כ-2.1 מיליון מטיילים ביקרו במהלך חודשי יולי-אוגוסט באתרי רשות הטבע והגנים. גן השלושה (הסחנה) הוא האתר עם כמות המבקרים הגדולה ביותר – 128 אלף. על אף החום הכבד, גן לאומי מצדה הגיע למקום השני עם 126 אלף מטיילים, 67 אלף מתוכם תיירים. מדובר בזינוק חד לעומת 66,200 המטיילים שביקרו במקום במהלך קיץ 2021.
במקום השלישי ברשימה נמצאת שמורת טבע עין גדי, שציינה השנה יובל להכרזתה כשמורת טבע, עם 97 אלף מבקרים לעומת 62 אלף בקיץ 2021.
גן לאומי קיסריה הגיע למקום הרביעי עם 107 אלף מבקרים, מתוכם 30 אלף תיירים, וגן לאומי תל אשקלון סוגר את החמישייה הראשונה עם 92 אלף מטיילים. שמורת המג'רסה ושמרות הבניאס הגיעו למקום השישי והשביעי עם 80 אלף ו-77 אלף מטיילים בהתאמה.
3 צפייה בגלריה
גן השלושה
גן השלושה
גן השלושה
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
גן לאומי מצדה
גן לאומי מצדה
גן לאומי מצדה
(צילום: shutterstock)

3 צפייה בגלריה
שמורת המג'רסה
שמורת המג'רסה
שמורת המג'רסה
(צילום: דובי זכאי)
רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים, אמרה בעקבות פרסום הנתונים: "אני שמחה לראות שהתיירות הנכנסת מתחילה לחזור לאתרי רשות הטבע והגנים, אך אנחנו עדיין רחוקים מכמות התיירים שפקדה אותנו טרום הקורונה. אני רואה חשיבות בהארכת שעות הפעילות וגיוון התכנים שמותאמים לשעות הבוקר המוקדמות והערב בימי הקיץ החמים. שינוי האקלים מחייב אותנו לפזר את האוכלוסייה על פני שעות היממה ולאפשר חווית ביקור גם בשעות נעימות בעיקר בחודשי הקיץ.
"במהלך הקיץ הובילה רשות הטבע והגנים מהלך להארכת שעות הפעילות בעשרות אתרים לטובת פעילויות לאור שקיעה ובשעות הערב, ובשעות הנעימות של היום. בין היתר, פעילויות חווייתיות בגן לאומי מגדל צדק, גן לאומי בית גוברין עם תערוכות של אמן הגרפיטי פילפלד ולהקת המחול ורטיגו, פעילויות מיוחדות לכבוד ט"ו באב בגן לאומי ציפורי ועבדת, סיורים בהובלת מורי דרך מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות באתרים אפולוניה, כורסי, חמת טבריה ומצודת הארבל שנפתחה הקיץ וזכו לעלייה במספר המבקרים העונה. כמו כן, מערכת הרישום מראש באתר הוכיחה את עצמה כיעילה ומבטיחה את מקומם של המבקרים".

בחודש דצמבר האחרון, נזכיר, פורסם הדירוג השנתי של האתרים, ובו הגן לאומי אשקלון ניצב במקום הראשון עם 576 אלף מטיילים בשנת 2021 כולה. החסנה, שדורג במקום הראשון בחודשי הקיץ, הגיע למקום השישי בדירוג השנתי עם 374 אלף מטיילים.