלט מחדר בריחה או לתת גז במסלול הקארטינג - מדריך לנופשים שהחליטו להישאר בארץ ולבלות את חופשת חג הסוכות המשפחתית בעיר הנופש הדרומית

 

אילת, עיר הנופש הדרומית, מציעה שפע של אפשרויות בילוי לכל המשפחה גם מחוץ לבתי המלון המפנקים. בכלל, בכל מקום שאליו אתם נוסעים, גם אם אתם נמצאים במלון הכל כלול זה או אחר, תמיד כדאי לצאת ולהכיר את האזור והסביבה שבה אתם נמצאים. אז הנה המקומות האהובים עליי באילת.


 

הגן הבוטני

הגן הבוטני באילת הוא מהמקומות הקסומים האלה שהנמצאים בנקודה הכי לא צפויה, והם הפתעה מופלאה שלא תשכחו במהרה. מי תיאר לעצמו שבלב המדבר יש גן קסום הטובל בירוק ובו מפלי מים מפכים, נחל משוחזר ובלבו אפילו יער גשם ראשון מסוגו בעולם. כשתפסעו שם לא תוכלו להאמין שאתם במדבר שכמעט ולא יורד בו גשם.

הגן הבוטני באילת ()
הגן הבוטני באילת
 

הגן הוקם על שטח מוצב צבאי לשעבר ונבנה על טרסות אבן בסגנון תנכ"י עתיק. מדובר בגן אורגני אקולוגי ייחודי וכל פיסה בו מתוכננת ומתוחזקת היטב. אוסף הצמחים הנדיר שתמצאו כאן החל את דרכו מזרעים שנאספו מכל קצוות תבל. כך תוכלו למצוא עצי פרי טרופיים מסוגים שונים ואפילו עצי באובב צעירים שגדלים יותר ויותר משנה לשנה.

 

שבילי הגן מתפתלים בין מפלים, בריכות ומובילים אל פינת חמד בשם "קן האוהבים" שתוכלו לחסות בצילה ולהביט אל נוף עוצר נשימה של הרי אילת וים סוף. בהמשך תמצאו מצפורים ונקודות תצפית יפהפיות נוספות. עוד במקום: מרכז מבקרים, מזנון צנוע, משתלה, קפה אורגני, מתנות ומזכרות, שירותים מסודרים ועוד.

 

ניתן להזמין מראש סיורים מודרכים, הפעלות וסדנאות לקבוצות. מחיר כניסה – 28 שקלים למבוגר ו-22 שקלים לילד. שעות הפעילות: ראשון עד שישי מ-8:30 עד 15:00 ובשבת מ-9:30 עד 15:00. לפרטים נוספים – הקליקו.

 

חדרי בריחה

רשת Escape Room Israel פתחה את סניף הדגל שלה במלון הרודס והוא כולל שלושה חדרים – "האנגאובר", "צופן דה וינצ'י" ו"טיטאניק".

חדר בריחה טיטאניק ()
חדר בריחה טיטאניק

בחדר הראשון תצטרכו להימלט מסוויטה ולהגיע בזמן לחתונה לאחר שמסיבת הרווקים של חברכם הסתבכה, בחדר השני תצטרכו להיכנס למעבדתו של ליאונרדו דה וינצ'י ולנסות למצוא בה את "התפוח של עדן" שיעניק לכם גישה לידע בלתי מוגבל על סודות היקום ובחדר השלישי תצטרכו לברוח מחדר המכונות של הטיטאניק השוקעת ולהגיע אל סירת הצלה. לפרטים נוספים – הקליקו.

 

ועכשיו - אל הים 

אחרי שתימלטו מחדרי הבריחה בהחלט מומלץ להתפנק קצת באחד מחופי הים של אילת. אתחיל בהמלצה על חוף קסום ורגוע במיוחד המתאים למשפחות ולחובבי צלילה ושנורקלינג. חוף קצא"א הדרומי נפתח מחדש בקיץ 2017 לאחר שהיה סגור לציבור במשך יותר מ-50 שנה.

חוף קצא
חוף קצא"א(צילום: יאיר שגיא)
 

הגעתי לשם בשעת בוקר עם משפחתי, ומצאנו סככות צל נרחבות שניתן לשבת תחתן על מחצלות וכיסאות שיש להביא מהבית. בחוף אין מזנון ולכן כדאי להתארגן מבחינת אוכל. ושתייה. המים צלולים וחובבי השנורקל ייהנו משונית האלמוגים והדגים הצבעוניים ששוחים להנאתם. איך מגיעים? כתבי ב-waze "חוף קצא"א".

 

חוף נוסף ששווה ביקור הוא חוף הדולפין ריף. ריף הדולפינים הוא אחת האטרקציות המרגשות בעיר בשל הדולפינים השוהים בו דרך קבע, אך לא פחות משום היותו אחד החופים היפים והנפלאים לבילוי של יום באילת. כשתגיעו למקום תחושו התרגשות למראה היונקים המיוחדים והיפים ששוחים במים התכולים.

ריף הדולפינים (צילום: דנה גונדא)
ריף הדולפינים(צילום: דנה גונדא)
 

אבל לא רק הדולפינים הופכים את המקום הזה למיוחד. מדובר בחוף שעצם הביקור בו הוא חווייה של שלווה ויופי, המזכירה חופים רחוקים במזרח הרחוק. במזחים הצפים הפזורים בו תוכלו להתקרב ולצפות בדולפינים שוחים זה עם זה, אוכלים מידי המאמנים שמסבירים לקהל על החיות הנהדרות והמרתקות הללו, והכל בסביבה טבעית.

 

בקיצור, מדובר בחוף יפהפה ומטופח הנמצא במתחם הכולל פינות יצירה לילדים, מסעדה כיסאות, צל, שירותים ומקלחות ואפילו שונית אלמוגים קטנה שבה תוכלו לשנרקל בהנאה. לפרטים נוספים – הקליקו.

 

נמשיך את סבב החופים שלנו עם חוף אלמוג שם שוכנת מסעדת הבר ביץ' שמגישה ארוחות בוקר טעימות ומאכלי ים. אתם מוזמנים לשבת ולהתפעל ממראה המים הכחולים הצלולים הנושקים להרי אדום. גם כאן, בשל הקירבה לשמורת האלמוגים, חובבי השנרקול יוכלו לקפוץ למים ולהינות. לפרטים נוספים – הקליקו.

הבר ביץ' (צילום: דנה מאירזון)
הבר ביץ'(צילום: דנה מאירזון)
  

בצדו הדרומי של חוף הדקל נמצא החוף של מוש, חוף שכולו שאנטי ואנרגיות טובות. את החוף הקים הזמר והיוצר מוש בן ארי והוא מזכיר קצת את חופי סיני הכול כך קרובה וכל כך רחוקה.

החוף של מוש (צילום: דנה מאירזון)
החוף של מוש(צילום: דנה מאירזון)

החוף הוא חוף אקולוגי ומפעיליו שמים דגש על שמירה על איכות הסביבה ומשאבי הטבע. במקום מגישים שייקים ותפריט צמחוני מגוון. מומלץ לבדוק בעמוד הפייסבוק את לוח ההופעות ולנסות לתפוס הופעה שווה.

 

נסיים את סיור החופים עם חוף חברת החשמל (חשמל על הגל). מדובר בחוף זעיר השוכן באזור רצועת החופים הדרומית, בין בסיס חיל הים לחוף הדקל. זהו חוף ציבורי פתוח, כאשר בצדו הדרומי ישנם תחנה מסודרת לספורט ימי עם סככת צל גדולה, מזנון עשיר וכיסאות ישיבה או מיטות שיזוף.

  

 

אחד הדברים המהנים במקום הוא המצוף שממנו הילדים אוהבים לקפוץ למים. בנוסף, במקום ישנה תחנת ספורט ימי הפתוחה החל מהשעה 9:00 בבוקר ועד שעות הערב, יש שפע של חנייה, קיימת גישה לנכים, ויש מקלחות חוף, שירותים כימיים, שמשיות, מיטות השיזוף וכיסאות – הכל ללא צורך בתשלום.

 

מהים נעבור אל ההרים. חוות הגמלים באילת היא מקום מקסים שכל הזמן מחדש וממציא את עצמו מחדש כדי לתת מענה לקהלים וגילאים שונים. מעבר לרכיבה על גמלים כדאי להגיע לכאן כדי לחוות טיול רייזרים (רכבי שטח) בלב הנוף המדברי המרהיב. עוד על הפרק: רכיבה בכרכרות הרתומות לאתונות ובילוי אתגרי בפארק החבלים שכולל 34 מסלולים ייחודיים ומאתגרים. לפרטים נוספים – הקליקו.

טיול רייזרים (צילום: אלי פרכטר)
רייזר בהרי אילת(צילום: אלי פרכטר)
   

 

הטופ שבטופ

טופ 94 הוא פארק אתגרים מושקע המשלב בתוכו מגוון רחב של פעילות אתגרית תחת קורת גג אחת. הפארק ברובו ממוזג ולכן מתאים לפעילות בכל השנה ומותאם למשפחות וקבוצות מאורגנות. על הפרק: קיר טיפוס בגובה של 19 מטרים, מסלול הקארטינג הארוך בארץ (כחצי קילומטרים). הפעילות מותרת לילדים מגיל 8 ובתנאי שגובהם 1.35 מטרים לפחות. יש גם מסלול שמותאם לילדים בגילאי 9-5.

 

פעילויות נוספות במקום: ירי בחץ וקשת, מתחם פיינטבול בשטח בנוי, מוזיאון נשק שבו מוצגים כלי נשק היסטורייםו כמובן קפיטריה. לפרטים נוספים – הקליקו

 

פסטיבל קצבי וטיולי עששיות בפארק תמנע 

ואם אתם כבר בסביבה, מה יותר נפלא מללון בפארק תמנע (כ-25 קילומטרים מאילת) תחת שמיים של מיליוני כוכבים בפסטיבל שכולו טיולים יומיים וליליים, סדנאות נגינה והפעלות ולקינוח הופעות חיות של אמנים שווים במיוחד? פסטיבל הקצב בתמנע חוגג 5 שנים וייערך השנה בימים שישי עד ראשון, 30-28 בספטמבר.

סיור עששיות בפארק תמנע ()
סיור עששיות בפארק תמנע
 

המבקרים יוכלו ליהנות מסדנאות נגינה והפעלות מגוונות, וכן מהופעות חיות של נטע ברזילי, אליעד נחום, סאבלימינאל ועוד. ניתן להזמין כרטיס משולב עם לינה במתחם באתר או בטלפון 08-6616976

 

בנוסף, בימי שלישי ורביעי מתקיימים במקום סיורי עששיות קסומים שבהם תוכלו לצאת לסיור שבו הפארק, על סלעיו ורכסיו, נצבע בתאורה עוצרת נשימה ומעוררת דמיון. לפרטים נוספים - הקליקו.

 

למידע נוסף על מקומות באילת היכנסו לאתר תאגיד תיירות אילת

 

להמלצות נוספות ועדכונים שוטפים הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "רגעים קטנים - מטיילים עם יעל לרנר ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
לשנרקל באילת
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים