לינת קמפינג בחיק הטבע היא תענוג אמיתי ואותנטי עבור זן מסוים של מטיילים קשוחים וחובבי מדורות שלא נרתעים מקצת אי נוחות, ויודעים כיצד להתעלם מהיתושים של הערב, הזבובים של הבוקר, הלכלוך והזיעה של הצהריים והאבנים מתחת לשק השינה. בתמורה הם זוכים ליהנות מציוץ הציפורים בזריחה, יללות תנים באמצע הלילה ושקיעות מושלמות עם קפה חזק שבושל על מדורה. לכן, שמחתי מאוד כשקיבלתי הזמנה מסקרנת ויוצאת דופן להתארח ללילה קסום בחיק הטבע, ולהתנסות בלינת גלמפינג בכרכרת עץ מעוצבת שחונה סמוך למעיין סודי.
לינת שטח בכרכרה
(צילום: אסף קמר)

שעת אחר צהריים אביבית בעמק יזרעאל האהוב. בהזמנה הרשמית ללינה בכרכרה נכתב כי עלינו להביא שישיית מים, חומר נגד יתושים, פנס, עזרה ראשונה ופק"ל קפה. רמז עבה לכך שעל אף שמדובר בלינה בכרכרת עץ, אנחנו עדיין ישנים בשטח, ולא מדובר בחוויה עם תנאים שדומים ללינה בבית מלון.
אמיר שמר, היזם התיירותי החרוץ שלמד את רזי המקצוע יוצא הדופן בתעשיית הגלמפינג והתיירות של אפריקה, וכיום מפעיל במקביל גם אטרקציה של טיסה בכדור פורח בגלבוע, שולח לי את המיקום הסופי של הכרכרה המסתורית ומבקש כי לא אציין את שמו ומיקומו המדויק של המעיין הסודי שבו נעביר את הלילה.
כ-300 מטרים מהחניון המפורסם של אחד המעיינות היותר פופולריים בעמק, אנחנו מגלים חורשה מוצלת, מעין בוסתן של עצי תות מלאים בפירות אדומים ומתוקים ופלג מים מרענן עם שפיריות וצמחיית קנה צפופה. מתחת לאחד העצים אנחנו מבחינים לפתע בכרכרת עץ יפהפייה בסגנון המערב הפרוע. במבט ראשון נראה כי הכרכרה וכל ציוד הקמפינג המשודרג הנלווה אליה הם תפאורה מושקעת של תוכנית ריאליטי שידוכים רומנטית, ולא פרק בהישרדות.
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
ברוכים הבאים לכרכרת הגלמפינג
(צילום: אסף קמר)
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
שתי הקומות של הכרכרה
(צילום: אסף קמר)
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
(צילום: אסף קמר)
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
העצים מוכנים למדורה
(צילום: אסף קמר)
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
השירותים
(צילום: אסף קמר)
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
נסורת במקום מים
(צילום: אסף קמר)
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
מקלחת
(צילום: אסף קמר)
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
אזור ה"ספא"
(צילום: אסף קמר)
שמר גאה מאוד במעשי ידיו. הוא בדיוק סיים לפרוש את הציוד, וכעת הוא לוקח אותנו לסיור מאורגן באתר. "אנחנו מספקים לינה חווייתית בשטח. יש לנו כרכרה צוענית, כרכרה איטלקית, כרכרה באווירת גולשים וזאת הכרכרה בסגנון המערב הפרוע. לכל כרכרה יש סיפור ועיצוב ואווירה שונים, כך שהלקוחות יכולים לבחור את הפנטזיה שלהם בטבע. יש לנו מיקומים שונים לכרכרות בהתאם לעונות השנה, בקיץ בקרבת מעיינות ונחלים ובחורף בתוך יערות עבותים. לא מדובר במתחם לינה מאורגן אלא ממש בחיק הטבע.
"לינה בכרכרה בחיק הטבע לא מתאימה לכל אחד. גם אם הכרכרה נראית מאוד יפה ומצטלמת מצוין לאינסטגרם, היא מתאימה בעיקר לאנשים שאוהבים לישון בטבע. אז מי שרוצה לישון בטבע באווירה מפוצצת בסטייל מוזמן".
"הלינה בכרכרה לא מתאימה לכל אחד, אלא למי שאוהב לישון בקמפינג ומחפש תנאים יותר טובים. המוצר התיירותי הזה מלא במחשבה, יצרנו את הכרכרה הראשונה לשימוש עצמי וגילינו שאנשים מאוד אוהבים אותה ואת כל החוויה, וכך העסק נולד".
מי הקהל שבא לפה? "חשוב לי להדגיש שוב שלינה בכרכרה בחיק הטבע לא מתאימה לכל אחד. גם אם הכרכרה נראית מאוד יפה ומצטלמת מצוין לאינסטגרם, היא מתאימה בעיקר לאנשים שאוהבים לישון בטבע. אז מי שרוצה לישון בטבע באווירה מפוצצת בסטייל מוזמן".
התחנה הראשונה בסיור מתחילה בשולחן רומנטי של מסעדה איטלקית עם מפה אדומה, כיסאות עץ יציבים וסלסילת קש עם כוסות זכוכית ויין אדום, קופסת עוגיות, סבון ידיים מוצק כמו פעם ומשחקי קופסה. מתברר שכאן אוכלים את ארוחת הערב. השולחן החגיגי באמצע השטח ראה לא מעט הצעות נישואים.
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
משחקי קופסה
(צילום: אסף קמר)
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
שולחן רומנטי שראה כבר הצעת נישואין אחת או שתיים
(צילום: אסף קמר)
מאחורי השולחן הרומנטי מתחיל הסלון המפנק של הכרכרה המורכב מכיסאות מתקפלים, מחצלת, פסלי עץ וריהוט בסגנון המערב הפרוע, תאורת חשמל ונרות, משחקי קלפים ורמקול נייד מוטען עם פלייליסט של מוזיקת קאנטרי, כדי להשלים את אווירת הקאובוי המהנה.
התחנה השנייה בסיור סביב הכרכרה היא אתר המדורה המשודרג, הכולל ערימה מעוצבת של בולי עץ יבשים ומוכנים ללילה, חצובת ברזל לבישול פויקה - ממש כמו בסרטי המערבונים הישנים - מדליק פחמים מפנק עבור מי שמתקשה להדליק מדורה בחיק הטבע וכיסאות נוח.
התחנה השלישית היא מקלחת שטח צנועה עם 70 ליטר מים המתחממים באמצעות גז - כמות מים שמספיקה לשתי מקלחות, והתחנה הרביעית והמסקרנת במיוחד היא כיסא אסלה מפלסטיק שהורכב על קוביית עץ יציבה והונח מתחת לאחד העצים הסמוכים לכרכרה. במקום מים בניאגרה יש נסורת, ויש גם נוף מרהיב של יער וקצת זבובים.
שמר מבקש להדגיש שלא מדובר במקלחת ושירותים של בית מלון, אלא בתנאים משודרגים של השטח. "אנחנו הקמנו את המקלחת הזאת במיוחד היום בשבילכם מאפס, בשטח מאוד נדיר לקבל תנאים של מקלחת עם זרם טוב ומים חמים. בתוך השירותים יש דלי עם נסורת שמנטרלת את הריח וסופגת כל דבר, ובדלי נוסף יש עוד נסורת, ועושים מה שעושים מול הנוף ומכסים".
מה לגבי פרטיות? "אפשר לבקש ונוסיף תא מבד יוטה כמו במקלחת, אבל אני אוהב לעשות את זה בטבע עם כל הנוף, ובלילה יש כאן פרטיות מוחלטת".
סוף-סוף אנחנו מגיעים לתחנה האחרונה בסיור - סידורי הלינה. שמר פותח את דלת העץ היפה של הכרכרה וחושף פינת רביצה עם כרבוליות, מזרנים וכריות, ובקומת הגלריה שמעל יש מיטה זוגית גדולה ונוחה, עם סדינים לבנים וריח של כביסה ושמיכת פוך עבה. לכרכרה יש חלונות קטנים עם וילונות, מזגן נייד, כיור ומראה ותאורה, ולמרות שהייתה רק שעת אחר הצהריים, התחשק לי להיכנס ישר לתוך הסדינים ולישון.
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
אסף קמר ברגע של נחת
(צילום: אמיר דרור)
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
(צילום: אסף קמר)
הסיור המסקרן בכרכרת הלינה המפנקת הסתיים, שמר החביב משאיר לנו ארגז עץ עם בירות קרות, סכו"ם וסיר פויקה קטן עם תבשיל בשר שהתבשל במשך שעות ארוכות, ובלילה נחמם אותו על המדורה המדוגמת. במעיין הסודי השקיעה מלאת קסם, הצללים מתארכים ואני ממלא את הבטן בתותים אדומים וטריים ישר מהעץ. אני מורח חומר נגד יתושים בנדיבות רבה על כל הגוף ועושה טיול קצר באזור. האורות המפנקים של הכרכרה הופכים את סידורי הלילה לנוחים מאוד, והמדורה נדלקת במהירות שיא.
החושך יורד על המעיין הסודי בעמק יזרעאל, הזבובים המעצבנים של היום מתחלפים במשמרת של יתושים אכזריים ויללות התנים מתגברות. תבשיל הבשר בפויקה היה מצוין והאלכוהול הפך אותנו למנומנמים. עוד שעה וחצי של דיבורים ורכילות סביב המדורה המדוגמת, ואני מוותר על המקלחת עם המים החמים ומחפש את הדלת של הכרכרה. עם בגדים מלאים בכתמי אוכל ושומן וריח חזק של עשן המדורה אני עולה לקומת הגלריה ונכנס למיטה הזוגית המפנקת, מרגיש קצת לא בנוח שאני מלכלכך את הסדינים הנקיים. דרך החלון אני רואה חושך מוחלט ושומע קריאה של עוף לילי, אולי תנשמת. לילה טוב מהקמפינג הכי מפנק שהיה לי בישראל.
בוקר טוב. קולות הציפורים ויללות של כל מיני חיות בר מעירים אותי בשעת בוקר מוקדמת. היקיצה בחיק הטבע היא חוויה מופלאה ומאוד אהובה עליי באופן אישי, תוסיפו לזה את השינה העמוקה והמושלמת שהייתה לי בתוך הכרכרה - זה היה לילה מצוין. הרגשתי כמו קווין קוסטנר הקשוח בסדרת הדרמה הטלוויזיונית "ילוסטון", שמעדיף לישון בכרכרה הישנה שלו עם הקאובויים והאינדיאנים ולא במיטה החמה בחווה.
אני יוצא החוצה לחלץ עצמות, ותוך דקה אני בתוך הנחל הקטן, עושה מקלחת קרה ומרעננת. למרות שיש מקלחת עם מים חמים, אני מוותר על התענוג ויוצא לטיול בוקר קצר וספונטני במורד הנחל, ממלא את הפה בתותים מתוקים ישר מהעץ
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
ארוחת הבוקר
(צילום: אסף קמר)
17 צפייה בגלריה
כרכרת גלמפינג
כרכרת גלמפינג
קפה על שרידי הגחלים
(צילום: אסף קמר)
אני יוצא החוצה לחלץ עצמות, ותוך דקה אני בתוך הנחל הקטן, עושה מקלחת קרה ומרעננת וגם מנקה קצת בקבוקים ולכלוך שהגיע עם הזרם מהמעיין הראשי. למרות שיש מקלחת עם מים חמים, אני מוותר על התענוג ויוצא לטיול בוקר קצר וספונטני במורד הנחל, ממלא את הפה בתותים מתוקים ישר מהעץ ומוצא נשל גדול וטרי של נחש צפע שמן במיוחד. אסלת השטח עם הנוף המרהיב עשתה את העבודה, הדלקתי מחדש את המדורה המדוגמת, ישבתי על כיסא נוח מפנק והכנתי קפה של בוקר על הגחלים. מרחוק שמעתי רכב מתקרב, שמר הגיע עם ארוחת בוקר טובה, ומשם המשכתי ישר למעיין, להרהר בלילה המדהים והמפנק שהיה לי בחיק הטבע.
כמה זה עולה? כמה זה עולה? 850 שקל ללילה לחבילה כרכרה בסיסית, או 1,450 שקל ללילה לחבילת פרימיום שכוללת עצים יבשים למדורה, מזגן עם גנרטור, ארוחת ערב פויקה וצידנית זוגית עם קרח. ניתן להוסיף לחבילת הבסיס שלל תוספות בתשלום.
סיכום: אמנם לא מדובר באטרקציה תיירותית ובחוויית לינה אינסטנט שמתאימה לכל אחד, ויעידו הגירודים וכל העקיצות שחטפתי בתוך האצבעות של הידיים, שמגרדות לי אפילו בזמן שאני כותב את הכתבה, אבל עבור מי שאוהב לישון בטבע מדובר בשדרוג סופר-מפנק וטוטאלי. המחיר לא נמוך בכלל וגם לא מתאים לכל כיס, אבל עבור מי שעדיין לא התנסה בלינת קמפינג אמיתית באמצע שטח פראי - אולי הלינה המפנקת בכרכרה תעזור לו להתמודד עם רוב הקשיים ואי הנוחות של לינה בשטח.
הכותב היה אורח של כרכרה גלמפינג