שמורת יער יהודיה בגולן. פרטים בהמשך הכתבה
(צילום: גורגי נורקין ורינת רוסו, רט"ג)


החופים הטובים ביותר בכינרת

סביב הכינרת 35 חופי רחצה מוכרזים שבהם פועלים שירותי הצלה. 12 מהם נמצאים לחופי העיר טבריה, בעוד 17 חופים שייכים לאיגוד ערים כינרת ומוגדרים כחופים שקטים שבהם נאסרת הפעלת מוזיקה והכנסת מערכות הגברה. חמישה חופים נוספים שייכים למועצה האזורית עמק הירדן, וגם למועצה המקומית מגדל חוף אחד משלה. חלק מהחופים מסודרים מאוד ומציעים לרוחצים מגוון שירותים נלווים, אפשרויות קמפינג ואפילו אטרקציות ייחודיות. בכתבה שפרסמנו מוקדם יותר הקיץ בחרנו את 11 החופים שלדעתנו הם הטובים ביותר בכינרת.
6 צפייה בגלריה
חוף גופרה
חוף גופרה
חוף גופרה שבכינרת
(צילום: מאיר אוחיון, איגוד ערים כינרת)
6 צפייה בגלריה
חוף חוקוק צפון
חוף חוקוק צפון
חוף חוקוק צפון
(צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת)

שני מסלולי טיול רטובים ופחות מוכרים בגולן

בשיפוליה המערביים של רמת הגולן נובעים כמה מעיינות שהזינו בעבר את ימת החולה, וכעת זורמים אל תעלות הירדן שהחליפו את האגם שיובש. שניים מהם, עין תינה ועין דיבשה, מציעים מסלולי טיול יפים ורטובים – ומושלמים ליפים אלו. אתם מוזמנים להיכנס לכתבה - ולקרוא עליהם בהרחבה.
6 צפייה בגלריה
מפל התאנה בעין תינה
מפל התאנה בעין תינה
מפל התאנה בעין תינה
(צילום: גלעד כרמלי)

מסלולים רטובים ומפלים: הכירו את יער יהודיה

שמורת יער יהודיה היא שמורת הטבע הגדולה ביותר ברמת הגולן, ונדמה שיש בה הכל: נחלים עתירי מים, מפלים גבוהים, קניונים עמוקים, לגונות ואגמונים, תופעות וולקניות, פרחים נדירים ובעלי חיים רבים – והכל בתוך יער רחב ידיים של עצי אלון התבור המשתרע בדלילות בין קצרין לכינרת.
אז אתם בעניין של מסלול הליכה רטוב, רחצה בבריכה טבעית, טיול פריחה או אולי סנפלינג אתגרי? קבלו את המדריך המלא.
6 צפייה בגלריה
מפל יהודיה
מפל יהודיה
מפל יהודיה
(צילום: ג'ורג' נורקין, רשות הטבע והגנים)

"בריכות גן עדן" ונוף מהפנט: הכירו את נחל כזיב

נחל כזיב שבגליל המערבי הוא אחד מנחלי החוף הבודדים בישראל שמימיהם נותרו לא מזוהמים, אך שמורת הטבע שבשטחה הוא זורם היא הרבה יותר מאתר רחצה: תצפיות נוף מרהיבות, מעיינות צלולים, בעלי חיים וצמחים נדירים, אתרים ארכיאולוגיים ייחודיים ומרתקים – והכל בלב חורש טבעי וירוק לאורך כל ימות השנה.
אז אתם מעוניינים לטבול במעיין, להשתכשך במפל, לגלות מבצר צלבני מיוחד, לפגוש את אחד מפרחי הבר היפים והנדירים ביותר בארץ או אולי דווקא להכיר את "האיש שבקיר"? קבלו את המדריך המלא לטיולים בנחל כזיב.
טיול ב"בריכות גן העדן" של נחל כזיב
(צילום: צור מוסרי)

6 צפייה בגלריה
נחל כזיב
נחל כזיב
נחל כזיב
(צילום: איילה מוסרי)

כשנחלים נפגשים: 5 טיולים לפינות חמד רטובות בצפון

טיולי מים מומלצים
(צילום: מלונות מטיילים )

הם יכולים להתחבר בנינוחות לא מורגשת כמעט שתאפשר טבילה או שיט בקיאק, או להיפגש בסערה שוצפת שתהווה סכנת חיים מרהיבה. כך או כך מפגשי נחלים הם יעד טוב לטיול קייצי ומרענן. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא על כמה מהמובחרים שבהם.

5 דקות הליכה מהאוטו – ואתם במים

כל משפחה שיוצאת לחופשה בקיץ מכירה את התסריט הבא – נסיעה ארוכה עד ליעד הנכסף, וחייבים לעצור להתרענן בדרך, אחרת נשתגע. אבל... למה לעצור שוב בעוד תחנת דלק משעממת, כאשר במרחק של דקות ספורות מכבישי הארץ יש מעיינות ובריכות מים מרעננות שיעבירו לכם את היום בקרירות ונעימות? בכתבה הבאה ריכזנו לכם המלצות לכמה נקודות טבילה כיפיות, שידרשו מכם במקסימום כמה דקות הליכה.
6 צפייה בגלריה
עין טמיר
עין טמיר
עין טמיר - הפרטים המלטים בכתבה
(צילום: אמיר ירחי)

10 מסלולי הנחלים הטובים בישראל

מנחל זוויתן שבגולן, דרך נחל עמוד שבגליל ועד לנחל פרת שבדרום – אם הגעתם עד לכאן בכתבה ודאי כבר הבנתם שטיולים בתקופה הזאת של השנה חייבים לכלול טבילה כלשהי, והכתבה שפרסמנו מוקדם יותר הקיץ תעזור לכם לעמוד במשימה.

הנחלים השווים בישראל
(צילום: יובל דקס, רשות הטבע והגנים)