(צילומים: יובל דקס ויניב כהן, רשות הטבע והגנים)

הקיץ כבר מעבר לפינה, וזה הזמן של כולנו לגלות מה מתחבא לנו מתחת לאף, כאן בישראל. כיצד עושים זאת? הכי פשוט: בנינו לכם תוכנית טיול מפורטת ליומיים, לשלושה או לארבעה ימים.
בתוכנית: מסלולי טיול קלילים בטבע, אתרי טבע ומורשת, מעיינות, אטרקציות, מקומות לינה ואוכל ועוד. והכל מודולרי להפליא: אפשר לנסוע ולטייל בדיוק לפי התוכנית, ואפשר לשלב, לערבב, לדלג או סתם לתת קפיצה אל יום הטיול שהכי נראה לכם מתוך רשימה זו.
40 צפייה בגלריה
שמורת הטבע מג'רסה
שמורת הטבע מג'רסה
שמורת הטבע מג'רסה
(צילום: דורון ניסים)
שימו לב: בימים אלו, מועדי ואופני הפתיחה של חלק מהאתרים משתנים ומתעדכנים כל העת. יש להתקשר לפני ההגעה. והפעם: אזור הגולן וסובב כינרת.
כותרת ביניים

מצוק הארבל

לא משנה אם הגעתם לאזור הכינרת מצפון, מדרום או ממערב. כדי לחוות את האגם הלאומי שלנו במלוא תפארתו, מומלץ להגיע למקום מיוחד במינו. בעבור מטיילים רבים, הר הארבל טומן בחובו את אחת מתצפיות הנוף המרשימות ביותר בישראל, בזכות מיקומו המושלם – גבוה מעל הכינרת.
40 צפייה בגלריה
גן לאומי ארבל
גן לאומי ארבל
גן לאומי ארבל
(צילום: גיל לפידות, רשות הטבע והגנים)
אך לעתים, לא מספיק לצפות בנוף, ועולה הרצון להתמזג בו. כיצד עושים זאת? פשוט מצטיידים במעט אומץ לב משפחתי, וצועדים בשביל הטיול המסומן שייקח אתכם על צלע ההר בשמורת טבע וגן לאומי ארבל. המסלול יספק לכם מבטים חדשים על הכינרת המוכרת, תוך שימוש ביתדות ברזל, סולמות ושאר מעוררי אדרנלין.
המסלול האתגרי ייקח אתכם אל "מבצר המערות", מתחם שבו מערות טבעיות, שלצדן התחולל קרב אכזרי בין חיילי הורדוס לבין מתנגדיו, שמצאו מסתור במערות. משפחות עם פעוטות, או מי שאינם מעוניינים לערוך את המסלול האתגרי, ימצאו את מבוקשם ב"שביל התצפיות", החולף בראש ההר ומספק מבטים פנורמיים אל מרחבי הגליל, הגולן והעמקים, ובו צועדים במסלול מעגלי המוגדר למיטיבי לכת המסומן בסימון שבילים שחור ואדום.
40 צפייה בגלריה
שמורת טבע ארבל
שמורת טבע ארבל
שמורת טבע ארבל
(צילום: ורד רבינוביץ')
הגעה: מכביש טבריה – צומת גולני (77), פונים בצומת כפר חיטים לכביש 7717, פונים ימינה בפנייה למושב ארבל, לפני הכניסה למושב לוקחים שמאלה ונוסעים כ-3.5 ק"מ עד האתר. הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

חמת טבריה

אחרי שירדתם מהארבל, דלגו אל גן לאומי חמת טבריה הקטן והאינטימי. נכון, יש פה נביעות חמות (מאוד!) של מים תרמו-מינרליים, כך ששווה לסמן את המקום להגעה נוספת בחורף, ולשכשוך רגליים בבריכות החדשות, אבל כעת מומלץ לבקר בבית הכנסת של סוורוס. כאן תגלו את אחד מהפסיפסים המרהיבים ביותר שנמצאו בבתי כנסת קדומים בארץ ישראל, והוא כולל כתובות, איורים ועיטורים.
40 צפייה בגלריה
גן לאומי חמת טבריה
גן לאומי חמת טבריה
המעיינות החמים בגן לאומי חמת טבריה
(צילום: זיו לוי, רשות הטבע והגנים)
הגעה: סמוך לכניסה הדרומית לטבריה. אפשר להגיע מכביש 90. הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים. (נכון לתחילת יוני, האתר פתוח רק בחמישי-שבת).

"המפל הנסתר"

רוצים לסיים את היום בטבילה טובה? אופציה ראשונה היא לדלג לצפון הכינרת, הישר אל עין איוב ("המפל הנסתר"). פעם זה היה סוד כמוס, וכיום המקום כבר "התגלה", אך עדיין – שומר על צביון ייחודי. במקום מפל גבוה הנופל הישר אל הכינרת, וכיף גדול לעמוד תחתיו ולקבל מטחים שעושים מסאז' נעים לראש ולגב.
הגעה: מחנים בחניון של הטבחה בצפון הכינרת. ישנו גם חניון מאולתר סמוך, המצוי בשולי הכביש. זהירות בחציית הכביש!

חוף שקמים ברניקי

אופציית הטבילה השנייה תהיה מוסדרת ורגועה יותר: חוף שקמים ברניקי ליד טבריה. החוף מוגדר "חוף שקט" (אסור להשמיע מוזיקה) שמנוהל על ידי איגוד ערים כינרת, ויש בו צמד קטעי רחצה מוכרזים, מרבדי דשא, שמשיות ופינת סתלבט.
הגעה: מכביש 90, דרומית לחוף חמי טבריה.
כותרת ביניים

שמורת המג'רסה / הזאכי

היום השני הוא בסימן מזרח הכינרת. כדאי להתחיל מוקדם, לפני החום הגדול, ולצאת לטיול מים בלתי נשכח בשמורת הטבע מג'רסה-הבטיחה (בקעת בית ציידה). צפו להרפתקאות בלב הלגונה הכי ישראלית שיש. הנופים כאן נבראו הודות להתנקזות של כמה מנחלי הגולן המגיעים אל הכינרת. התוצאה: המון מים, המון צמחייה – וגם עולם חי עשיר.
40 צפייה בגלריה
שמורת המג'רסה
שמורת המג'רסה
שמורת המג'רסה
(צילום: יעקב שקולניק)
אם הגעתם עם ילדים קטנים, נסו את "המסלול הרטוב", שנמתח על סימון שבילים ירוק ואורכו קרוב לקילומטר. כאן צועדים ממש במים (לעיתים צריך לשחות, כך שכדאי לארגן את הציוד בהתאם), ומרגישים כמו מגלי ארצות בלב הג'ונגל.
את הדרך חזרה ניתן לבצע במסלול יבש, הנע במקביל למסלול הרטוב. במקום יש שירותים ומלתחות, מי שתייה ושטח המיועד לפיקניקים. משפחות עם ילדים גדולים יותר, המחפשים אחר מסלול אתגרי, ינסו את מסלול הזאכי הסמוך, הדורש שחייה מעת לעת, אך כדאי מאוד לבדוק לפני ההגעה האם המסלול כבר נפתח למטיילים (נכון לתחילת יוני, המסלול סגור).
40 צפייה בגלריה
מג'רסה
מג'רסה
מג'רסה
(צילום: דובי זכאי)
הגעה: נוסעים בכביש המזרחי של הכינרת (כביש 92) לצומת מעלה גמלא ופונים מערבה בדרך מסומנת בסימון שבילים כחול על פי שילוט ההכוונה למג'רסה. הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

שביל "סובב כינרת"

לחילופין, אם לא רוצים להירטב יותר מדי, ניתן לבחור גם באחד ממקטעי שביל "סובב כינרת" – שביל שמקיף כ-90% מהכינרת ואורכו כ-53 קילומטרים. תכנונו של השביל החל לפני יותר מעשור, במטרה לאפשר הליכה או רכיבה על אופניים באופן חופשי סביב האגם הלאומי – שחלקים גדולים בחופיו היו עד אז מגודרים בעקבות השתלטות של גופים שונים או לא נגישים בשל סיבות אחרות.
40 צפייה בגלריה
גשר אריק לכפר נחום תצפית משביל חוצה כינרת
גשר אריק לכפר נחום תצפית משביל חוצה כינרת
גשר אריק לכפר נחום - תצפית משביל חוצה כינרת
(צילום באדיבות רשות הכינרת)
השביל מסומן בצבעים לבן-סגול-כחול, ומתוחזק על ידי רשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת. ניתן לעשות מקטע מלא או כמובן חלק ממנו. מקטעים יפים ומומלצים במיוחד הם מעין גב לקיבוץ האון, מגשר אריק לכפר נחום ומהגרין ביץ' למגדלא. פירוט המקטעים באתר רשות הכינרת.
40 צפייה בגלריה
מטיילים בשביל סובב כינרת
מטיילים בשביל סובב כינרת
מטיילים בשביל סובב כינרת
(צילום: רשות הכינרת)

נמל עין גב

ואם אתם כבר באזור, אתם מוזמנים לתצפית יפה על הכינרת מנמל עין גב הציורי. קחו בחשבון שבימים כתיקונם, מציע הקיבוץ שפע פעילויות, בהן סדנאות יצירה בעץ, שייט בכינרת (כולל חוויית "דייג לים אחד"), סיור לילדים בקיבוץ, טיולי סאפ וקיאקים ומסעדות דגים ובשרים משובחות.
40 צפייה בגלריה
נמל עין גב
נמל עין גב
נמל עין גב
(צילום: אשלי פירסון)
לכן, לפני שאתם מגיעים, כדאי לברר מראש מה מתקיים ומה לא, בהתאם למצב. פרטים בטלפון 04-6659800.

מצפה השלום

את שעות אחר הצהריים הנעימות מומלץ להקדיש לאתר שדורש דילוג קל מהמקום שבו אתם נמצאים. מדובר בטיול קצרצר באזור מצפה השלום בכפר חרוב. זוהי נקודת תצפית מהיפות שיש על הכינרת, ומכאן רואים היטב את הרי הגליל, עמק הירדן ומה שביניהם.
מומלץ לרדת מטה במדרגות, ולערוך מסלול טיול מעגלי קצר בשביל הבוסתנים שבשמורת הטבע סוסיתא, ייתכן שתצליחו לגלות שם את המעיין הנסתר. המסלול מסומן היטב בשטח (עניין של 1.5 ק"מ).
הגעה: מכביש 98, כמה מאות מטרים מדרום לכפר חרוב, פונים לפי השילוט מערבה.
כותרת ביניים
אז איך אתם רוצים לפתוח את היום השלישי? בטבילה מסעירה וטיול מהנה, במסלול תצפיות מרהיב או אולי בכלל בשיט אתגרי בקיאק?

נחל זוויתן

האופציה הראשונה מגיעה בדמות טיול בנחל זוויתן שבשמורת טבע יער יהודייה. שמורה גדולה זו מציעה נחלים, קניונים, מפלים וגם בריכות עמוקות. ככזו, היא מאכלסת לא מעט מסלולי טיול ברמות קושי שונות. אבל אתם כאן לטובת הקטע הקליל בנחל זוויתן בכניסה לשמורה תקבלו דפדפת מידע, מפה והסברים מפורטים על המסלול.
40 צפייה בגלריה
שמורת יער יהודיה בריכה בנחל זוויתן
שמורת יער יהודיה בריכה בנחל זוויתן
שמורת יער יהודיה, בריכה בנחל זוויתן
(צילום: גלעד כרמלי)
ניתן לבצע מסלול מעגלי שלם, שאורך מספר שעות, או רק לדגום את מפל הזוויתן – מה שידרוש פחות הליכה. כך או אחרת, הצטיידו בבגדי ים, כי לבריכות המים הללו אי אפשר לסרב.
40 צפייה בגלריה
נחל זוויתן
נחל זוויתן
נחל זוויתן
(צילום: אילן שפירא, רשות הטבע והגנים)
הגעה: ניתן להגיע לשמורה מכביש 87 העולה מהכינרת מכיוון צומת יהודיה, או מכיוון קצרין - בכביש 9088, בו פונים דרומה בצומת קצביה לכביש 87, עד הכניסה לשמורה. הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

שמורת גמלא

האופציה השנייה היא טיול תצפית בשמורת טבע גמלא. גם כאן מקבלים בכניסה מפה ודפדפת מידע על מספר מסלולים, ופשוט בחרו את מה שהכי מתאים לכם: תצפית אל מפל גמלא, מפל איתן הגבוה בישראל, תצפיות אל קינון העופות הדורסים, טיול בין הדולמנים הקדומים, ירידה אל שרידי בית הכנסת העתיק ועוד.
40 צפייה בגלריה
שמורת טבע גמלא
שמורת טבע גמלא
שמורת טבע גמלא
(צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים)
הגעה: מצומת מגשימים שבכביש 98 עולים לכביש 808 וממנו מערבה בצומת דליות לכביש 869. הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

קיאקים בירדן או בחצבאני

האופציה השלישית, במיוחד למי שפחות מתלהב ממסלולי הליכה, היא שיט בקיאקים – ניתן לבחור ב"קייקי מעין הגושרים" ולשוט במסלול המשפחתי או במסלול האתגרי בנחל שניר (החצבאני), או לבחור ב"קייקי כפר בלום" - שמציעים מסלול משפחתי ומסלול אתגרי שראשיתם בחצבני וסיומם בנהר הירדן.
אם לא מדובר ביום שבת, תוכלו לבחור גם באחד מאתרי השיט בנהר הירדן: "רפטינג נהר הירדן" מציעים שיט קיאקים או אבובים רגוע בנהר, ואפילו רפטינג סוער בירדן ההררי.
40 צפייה בגלריה
קייקי כפר בלום
קייקי כפר בלום
קייקי כפר בלום
(צילום: יוסי אלוני)
גם ב"אבו קיאק" שבפארק הירדן מציעים שיט קיאקים או אבובים בנהר, ו"אינדיפארק" שבעמק החולה, סמוך ליסוד המעלה, מציע מלבד השיט בתעלת הירדן גם פארק אטרקציות עם אומגה, פארק חבלים, מיני-גולף ועוד – והכל כלול בכרטיס אחד. ניתן גם להרחיק עד לירדן הדרומי ולהגיע ל"רוב רוי", שמציעים שיט בקיאקים ובקאנו אינדיאני בכל ימות השבוע.

כפר האמנים אניעם

וכעת, קצת אמנות לנשמה: שיטוט כיפי וגדוש בהשראה בכפר האמנים אניעם. יש פה גלריות שבהן אמנים ואמניות מציעים את יצירותיהם מתחומים שונים, בהן תכשיטים, הדפסים, ענתיקות, יודאיקה, וינטאג', פריטי עיצוב לבית, חפצים היסטוריים ונוסטלגיים, כלי קרמיקה, ציור, פיסול ועוד. והכל גדוש באווירה פסטורלית להפליא.
40 צפייה בגלריה
אווירה פסטורלית: כפר האמנים אניעם
אווירה פסטורלית: כפר האמנים אניעם
אווירה פסטורלית: כפר האמנים אניעם
גלריות הכפר פעילות מדי יום בין השעות 15:00-11:00.

עין אניעם

את הביקור בכפר האמנים ניתן לסיים בטבילה בעין אניעם הסמוך. למעשה, מדובר בבריכה גדולה בעומק של כ-1.5 מטרים שנוצרת באמצעות סכר בטון על אפיק מסיל אל-רנמה אשר זורם במקביל לנחל עיט.
את הבריכה מצלים עצי אקליפטוס, והתושבים התקינו עליהם אומגה ונדנדה מעל המים, שיכולות לשדרג את החוויה למבקרים במקום. לצד הבריכה יש שטח שבו ניתן לערוך פיקניק ולהקים אוהלים. רק שימו לב שהבריכה לא תמיד מלאה, משום שבעל החווה שמחזיק בשטח פותח לעתים את הסכר, ואז הבריכה מתרוקנת.
40 צפייה בגלריה
עין אניעם
עין אניעם
עין אניעם
(צילום: בר בן נעים)
הגעה: ביציאה מאניעם פונים צפונה (שמאלה) בכביש 808 לכיוון צומת המפלים. עוצרים ליד הוואדי הראשון, שנמצא כ-300 מטרים לאחר הפנייה. כ-150 מטרים בתוך הוואדי, מתחת לגוש אקליפטוסים, נמצאת הבריכה. יש לחצות גדר בקר כדי להגיע למקום.

יקבי רמת הגולן

מעדיפים אלכוהול במקום אמנות? נסו את מרכז המבקרים של יקבי רמת הגולן, המציע הכרות עם תהליכי ייצור היין, ביקור באולם שבו מצויות חביות היין וכמובן - טעימות שונות.
40 צפייה בגלריה
יין ישמח לבב אנוש: יקבי רמת הגולן
יין ישמח לבב אנוש: יקבי רמת הגולן
יין ישמח לבב אנוש: יקבי רמת הגולן
(צילום: עדי פרץ)
בנוסף, מציעים במקום סיורי עומק כגון סיורים חקלאיים, "סיור אהבה ויין", סיור חווייתי ברכבי שטח אל הכרמים של היקב, הכולל הכרות עם זני ענבי יין שונים ועוד. פרטים בטלפון 04-6968435 או באתר.

חוות ורד הגליל

ואם עדיין נשאר לכם כוח, למה שלא תצאו לרכיבת סוסים בשעות בין הערביים? נכון, היעד הבא דורש דילוג מערבה, אבל הנסיעה אינה ארוכה מדי (וחוץ מזה, ניתן לשלב את האטרקציה הזו גם ביום הראשון לטיול - לפני או אחרי ההגעה לארבל).
40 צפייה בגלריה
חוות הנופש ורד הגליל
חוות הנופש ורד הגליל
טיול סוסים סמוך לחוות הנופש "ורד הגליל"
(צילום: גלעד ילון)
מדובר בחוות ורד הגליל, המציעה טיולי רכיבה במגוון מסלולים בנופי הכינרת, הגליל והגולן. אפשר להזמין רכיבה של שעה בלבד, לצאת לטיול שקיעה ואפילו לחוויית רכיבה הכוללת לינה בשטח. אין צורך בידע מוקדם – פשוט הזמינו מראש והגיעו עם נעליים סגורות ומכנסיים ארוכים. הרכיבה מגיל 10, ולרוכבים במשקל של עד 100 ק"ג. פרטים בטלפון 04-6935785 או באתר.
כותרת ביניים

מבצר נמרוד

את היום הזה מומלץ להתחיל דווקא בנסיעה לנקודה הצפונית ביותר במסלול, ומשם פשוט לרדת בחזרה לכיוון המרכז. וכך מצפינים במעלה רמת הגולן, כאשר היעד הוא גן לאומי מבצר נמרוד. השוכן על רכס נישא ופוטוגני במיוחד – החרמון מצד אחד ועמק החולה בצד השני.
40 צפייה בגלריה
גן לאומי מבצר נמרוד
גן לאומי מבצר נמרוד
גן לאומי מבצר נמרוד
(צילום: מנו גרינשפן)
המבצר הקדום הוקם במאה ה-13 בידי האיובים, ועבר כמה וכמה גלגולים. כיום, מתמזג המבצר עם הטבע המקיף אותו מכל עבר. מעבר לתצפיות הנוף, אתם מוזמנים לחקור את סודות המבנה העצום, שבו אולמות אפלוליים, בריכת מים יפהפייה, מגדלים רמים ושאר הפתעות סטייל ימי הביניים. בנוסף, חפשו את מעבר הסתרים הסודי שחבוי בלב המבצר.
40 צפייה בגלריה
גן לאומי מבצר נמרוד
גן לאומי מבצר נמרוד
גן לאומי מבצר נמרוד
(צילום: מנו גרינשפן)
הגעה: על כביש 989, בין קריית שמונה לחרמון. הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

יער אודם

מכאן מדרימים אל שמורת יער אודם, שבה חבויה "הג'ובה הגדולה". כאן, בלב יער מסתורי ויפה, מתחבא מכתש ענקי, ששוליו עטויי עצים. מכתש זה נוצר בעקבות תהליכים גאולוגיים קדומים, שכללו התפרצויות געשיות. קוטרו של "בור" אדיר זה כ-200 מטרים, וזוהי נקודה מצוינת לפיקניק בלב היער.
40 צפייה בגלריה
יער אודם
יער אודם
יער אודם
(צילום: אוהד גיגי)
הגעה: מכביש 98 לכביש 978 וממנו לפי השילוט, קצת אחרי כביש הגישה למושב אודם. סימון השבילים שחור.
40 צפייה בגלריה
(צילום: אבי הירשפלד)
ואם אתם עם ילדים קטנים, מומלץ לבקר ביער האיילים הסמוך, במושב אודם. מעבר למפגש מרתק עם האיילים שמתגוררים במקום ולימוד על אורחות חייהם, יש פה מספר רב של אטרקציות לילדים, בהן רכיבה על סוסי פוני, אומגה, טרמפולינות, משחקייה, מכוניות פדלים, מגלשת אבובים יבשים, פינות פיקניק ועוד. פרטים בטלפון 050-8723920 או באתר.

הר בנטל

ואם אתם כבר באזור, אל תוותרו על תצפית מראש הר בנטל, מגובה של 1,165 מטר מעל פני הים.
40 צפייה בגלריה
הר בנטל
הר בנטל
הר בנטל
(צילום: גלעד כרמלי)
מכאן ניבטים מרחבי הגולן, כמו גם שטחים מסוריה השכנה. ראש ההר מעוטר בפסלים סוריאליסטיים, במוצב צבאי ששימש בעבר את צה"ל ושאר הפתעות.
הגעה: מכביש 98 לקיבוץ בנטל, ומשם לפי השילוט.

קטיף בעין זיוון

אופציה נוספת לחוויה משפחתית באזור מגיעה בדמות קטיף עצמי בבוסתן בראשית בקיבוץ עין זיוון. הרעיון: קוטפים ואוכלים כמה שרוצים, ועל הדרך נהנים מהאטרקציות לכל המשפחה ומפינות הפיקניק שמציע המקום.
40 צפייה בגלריה
קטיף דובדבנים בבוסתם עין זיוון
קטיף דובדבנים בבוסתם עין זיוון
קטיף דובדבנים בבוסתן עין זיוון
(צילום: עדי פרץ)
כדאי לדעת כי עד סוף חודש יוני ניתן לקטוף דובדבנים, ולאחר מכן – אסנה ופטל. פרטים בטלפון 073-7576880 או באתר.

עין מוקש

ואת היום הארוך הזה, מומלץ לקנח בטבילה באחד ממקורות המים הכי מדליקים באזור: עין מוקש. שמות הרי לא נותנים סתם כך, ועין מוקש קרוי כך בשל העובדה שהוא מצוי בשטח שעטוף בשדות מוקשים. אך אל דאגה – ישנו שביל טיול מסודר שמוביל מהחנייה ועד לבור המים העמוק והמרשים שבו תטבלו. פשוט הקפידו לצעוד בשביל המסומן בלבד.
אזור מזג אוויר
אם אתם עם ילדים, השגיחו עליהם היטב, מאחר שהמים עמוקים מאוד. קחו גם בחשבון שלכאן מומלץ להגיע לאחר שעות החום, ולקראת בין ערביים, מאחר שאין פה צל. הגעה: מכביש 98, מזרחית לצומת עין זיוון, לפי השילוט. אין לרדת מהשביל המסומן.
כותרת ביניים
בין המסעדות באזור, ניתן לציין את "טיביס" של השף חיים טיבי (04-6330885) – אשר פועלת בחוות הסוסים "ורד הגליל" ומתמחה בבשרים מובחרים מעדרים הגדלים בגליל ובגולן, וכן את מסעדת "ג'ויה" האיטלקית בראש פינה (04-8589099) ואת מסעדת הדגים בנמל עין גב, השוכנת ממש על החוף מול הנוף של הכינרת (04-6658136).
40 צפייה בגלריה
מסעדות רומנטיות בארץ לוולנטיין
מסעדות רומנטיות בארץ לוולנטיין
רומנטית: מסעדת "טיבי'ס"
(צילום: איתיאל ציון)
גם קיבוץ עין זיוון שבצפון הגולן מציע כמה אפשרויות קולינריות, בהן "הבית של אביבה" – שאליו ניתן להגיע בתיאום מראש וליהנות מהאוכל הביתי שאביבה זנדברג מבשלת לאורחיה כבר 21 שנה (050-7962080), מאפיית "מטרלו" שנפתחה רק לפני כמה חודשים ומציעה תפריט המבוסס על מאפים מיוחדים (054-246-8019), יקב בהט שמציע טעימות יין לצד תוספות שונות (04-6993710) וכן כפר הנופש עין זיוון שמציע ארוחת בוקר מושקעת גם לאורחים מבחוץ (04-6993610).
40 צפייה בגלריה
מטרלו
מטרלו
מאפים מיוחדים במאפיית "מטרלו"
(צילום: עדי פרץ)
אם אתם שישה מטיילים לפחות, תוכלו לתאם אירוח וארוחה ב"הטובים של שפרה" בקיבוץ מרום גולן – שפית שמגישה ארוחות גורמה מיוחדות בשילוב מוצרים מהגולן (050-5303351).
אפשרויות נוספות הן "גיליס" במושב נוב – שם סמוך לקצבייה הוותיקה פועלת בימי חמישי גם מסעדה (04-6763555), מאפיית "הנחתום" ביישוב בני יהודה שבדרום הגולן (04-6601222) ומתחם "קדם כפר יין" מול הכניסה לנחל ג'ילבון שכולל את בית הקפה AdiKa ויקב אסף (054-3915552).
40 צפייה בגלריה
בתי קפה בצפון
בתי קפה בצפון
AdiKa - בית קפה עם נוף מרשים
(צילום: אסף קרלה)
ואם אתם מעוניינים לטעום אוכל דרוזי, מומלץ להרחיק צפונה עד מג'דל שמס. בין המסעדות הרבות שפועלות שם, אחת המומלצות ביותר היא מסעדת "אליאסמין" (לפרטים: 050-2174291), שממוקמת בתוך בית עתיק שנבנה ב-1870 ונשאר כמעט כפי שהיה במקור.
40 צפייה בגלריה
מסעדת "אליאסמין"
מסעדת "אליאסמין"
מסעדת "אליאסמין"
(צילום: גלעד כרמלי)
לחילופין, ניתן לתאם אירוח "אצל מונה" (050-6339275) בביתה של מונה ספאדי, וליהנות מארוחה גדולה ואותנטית.
40 צפייה בגלריה
אירוח ביתי אצל מונה ספאדי
אירוח ביתי אצל מונה ספאדי
אירוח ביתי אצל מונה ספאדי
(צילום: גלעד כרמלי)
40 צפייה בגלריה
הקינוחים של מונה ספאדי
הקינוחים של מונה ספאדי
הקינוחים של מונה ספאדי
(צילום: גלעד כרמלי)
אם חשקתם דווקא רק בפיתה דרוזית מסורתית עם לאבנה וזעתר, תמצאו את אחת הטובות ב"פיתה וקפה אהל" (052-6661373) ברחוב הראשי של הכפר. ואל תשכחו לעצור לקינוח ב"ממתקי אבו-ג'בל" (04-6871515) - הכנאפה מושלמת.
40 צפייה בגלריה
מסעדת "פיתה וקפה אהל"
מסעדת "פיתה וקפה אהל"
הפיתה המושלמת במסעדת "פיתה וקפה אהל"
(צילום: גלעד כרמלי)
ואם הגעתם לכפר בערב, אל תפספסו את Green Apple (לפרטים: 04-6871400) - פאב-מסעדה שיזכיר לכם את אירלנד, וגם את WHY? (לפרטים: 054-7937187), הפאב הראשון שנפתח בכפר.
40 צפייה בגלריה
פאב Green Apple
פאב Green Apple
פאב Green Apple
(צילום: גלעד כרמלי)
ובאשר ללינה, באופן טבעי אזור סובב כינרת ורמת הגולן משופעים במספר רב של מקומות לינה מכל סוג, גודל, טעם ותקציב – ממתחמי קמפינג, דרך צימרים ובתי הארחה ועד למלונות יוקרה. ניתן כמובן ללון בנקודה אחת ולצאת למעין "טיול כוכב", או ללון מדי יום או יומיים במקום אחר.
40 צפייה בגלריה
בלום וילג'
בלום וילג'
בלום וילג'
(צילום: גלעד שושן)
בין האופציות המובילות ניתן לציין את כפר הנופש עין זיוון שבו 49 בקתות אירוח מעץ וכן אפשרות ללינה זולה ב"חאן הדרכים" הממוקם בשטח מטעי הפרי (04-6993610), "הגושרים מלון בטבע" הממוקם על שרידיו של ארמון עות'מאני סמוך לנחל דן (6816001- 04), מתחם הקמפינג והגלמפינג "בלום וילג'" על גדות הירדן (04-6395618), וכן כפר הנופש עין-גב שבו 178 יחידות נופש על שפת הכינרת (04-6659800).
40 צפייה בגלריה
הגושרים מלון בטבע
הגושרים מלון בטבע
"הגושרים", מלון בטבע
אפשרויות נוספות הן סוויטות הנופש של "נוף בראשית" במושב נאות גולן (054-4765077), חאן "סיני בגולן" בגבעת יואב (052-3213005), בקתות העץ של "דבש בגולן" במושב מעלה גמלא, מתחם הסוויטות "מילס" בנווה אטיב, ולקהל הדתי – בקתות "אפיקי מים" במושב אבני איתן (052-5869713).
40 צפייה בגלריה
כפר הנופש עין זיוון
כפר הנופש עין זיוון
כפר הנופש עין זיוון
אפשרות נוספת ופחות מוכרת היא ללון בכפר הדרוזי מג'דל שמס - שנפתח בשנים האחרונות בגדול לתחום התיירות לאחר שנים של התבססות על חקלאות, ומציע כבר כ-200 חדרי אירוח.
40 צפייה בגלריה
סיור במג'דל שמס 2
סיור במג'דל שמס 2
מג'דל שמס
(צילום: גלעד כרמלי)
אחד המלונות המפוארים בכפר הוא Lamita Hotel (לפרטים: 054-9743055) שנפתח במבנה שבו פעלה בעבר שלוחת מכללת סכנין, ומציע שמונה חדרי אירוח ענקיים. מלון יוקרתי נוסף, "יהלום לבן בחרמון" (לפרטים: 050-3781522), מציע 14 חדרים - כל אחד מהם ייחודי ושונה מהשני.
40 צפייה בגלריה
חדר במלון Lamita
חדר במלון Lamita
חדר במלון Lamita
(צילום: גלעד כרמלי)
40 צפייה בגלריה
חדר המלון "יהלום לבן בחרמון"
חדר המלון "יהלום לבן בחרמון"
חדר המלון "יהלום לבן בחרמון"
(צילום: גלעד כרמלי)
המלון הגדול ביותר באזור, מלון "נרקיס" (לפרטים: באתר או ב-04-6982961), היה הראשון שנפתח במג'דל שמס ומציע 21 חדרי אירוח ממש במרכז הכפר, על הכביש שמוביל לחרמון. מלונות נוספים הם Legacy Village (לפרטים: 052-6251435) שמאופיין בעיצוב אורבני-מערבי, ומלון "מרכז הירח" שמציע בין היתר סאונה עם חלון שקוף אשר צופה על ברכת רם.
40 צפייה בגלריה
חדר במלון "נרקיס"
חדר במלון "נרקיס"
חדר במלון "נרקיס"
(צילום: גלעד כרמלי)
מג'דל שמס מציעה למבקרים גם מגוון צימרים - אחד המיוחדים שבהם הוא מתחם הצימרים White Suite (לפרטים: באתר או ב-050-5200222) שממוקם בלב מטעי התפוחים והדובדבנים בבקעת יעפורי.
40 צפייה בגלריה
הצימרים White Suite
הצימרים White Suite
מתחם הצימרים White Suite
(צילום: גלעד כרמלי)
לא רחוק נמצא גם מתחם "עמרו צימרים" (לפרטים: 050-5203276), אשר לא מתבסס רק על לינה - אלא גם על סדנאות ליקוט ובישול בטבע, שאותן מעבירה בעלת הצימרים סחר עפיף. מתחם צימרים מושקע נוסף הוא "מירווה" שנמצא ממש בקצה הכפר, לא רחוק מ"גבעת הצעקות".
40 צפייה בגלריה
סיור במג'דל שמס 8
סיור במג'דל שמס 8
ברכת רם
(צילום: גלעד כרמלי)
מלבד אלו שציינו כאן, באתר "תיירות גולן" תוכלו למצוא מגוון רחב של מסעדות ושל מתחמי לינה נוספים הפועלים באזור.
למעוניינים במסלולי טיול נוספים באזור - אתר רשות הטבע והגנים מציע 300 מסלולי טיול חינמיים, ומומלץ לעיין בהם בטרם היציאה לטיול. לחיפוש אחר מסלולי הטיול – הקליקו כאן.
חשוב לדעת: הכניסה לגנים הלאומיים ולשמורות הטבע היא בתשלום, וכן נדרש רישום מראש באתר רשות הטבע והגנים: פרטים נוספים בטלפון 3639*.