הסחנה

הבריכות בגן השלושה (הסחנה), אשר אוגרות את מימיו של מעיין עין אל-עאסי (עין עמל), הן מהבריכות הטבעיות המפורסמות ביותר בישראל. שווה להגיע למקום גם בימים קרירים - משום שהמים בבריכה הגדולה חמימים תמיד ושומרים על טמפרטורה של 28 מעלות כל השנה, ומכאן שמו הערבי של האתר "הסחנה", שפירושו בעברית הוא "החמה".

11 צפייה בגלריה
גן השלושה (הסחנה)
גן השלושה (הסחנה)
גן השלושה (הסחנה)
(צילום: מנו גרינשפן)
לאחר שנהנים מהטבילה בסחנה, הגן הלאומי מציע כמה אטרקציות נוספות, בהן טחנות קמח עתיקות, "גן פעמוני ההתיישבות" המציג פעמונים שנמצאו ביישובים ברחבי הארץ, בוסתן מרהיב ומוזיאון לארכיאולוגיה אזורית ים תיכונית. באתר נמצא גם מתחם "חומה ומגדל" הראשון הכולל מיצג על התקופה.
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל "גן השלושה". הכניסה לגן הלאומי בתשלום: 39 שקלים למבוגר, 24 שקלים לילד. הכניסה הינה על בסיס מקום פנוי ואין צורך לתאם את מועד הביקור (אך מומלץ להגיע בשעה מוקדמת).

עין מודע

מעיין עין מודע שבפארק המעיינות, למרגלות הגלבוע, הוא אחד מהמעיינות הגדולים והנגישים באזור. המעיין נובע לתוך בריכה שלא נבנתה במקור לרווחת המטיילים, אלא על ידי הטורקים במטרה לאסוף את המים מהנביעות שבמקום. הבריכה גדולה מספיק בשביל להכיל כמה עשרות אנשים ולאפשר להם לשחות, וסביבה עצי אקליפטוס ודקלים אשר מצלים אותה. המקום מתאים מאוד למשפחות עם ילדים. ניתן לשכור בפארק המעיינות אופניים, עגלות המתאימות לילדים או רכב חשמלי שיעזרו לכם לשוטט בין המעיינות השונים.
11 צפייה בגלריה
עין מודע
עין מודע
עין מודע
(צילום: ד"ר אבישי טייכר)
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל "עין מודע". על כביש 669 (סמוך לבית שאן), מפנה השלט לדרך עפר ארוכה המובילה עד למאגר רשפים, משם ימינה עד המחסום הנמצא במרחק של כחצי ק"מ מהמעיין. הכניסה חופשית.

מעיין חרוד

מעיין חרוד נובע בליבה של "מערת גדעון", הנקראת על שמו של השופט המקראי, והמים זורמים אל בריכת שכשוך גדולה שנמצאת כיום בתחומי גן לאומי מטופח. בעבר, הייתה באזור ביצה שיצרו מי המעיין, ומים זרמו לנחל חרוד. מעל המעיין נמצא ביתו של יהושע חנקין, מאנשי ההתיישבות החשובים בעמק יזרעאל, המשמש כיום כמוזיאון לתולדות חייו.
11 צפייה בגלריה
גן לאומי מעיין חרוד
גן לאומי מעיין חרוד
גן לאומי מעיין חרוד
(צילום: אבי בהרי)
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל "גן לאומי מעיין חרוד". הכניסה לגן הלאומי בתשלום: 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד. נדרש לתאם מראש את מועד הביקור באתר רשות הטבע והגנים.

נחל השופט

נחל השופט, שזורם בפארק רמות מנשה, ניזון ממעיינות בין היישובים רמת השופט ועין העמק ונשפך אל נחל הקישון. המים זורמים בנחל כל השנה, אך נחלשים בקיץ בשנים פחות גשומות. מי הנחל נקיים ואיכותם גבוהה, ולאורכו יש גם כמה מפלונים ובריכות שבהן ניתן ואף מומלץ, כמובן, לטבול. הנחל עובר בנוף של שדות ויערות שלווים, ובגדות הנחל צומחים בר שיחי פטל שמעניקים בקיץ פרי עסיסי וטעים.
11 צפייה בגלריה
נחל השופט נפתח לציבור לאחר עבודות שיקום והנגשה
נחל השופט נפתח לציבור לאחר עבודות שיקום והנגשה
נחל השופט נפתח לציבור לאחר עבודות שיקום והנגשה
(צילום: אלכס קולומוסיקי, מערך ההסברה קק״ל)
מסלול הטיול לאורך הנחל הוא מסלול קליל שמתאים לכל המשפחה. המסלול ניזוק במהלך שיטפון בינואר 2020, ונפתח מחדש אחרי ארבע שנים של שיפוצים שבמסגרתם הכשירה קק"ל שביל גישה מעגלי, בנתה גשרים שחוצים את הנחל והתאימה את והאתר כולו לבעלי מוגבלויות. לאורך הדרך הוצבו גם ספסלים ופינות ישיבה.
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל "חניון החרובים שבנחל השופט", משם יוצא השביל המעגלי והסלול, וההגעה היא דרך כביש יוקנעם-מגידו (כביש 66). אורך המסלול כ-2 ק"מ ומשך ההליכה כשעה-שעתיים. הכניסה חופשית.

עין לבן

אחד המעיינות הפופולריים ביותר בהרי ירושלים הוא עין לבן, הממוקם מתחת לגבעת משואה, מעל הגדה הצפונית של נחל רפאים. המעיין נובע מניקבה חצובה המזינה שתי בריכות – האחת רדודה והשנייה עמוקה יותר (כ-160 ס"מ) ומתאימה מאוד לרחצה. המעיין קיבל את שמו מצבעם הלבן של סלעי רכס לבן שמהם הוא נובע, והוא מוקף עצי תאנה, אגוז מלך, שקד, חרוב, זית, אלה ארצישראלית ועץ תות. שרידים ארכיאולוגיים שהתגלו באזור המעיין מעידים על שימוש חקלאי אינטנסיבי בשטח ובמימי המעיין כבר מן העת העתיקה.
11 צפייה בגלריה
עין לבן
עין לבן
עין לבן
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
בשנת 2015 עבר המעיין שיפוץ משמעותי ובריכות המים שוקמו על ידי עיריית ירושלים ורשות הטבע והגנים כחלק מפרויקט "פארק ירושלים". עם זאת, שנתיים לאחר מכן אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה תוכנית להקמת 5,000 יחידות דיור ברכס לבן שמעל המעיין – ועלה חשש שהבנייה המתוכננת תחסל את שפיעת המים. במרץ 2022, לאחר שנים של מאבק סביבתי, החליט ראש העיר משה ליאון לבטל את התוכנית במתכונתה המקורית ולקדם חלופה הרבה יותר מצומצמת.
איך מגיעים? מנווטים בווייז אל גן החיות התנ"כי, ודרך סלולה באורך של כ-1.5 ק"מ מובילה מהחניון אל המעיין. הכניסה חופשית ואין צורך בתיאום מראש.

יער עמינדב

יער עמינדב, המשתרע על פני כ-7,000 דונם ממערב לירושלים, הוא יצירה של קק"ל. עצי המחט מצטרפים אל עצי החורש הטבעי שבמקום ויוצרים יחד חגורה ירוקה שהיא השטח הפתוח המשמעותי ביותר העומד לרשות תושבי ירושלים. ביער ניתן למצוא, בין השאר, את האנדרטה המפורסמת יד קנדי, את אנדרטת קלידי הפסנתר לזכרו של הפסנתרן הדגול ארתור רובינשטיין, חניוני דרך, אתרי עתיקות ומסלולי רכיבה. בתוך היער הוכשר "שביל המעיינות" – שביל שסימנה קק"ל בין המעיינות הנובעים במדרון הדרומי של הר עמינדב. השביל מתנהל במורד והוא מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 10.
11 צפייה בגלריה
עין תמר ביער עמינדב
עין תמר ביער עמינדב
עין תמר ביער עמינדב
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
איך מגיעים? חפשו "חורבת סעדים" בווייז. מרחבת החניה צועדים כמה צעדים מזרחה וליד חלקה קטנה של עצי הארז יורדים בדרך העפר (סימון ירוק). לאחר כ-100 מטר מגיעים לצומת. דרך העפר פונה ימינה וצבעה משתנה לכחול, אולם יש להמשיך בשביל המסומן ירוק העובר בין טרסות יפות וקדומות וניקבות חצובות, ומוביל תחילה אל עינות עוזי ובהמשך אל עין תמר. מכאן שבים לנקודת המוצא במדרגות העולות אל השביל המסומן כחול.

הפנינג "בובות וחלומות" בחוצות המפרץ

הפנינג "בובות וחלומות" מיועד לכל המשפחה, ויכלול סדנאות קומיקס, ציורים, יצירה ואנימציה ודוכנים. בין הסדנאות: סדנת ציור פרצופים מזוויות שונות עם אמן הקומיקס ערן אביאני וסדנת בלונים של חיות.
כמו כן, מדי שבת במהלך חודש יולי תתקיים הצגה לכל המשפחה. בין ההצגות: "רן ומסיבת העננים", "הנסיכה וכדור הזהב" ו"נזהרים בשמש".
איפה? מתחם חוצות המפרץ.
מתי? 5-6/7.
כמה? חינם.

תערוכת הקובייה ההונגרית בראשון לציון

התערוכה שכבשה מעל 30 מיליון מבקרים ברחבי העולם מגיעה לישראל. הפנינג הכולל תערוכת ענק של יצירות העשויות כולן מקוביות, מתחמי משחק ופעילות לילדים, מתחמי יצירה ומתחם התנסות.
על היצירות הבינלאומיות אמונים CUBE WORKS, אמני סטודיו קנדי בעל שם עולמי לאמנות חזותית שרגיל "לבדוק את גבולות האמנות" ולאתגר את עצמו. לצד היצירות הקלאסיות בתערוכה יוצגו גם יצירות ישראליות של האמן הצעיר עמית שחורי בן ה-25, שהתחרה בתחרויות ספיד קיובינג בישראל ובעולם ומחזיק במספר שיאים בישראל.
איפה? קניון הזהב, ראשון לציון
מתי? החל מה-30 ביוני
כמה? 99 שקלים
לפרטים נוספים - הקליקו.
11 צפייה בגלריה
בריאת האדם, לאונרדו דה וינצ'י
בריאת האדם, לאונרדו דה וינצ'י
בריאת האדם, לאונרדו דה וינצ'י
(צילום: אלון יוריק הפקות)

פעילויות קיץ במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון

בין פעילויות הקיץ המתוכננות: "ציור דמויות למתחילים" - סדנת קומיקס עם ערן אביאני; זבנג לחופש הגדול - סדנה בהנחיית יוצר הקומיקס "זבנג" אורי פינק; מחנה קומיקס וחיות; מרתון לנוער בהנחיית מיטב יוצרי הקומיקס בארץ; סדנת קומיקס - "עולם בקטנה"; סדנת איור וקריקטורה בהנחיית המאייר דודי שמאי; על דמויות והבעות בקומיקס על פי נעם נדב; סיור בהנחיית הקריקטוריסט יותם פישביין – "מדברים קריקטורה", וסיורים מודרכים לקהל הרחב.
כמו כן, המוזיאון מציע הזדמנות לבקר בתערוכות הרצות במוזיאון: "השנה שהייתה 2023", "העולם בדרכי נעם" ו"נירמו ואלנבוגן מזהים תהליכים".
איפה? המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס, ויצמן 61, חולון
מתי? יולי-אוגוסט
כמה? בהתאם לפעילות.
11 צפייה בגלריה
המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון
המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון
המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון
(צילום: נועה גוטפרוינד דרובלס)

מוזיאון האשליות בנמל תל אביב

עשרות אטרקציות שונות ומגוונות שמפעילות את המחשבה ומעוררות את הדמיון: אשליות גובה, אשליות היפוך, אשליות עיוות הנוצרות באמצעות מראות, אשליית אינסוף, הולוגרמות, אשליות ריחוף המדמות העדר כוח משיכה, קליידוסקופ, אביזרים שבהם יש "טוויסט" מסוים ועוד. מתאים לגיל 4 ומעלה.
איפה? נמל תל אביב, מתחם צפוני, ביתן 26
מתי? יולי- אוגוסט
כמה? 99 שקלים
לפרטים נוספים - הקליקו.
11 צפייה בגלריה
מוזיאון האשליות
מוזיאון האשליות
מוזיאון האשליות
(צילום: יוסי צבקר)

קיץ באווירת ים לכל המשפחה במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט

באוספי המוזיאון, המציג את אוצרות הטבע הלאומיים של ישראל, שמורים מיליוני פריטים שנאספו על ידי חוקרי המוזיאון לאורך השנים. בתצוגות יכולים המבקרים לחוות את הטבע דרך אינטראקציה וחשיפה למגוון הביולוגי וללמוד על מערכת היחסים בטבע באופן רב-חושי ומהנה.
במהלך חודשי הקיץ יאריך המוזיאון את שעות הפעילות ויציע מגוון רחב של סיורים ופעילויות, בין היתר: המופע "אגדה חיה", המיזם המוזיקלי-זואולוגי של היוצר שחר אבן צור (מוניקה סקס) ושל מוזיאון הטבע, הצגת התיאטרון "ים קטן" של תיאטרון הקרון ושעת סיפור "סבתא דג", על פי ספרו של ג'ונתן טוויט.
בכל שבת במהלך חודש יולי ומדי יום בחודש אוגוסט יתקיימו סדנאות "חקר טבע" – סדנה משפחתית להורים וילדים.
איפה? קלאוזנר 12, מוזיאון הטבע ע״ש שטיינהרדט, אוניברסיטת תל אביב
מתי? יולי-אוגוסט
כמה? 52 שקלים (מגיל 5)
לפרטים נוספים - הקליקו.
11 צפייה בגלריה
מוזיאון הטבע
מוזיאון הטבע
מוזיאון הטבע
(צילום: שי בן אפריים)

שתי תערוכות חדשות במוזיאון ישראל בירושלים

התערוכה "1+1= ביחד" היא תערוכה אינטראקטיבית, שבמסגרתה מוזמן הקהל הצעיר להכיר את עולם האמנות באמצעות שיתוף פעולה בינו לבין האמנים.
התערוכה מתפרשת על שתי קומות באגף הנוער. הקומה התחתונה מוקדשת כולה לשעשוע ומשחק משותף, ואילו בקומה העליונה מרוכזים מיצבים אמנותיים פעילים שתוכננו על ידי חמישה אמנים. בחלק מהמיצבים התרומה היצירתית של כל אחד מהמבקרים תתווסף לתרומת המבקרים האחרים עד שתתקבל יצירה אחת שלמה, ואילו מיצבים אחרים ישתנו ויקבלו פנים חדשות מדי יום ביומו על פי פעילות המבקרים בתוכם.
התערוכה השנייה, ששמה "ככל הנראה", תציג חפצים ופריטים בני אלפי שנים שהם בגדר תעלומה: הארכיאולוגים לא יודעים עדיין למה הם שימשו, ומעצבים מנסים לפענח מה היה תפקידם.
איפה? מוזיאון ישראל, דרך רופין 1, ירושלים.
מתי? החל מ-6/6.
כמה? 62 שקלים.
11 צפייה בגלריה
פתרון לבקבוק פלישתי דמוי קרן
פתרון לבקבוק פלישתי דמוי קרן
פתרון לבקבוק פלישתי דמוי קרן
(צילום: יח"צ)