להאיר את העקרבים בלב המדבר
(צילום: אלי סגל)

אחרי סיורי הזריחה והעששיות היה ברור שחייבים איכשהו לחדש – וזה בדיוק מה שעושים בקיבוץ קטורה שבערבה, שם החלו להוציא לפועל סיורי עקרבים ליליים באמצע המדבר. גולת הכותרת: הצטיידות בפנסים אולטרה סגולים שגורמים לעקרבים לזהור בחושך. "החלטנו שבכל יום חמישי אנחנו יוצאים למדבר לחפש את העקרבים", סיפר בריאיון לאולפן ynet יובל בן-חי מנהל התיירות של הקיבוץ.
-זה לא מסוכן? "לא, האמת שלא. העקרבים, הרבה יותר חוששים מאיתנו מאשר אנחנו מהם. אנחנו כן מגבילים את הסיור לילדים מכיתה א' ומעלה ומבקשים לבוא עם נעליים סגורות. המדריכים שלנו מאוד מנוסים. כאשר אנחנו מזהים עקרב אנחנו יוצרים מעגל של כשני מטרים מסביבו וצופים בו ומצלמים אותו, אבל אין קרבה של מגע".
בן-חי הוסיף והסביר מדוע העקרבים זוהרים כשמאירים עליהם: "למעשה, השריון של העקרב מכיל חומר ששובר את האור בצורה כזו שכאשר מאירים עליו בפנס אולטרה סגול נוצר אפקט של זוהר. תחילה מאירים על העקרב בפנס רגיל, ולאחר מכן רואים את ההבדלים".
1 צפייה בגלריה
סיור עקרבים בקיבוץ קטורה בערבה הדרומית
סיור עקרבים בקיבוץ קטורה בערבה הדרומית
נראה מגניב בסף הכל
הסיור, שמתקיים בכל יום חמישי, נמשך כשעה ועולה כ-35 שקלים למשתתף. מנהל התיירות של הקיבוץ הוסיף וסיפר כי בקטורה מציעים גם אירוח קיבוצי, בריכות מקסימות, סיורי זריחה וסיורי עששיות בפארק תמנע.
-יש עוד מקום לסיור עקרבים הלילה? "נותרו בערך חמישה מקומות אחרונים. סופי השבוע מתמלאים, עם ישראל באמת יוצא לטייל, מגיע לערבה הדרומית, ואנחנו מאוד שמחים, ממש רואים את ההתעוררות, זה מחמם את הלב".
-אתם נמצאים לא רחוק מאילת "נכון. הערבה הדרומית זה למעשה כל המרחב שנמצא סדר גודל של חצי שעה מאילת. פארק תמנע נמצא בערבה הדרומית, וגם קיבוץ יטבתה ממש במרכז הערבה הדרומית. מאוד מומלץ לבוא. אגב זו הזדמנות לומר שיש סוף שבוע למשפחות בין ה-16 ל-18 ביולי שיכלול גם סיור עקרבים וגם פעילות בפארק תמנע, שווה לחפש בפייסבוק "תיירות בדרך הערבה".