אחרי תקופות לא פשוטות באשדוד: גלעד ילון יצא לבדוק מה חדש בעיר החוף
ב-11 ימי הלחימה של מבצע "שומר החומות" אשדוד ספגה לא פחות מ-250 טילים ב-82 אזעקות. מצב שהוציא את תושבי העיר, כמו את מרבית תושבי ישראל, מכל שגרה שהיא, לעיתים אף יותר מערים אחרות. העיר, שבימים רגילים יודעת להציע טיילת מלאה במסעדות ובתי קפה, חיי לילה וקולינריה מתחדשים, פארקים ואטרקציות לכל המשפחה - נעצרה בבת אחת. כעת, כשהמבצע הסתיים ושנת הקורונה הקשה גם מסומנת כנחלת העבר - אפשר ואף מומלץ להגיע לעיר החוף ולטייל בה.
14 צפייה בגלריה
חוף אשדוד
חוף אשדוד
יש לה חופים יפים אבל "אשדוד היא לא רק ים"
(צילום: גלעד ילון)
פעילות שתתאים לילדים ולגדולים - פארק אתגרים
על גדות נחל לכיש נמצא פארק אתגרים שמכיל בתוכו אטרקציות לילדים מגיל שנה ועד גיל 1. מה תמצאו כאן? מכוניות מתנגשות, קיר טיפוס, בריכת שחייה ופינות חי. לפארק התווספו בשנה האחרונה עוד אטרקציות שפונות גם לקהל המבוגר יותר. תוכלו לבחור בין שתי אפשרויות לנסיעה ברחבי הפארק: אופניים משפחתיים או טרקטורונים.
14 צפייה בגלריה
פארק אתגרים
פארק אתגרים
גלעד ילון על האופניים המשפחתיים
(צילום: גלעד ילון)
14 צפייה בגלריה
פארק אתגרים
פארק אתגרים
מתאים לכל הגילים: פארק אתגרים
(צילום: גלעד ילון)
14 צפייה בגלריה
אקסטרים בפארק אתגרים נחל לכיש
אקסטרים בפארק אתגרים נחל לכיש
ויש גם את הטרקטורונים לאוהבי האקסטרים
(צילום: גלעד ילון)
האופניים, שיכולים להכיל עד ארבעה מבוגרים ושני ילדים, מאובזרים בצילייה כך שאם יתמזל מזלכם בימים החמים ותהיה בריזת ים טובה - יהיה נעים לטייל בפארק הרחב תחת הצל תוך כדי רכיבה. בפארק ישנו נחל, בעלי חיים ונוף יפה שיוסיפו לחוויית הרכיבה שלכם.
אפשרות נוספת היא טיול טרקטורונים לחלק המזרחי של הפארק לכיוון ישוב ניר גלים. סיור רכיבה לוקח בערך שעה וחצי ותוכלו לבחור בין רכיבה רגועה יותר עם עצירות והסברים לבין רכיבה רצופה והקפות במסלולי שטח.
פרטים נוספים:
בווייז: פארק אתגרים. פתוח מדי יום בשעות 10:00 - 15:00,. ניתן לברר עוד פרטים במספר 053-3438182. מחיר לטרקטורון אחד או אופניים משפחתיים: 100 שקלים.

ישן וחדש במצודת אשדוד-ים והפארק האקולוגי

מהפארק והאתגרים הדרמנו אל הפארק האקולוגי ולמצודת אשדוד-ים הסמוכה. "המצודה מספרת על תולדות ארץ ישראל בתקופת הביניים", סיפר מדריך הטיולים, אלכסנדר אפשטיין, שפגש אותנו שם.
14 צפייה בגלריה
פארק אקולוגי
פארק אקולוגי
ברוכים הבאים לפארק האקולוגי באשדוד
(צילום: גלעד ילון)
לדברי אפשטיין, המקום היה מאוד מוזנח לפני שנה וחצי השמורה לא הייתה מונגשת ולא מגודרת. "היו פה חולות, זבל ולכלוך. אבל מאז עשו כאן עבודות שימור ועכשיו זה המקום הכי פופולרי באשדוד", הסביר המדריך. באים לכאן ילדים לפעילות ובלילה יש חיזיון אור קולי והמקום הפך לתוסס". מעבר לאתר היסטורי מרשים עם נוף לים, השכילו לייצר כאן מגוון פעילויות לילדים במצודה כמו חדרי בריחה לכל המשפחה ואפילו פעילויות VR.
14 צפייה בגלריה
המצודה
המצודה
המצודה
(צילום: גלעד ילון)
14 צפייה בגלריה
המצודה בלילה
המצודה בלילה
פתוחה גם בלילה
(צילום: גלעד ילון)
המצודה של היום היא לא המצודה של הלילה, וכשהחושך יורד מתחיל מופע אור-קולי מרשים במיוחד על חומות המצודה שאינו בוחל באמצעים טכנולוגיים.
14 צפייה בגלריה
פארק אקולוגי
פארק אקולוגי
פעם היה כאן מוזנח. הפארק האקולוגי
(צילום: גלעד ילון)
בסמוך למצודה תמצאו את הפארק האקולוגי החדש באשדוד. אפשטיין מספר כי הוא פארק מיוחד במינו שכמעט אין כמותו בארץ. "אם נסתכל במפה נגלה שלא נשארו הרבה רצועות חוף בישראל בגלל הבנייה האורבנית. הרעיון שעומד מאחורי הפארק הוא פשוט לשמור על רצועת החוף". הפארק משתרע על שטח של 300 דונם ויציע לכם שלושה מסלולים מעגליים, רובם לצד הים. לאורך המסלול תוכלו לעצור באחת מפינות החמד שהכינו בפארק או בבמות היוגה שנבנו במיוחד למבקרים. תמצאו כאן גם שלטי הסברה על כל האטרצקיות, החי והצומח באזור.
פרטים נוספים:
בווייז: מצודת אשדוד ים. פארק אקולוגי אשדוד, הכניסה חופשית. חדר הבריחה אורך כשעה ופועל מדי יום בשעה 16:00, מחיר למשתתף: 35 שקלים. עוד פרטים באתר.
החיזיון האור קולי מתקיים בימי שלישי וחמישי בשעה 20:00 למשך עשר דקות, מחיר: 10 שקלים למשתתף. להזמנות.

לחגוג את העדות השונות בחווית עמים

עוד מתחם חדש שנחנך לאחרונה באשדוד הוא חווית עמים. מקום שמציג וחוגג את העדות השונות המתקיימות באשדוד, "אשדוד נקראת בירת העלייה, יש פה עולים חדשים מ-99 מדינות", מספר המדריך אפשטיין.
14 צפייה בגלריה
אוהל חווית עמים
אוהל חווית עמים
פוגשים את כל העדות שיש באשדוד - חווית עמים
(צילום: Funia - Digital & Beyond)
בחווית עמים לוקחים אתכם למסע בין תרבויות ועמים שונים באמצעות סיפורים אותנטיים וטעימות קולינריות, כי כל מה שלא עובר בדיבור עובר דרך הבטן. בתוך האוהל יחכו לכם שישה בתים שמדמים את הבתים של אותם העמים, כל אחד עם השפע, הצבע והניחוחות שלו. סיפורים מתימן, טוניס, אתיופיה, ברית המועצות, הודו ועוד יחכו לכם באוהל כשבכל ביתן תחוו טקסים מסורתיים, מוזיקה וריקודים.
פרטים נוספים:
חווית עמים, בווייז: פארק אתגרים. בתיאום מראש. משך הפעילות כשעה וחצי. מחיר: משתנה לפי כמות המשתתפים.

להישאר ללילה בעיר: מלון סור לה מר

אחרי יום ארוך ומלא בפעילויות בעיר, שווה לשקול להעביר כאן את הלילה. בעתיד אמורים להיפתח באשדוד כ-20 בתי מלון חדשים, כך לפי גורמים המעורבים בפיתוח התיירות בעיר. בינתיים, יש כבר עכשיו כמה מלונות הקרובים לים שמחכים לכם, מלון הבוטיק סול לה מר הוא אחד מהם.
14 צפייה בגלריה
מלון
מלון
מגיעים לעיר ורוצים להישאר ללילה. מלון סול לה מר
(צילום: גלעד ילון)
המלון תמצאו חדרים ממוזגים עם מרפסת פרטית המשקיפה לחוף וכמובן אינטרנט וטלוויזיה וגם טרקלין משותף הפועל 24 שעות ביממה. "אפשר להגיד שבעשר השנים האחרונות חלה מהפכה בעיר ובתור מלון קטן שיושב על חוף הים - 75% מהתיירות אצלנו הייתה תיירות חוץ. כעת מגיעים אלינו יותר ישראלים משהיו מגיעים בעבר בגלל הקורונה", מספר ליאור טליאס, מנכ"ל המלון.
"כל מי שמגיע לפה מתפעל עד כמה לא הכיר את העיר עד היום. הוא מופתע מגודל העיר ומהניקיון שלה ולכן חלק נשארים פה גם לילה, כדי ליהנות ממנה ומחוף הים היפה".
פרטים נוספים:
בווייז: מלון סור לה מר, רחוב נורדאו 22. המחיר החל מ-650 שקלים ללילה לזוג. עוד פרטים במספר: 08-971-7222.

מאפים כמו בצרפת וקוקטיילים כמו בתל אביב

מי אמר שרק במרכז יש מסעדות עם מגוון אלכוהולי ואוכל עשיר? "אשדוד היא לא רק פעילויות ים וטיולים, אפשר לגלות פה סצנה קולינרית מפתיעה, המון ברים, מסעדות, חבר'ה צעירים שהרימו את העיר וממש מושכים אותה עד השעות הקטנות של הלילה", סיפר גבע מימון, אחד מבעלי מסעדת עלמא הנושקת לים האשדודי.
14 צפייה בגלריה
מסעדת עלמא
מסעדת עלמא
החבר'ה הצעירים שהרימו את העיר. מסעדת עלמא
(צילום: גלעד ילון)
המסעדה מציעה תפריט עשיר במנות, החל מדגים וסלטים ועד מנות מתוחכמות יותר בניחוח אירופאי. תגיעו צמאים כי גם קוקטיילים לא חסר כאן, ביחד עם האווירה של המקום - אתם עשויים לחשוב לרגע שאתם בתל אביב.
בווייז: עלמא, רחוב יונה הנביא 2. שעות פעילות ימים א'-ה' בשעות: 18:00 - 0:00. בימי שישי: 12:00 - 17:00 ובימי שבת: 12:00 - 0:00.
קפה ליאון רשת בתי קפה מקומית וקטנה, שבוחרת להישאר כך ולטפח כל אחד מארבעת סניפיה. המקום מקפיד על תפריט ואווירה בהשראת הקולינריה הצרפתית. הכל התחיל מלה ליונז, הקונדיטריה שקמה בשנת 1994 ואחראית עד היום לכל המאפים המתוקים והקינוחים בסניפי הרשת. מעבר לאווירה נעימה מומלץ לאכול גם כאן וליהנות מקפה טוב. תוכלו למצוא כאן תפריט עשיר של דגים, פסטות, מאפים וקינוחים וגם מנות בנדיקט שלא יביישו אף בית קפה במרכז.
14 צפייה בגלריה
קפה ליאון
קפה ליאון
כשצרפת מגיעה לאשדוד. קפה ליאון
(צילום: גלעד ילון)
14 צפייה בגלריה
קפה ליאון
קפה ליאון
בריושים וקרואסונים ברמה גבוהה
(צילום: גלעד ילון)
בווייז: קפה ליאון, מתחם ביג פאשן, דרך הרכבת 1, 08-631-5758. שעות פעילות ימים א'-ו' בשעות: 8:00 - 0:00. בימי שבת: 21:30 - 0:30.
ויש את ז'קוב דגים - חנות הדגים המשפחתית, הוותיקה והמקצועית באשדוד שפועלת כבר יותר מ-40 שנה. במקום תמצאו דגים טריים שנשלחים לכל רחבי הארץ. תוכלו גם לשבת סביב השולחנות שנמצאים ברחבת הדשא ולאכול דגים טריים שיכינו לכם על המקום, בוחרים בין מגוון הדגים הרחב ויושבים לאכול אותו במקום.
14 צפייה בגלריה
מסעדת ז'קוב דגים
מסעדת ז'קוב דגים
ז'קוב דגים
(צילום: גלעד ילון)
בווייז: ז'קוב דגים, המרכבה 9, 08-852-1215. פועל כל השבוע מלבד ימי שבת.
הכותב היה אורח של החברה לתיירות אשדוד.