החברה להגנת הטבע תקיים החל מיום שישי הקרוב, בין 17 ל-26 במאי, את אירוע שבוע הטבע העירוני 2024 שבמסגרתו יתקיימו עשרות טיולים ופעילויות ברחבי הארץ לכל המשפחה בחינם, או בעלות נמוכה. הפעילויות חולקו לפי אזורים וכל שנותר הוא להיכנס לאתר, לבחור את האזור המועדף, לעבור על הרשימה ולהירשם בהתאם להנחיות.
הערים והמועצות שישתתפו ויתקיימו בהן פעילויות הן: קצרין, נהריה, חיפה, חדרה, נצרת, חריש, עין ורד, כפר סבא, הוד השרון, כפר ברע, הרצליה, תל אביב, ירושלים, מבשרת ציון, צור הדסה, נס ציונה, רחובות אשדוד, מועצה אזורית חוף אשקלון, באר שבע, מצפה רמון ואילת. בערים נוספות ברחבי הארץ ובשיתוף פעולה עם מחלקת חינוך לקיימות, של משרד החינוך, יתקיימו פעילויות מעשירות, במסגרת מערכת החינוך, בבתי ספר ובגנים.
בין הפעילויות: סיורי עששיות בעקבות חיות הלילה, תצפיות כוכבים, משחקי ניווט, שקיעה וזריחה עם ציוץ הציפורים, פילאטיס ויוגה בטבע, היכרות עם פינות חמד חדשות ועוד.
במקומות רבים הפעילות מובלת על ידי קבוצות, ארגונים וועדי פעולה שוחרי טבע וסביבה, כגון מצילים את הרי ירושלים, מצילים את נחל סעדיה, פעילי פארק השרון, שומרי הטבע בבאר שבע, מגמה ירוקה, מינהלים קהילתיים בירושלים, שומרי הגבעות בנס ציונה ועוד.
3 צפייה בגלריה
עין לבן, הרי ירושלים
עין לבן, הרי ירושלים
עין לבן, הרי ירושלים
(צילום: פזית שביד-שייט, החברה להגנת הטבע)
3 צפייה בגלריה
גבעות הכורכר נס ציונה
גבעות הכורכר נס ציונה
גבעות הכורכר נס ציונה
(צילום: אבי מועלם)
3 צפייה בגלריה
עמק הצבאים
עמק הצבאים
עמק הצבאים
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע.)
פזית שביד-שייט, מנהלת שותפויות בחברה להגנת הטבע ומובילת הפרויקט, אמרה: "היום יותר מתמיד אנו זקוקים לטבע הנגיש והקרוב כאוויר בריא שנותן נשימה ארוכה ומחזק במצבים הקשים ובתקופת אי-הוודאות הפוקדת אותנו. הטבע הוא עוגן חשוב של יציבות, ומקום מפלט מרגיע לחיי היום-יום. התקופה האחרונה מלמדת אותנו כמה חשוב לשמור ולטפח פינות שכאלה ברחבי העיר והיישוב, ומדוע צריך לפעול ביחד עם הרשויות כדי ליצור בכל עיר רשת של אתרי טבע נגישים לכלל התושבים.
"הטבע שבעיר מאפשר לנו המון דברים נעימים וחשובים: לשפר את איכות האוויר שאנו נושמים, ליהנות מצל עצים, במיוחד בשדרות, המפחית את החום בסביבתו, למצוא בילוי קצר ונעים של אחר הצהריים עם המשפחה והקהילה, להתפעל מפריחה יפה ומציוץ ציפורים, לפגוש את בעלי החיים שנמצאים בקרבנו ולמתן את תופעת ההצפה, בעתות של גשמים חזקים.
"זהו גם שבוע של לילות ירח מלא, ימי אחר צהריים ארוכים במיוחד ומזג אוויר שמתאים בעיקר לצאת השכם בבוקר לטיול שחרית עם ציוץ הציפורים ולטיולים של בין ערביים ושקיעה ליד הים, הנחל או המעיין, הקרובים לבית. אנחנו קוראים לממשלה לקדם רשת אתרי טבע עירוניים ולרשויות המקומיות - לקדם שמירה על אתרים אלה והנגשה בת קיימא שלהם לציבור הרחב".
לרשימת הפעילויות והאירועים - הקליקו.
פורסם לראשונה: 12:07, 28.05.23